بیانی: استقلال بازیکنانی گرفته که سر نخواستن شان دعواست، رفتار آل کثیر من را یاد 30 سال پیش انداخت

به گزارش تور گرجستان ارزان، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با انتقاد از عملکرد این باشگاه در بازه نقل وانتقالات اخیر گفت، آبی پوشان بازیکنانی جذب کرده اند که سر نخواستن آنها دعواست.

بیانی: استقلال بازیکنانی گرفته که سر نخواستن شان دعواست، رفتار آل کثیر من را یاد 30 سال پیش انداخت

شاهرخ بیانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره شرایط تیم فوتبال استقلال پس از برتری مقابل ذوب آهن اصفهان و راهیابی به جمع هشت تیم برتر جام حذفی، گفت: استقلال بعد از دربی وارد حاشیه شد، در صورتی که این بازی تمام شد و باید آن را فراموش کنند. گفته بودم دربی بازی حادثه هاست و تیم حریف روی یک اتفاق به گل رسید و برنده شد. در بازی با ذوب آهن، به خاطر تحت فشار بودن بازیکنان، نیمه اول خوبی را از استقلال ندیدیم. استقلال باید بداند در نیم فصل دوم هیچ تیمی نمی خواهد بازنده باشد و همه بسته بازی می کنند.

استقلال برنامه ای برای پرس از جلو ندارد

وی افزود: تیم استقلال پلنی برای برای پِرس از جلو ندارد. بازیسازی این تیم از عقب نیز ضعیف است. با این روش تیم مجیدی به مشکل می خورد. پرسپولیس و برخی از تیم ها کار پرس را انجام می دهند، اما خط هافبک شان نزدیک به خط حمله است. در استقلال اما، فاصله هافبک ها با خط دفاع زیاد است. در مجموع، استقلال پس از برد مقابل ذوب آهن در جام حذفی شرایط بدی ندارد، اما باید فشار زیادی روی حریفان بیاورد تا از این استرس خارج شود.

دوندگی بازیکنان در گرمای عربستان را با بازی با ذوب آهن مقایسه کنید

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه تیم های روبه روی استقلال نمی خواهند بازنده باشند، شرح داد: بازیکنان باید هر بازی را به مثل دیدار با پرسپولیس تصور کنند و با انگیزه وارد زمین شوند. استقلال چرا در عربستان خوب بازی کرد؟ چون همه برای اینکه شناخته شوند، انگیزه داشتند. بازیکنان خوب می دانند عرب ها دنبال بازیکن خوب هستند، به همین دلیل دنبال نشان دادن خودشان بودند. دوندگی بازیکنان در گرمای عربستان را با بازی در آزادی مقابل ذوب آهن مقایسه کنید. بازیکنان بالای 10 کیلومتر در گرمای عربستان می دویدند، اما برابر ذوب آهن به نظر می رسید وزنه به پاهای شان وصل است!

بازیکنی که 4 ماه است پول نگرفته، چه انگیزه ای داشته باشد؟

بیانی با انتقاد از ساختار باشگاه استقلال ادامه داد: استقلال باید شرایط مالی خودش را درست کند و نگذارد بازیکنان دلسرد شوند. دوره محمود فکری این شرایط وجود داشت و پول نمی دادند و بازیکن انگیزه نداشت. شنیده ام دیاباته چهار ماه است پول نگرفته! با این شرایط مشخص است که چرا او انگیزه ندارد. باشگاه استقلال بازیکن خارجی آورده است که استفاده کند. برای بازیکن خارجی فرقی نمی کند بازی کند یا نه. او پولش را می گیرد. درباره میلیچ هم این شرایط دیده می شود. چند ماه پیش خیلی راحت گذاشتند برود. مدیریت باشگاه باید مسائل مالی را درست کند و پول ها و پاداش ها را به موقع بدهد. بازیکنی که 50 درصد پولش را نگرفته است، با یک آسیب دیدگی جزئی مدت طولانی از حضور در ترکیب دور می شود.

استقلال 2 بازیکن گرفته که سر نخواستن شان دعواست!

وی اعلام نمود: به مردم نگویید قرارداد بازیکن خارجی بالاست و پول نداریم به او بدهیم یا رئیس هیئت مدیره را گرفته اند و هزار مشکل دیگر داریم. هر طوری که شده باید پول بازیکن داده شود. وقتی بازیکن انگیزه نداشته باشد، چه توقعی می توانیم از مربی داشته باشیم؟ تیم های بالای جدول تقویت شدند، اما مدیران استقلال بازیکن مدنظر سرمربی را نگرفتند. گل گهر سیرجان، پرسپولیس و سپاهان خودشان را تقویت کردند، اما باشگاه استقلال دو بازیکن گرفت که سر نخواستن شان دعواست! این بازیکنان چند دقیقه بازی کرده اند؟ اصلاً به چه دلیلی آنها را گرفته ایم؟ این دو بازیکن هر کدام دو سه میلیارد گرفته اند، پولی که می توانستند به بازیکنان دیگر بدهند.

همه می دانند نتایج بیرون از فوتبال رقم می خورد

بیانی یادآور شد: از استقلال مهدی قایدی و فرشید اسماعیلی را بگیرید تا ببینید شرایط چطور می شود. تیم های دیگر بهترین بازیکن تیم شان را تعویض می کنند و دیگر بازیکن بهترشان را وارد زمین می کنند. با این شرایط، نه مجیدی، نه فکری و نه آقای ایکس نمی توانند کاری کنند. همه در استقلال استرس دارند، بازیکن استرس دارد، سرمربی استرس دارد، طرفدار استرس دارد. نتیجه این استرس ها گل های بدی است که می خوریم. بازیکنان باید به خودشان بیایند. خود ما هم نباید حاشیه درست کنیم. همه می دانند در این فوتبال چه اتفاقاتی می افتد. از طرفدار 10 ساله گرفته تا طرفداری که 30 سال است طرفدار استقلال است، می داند در این فوتبال چه خبر است. در فوتبال ما نتایج بیرون از زمین رقم می خورد و همه چیز با برنامه ریزی است.

رفتار مهاجم پرسپولیس من را یاد 30 سال پیش انداخت

وی با ابراز تعجب از آرای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات اخیر گفت: کاری که عیسی آل کثیر مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس انجام داد، رفتاری نبود که بتوان به سادگی از آن گذشت. 30 سال پیش در نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا به سمت تماشاگران عربستانی رفتم. من نه فحشی دادم و نه کاری کردم، اما محرومم کردند. هنوز هم افسوس کارم را می خورم. رفتار مهاجم پرسپولیس من را یاد آن بازی انداخت. نمی دانستم حرکت من باعث محرومیتم می شود.

بازیکنان استقلال نباید عصبی باشند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال افزود: فارغ از همه بحث هایی که درباره این فوتبال می شود، بازیکنان ما باید بدانند که نباید درگیر حواشی شوند. در دربی، بازیکنان ما مخصوصاً مدافعان تیم عصبی بودند. بازیکن حریف آنها را می زد و به سمت داور حمله می کردند، کاری که پرسپولیسی دوست داشتند انجام شود. وقتی با یک اتفاق به گل رسیدند، می خواستند بازی به سمت دیگری برود تا کار متوقف شده و استراحت کنند. بازیکن باید حرفه ای باشد و بداند استقلال روزهای سختش را می گذارند.

مجیدی باید قربانی را دستیار خود کند

بیانی با اشاره به بحث حضور مشاور ایتالیایی در کادر فنی استقلال گفت: این همه مربی تحصیلکرده و خوب داریم. مجیدی باید یکی از مربیان داخلی را بیاورد که به او کمک فکری بدهد. این همه مربی داریم، آیا واقعاً کار سختی است که می خواهیم دنبال مربی از ایتالیا باشیم؟ یعنی مربیان دیگر اندازه فراز کمالوند نیستند که کمک کنند؟ به نظرم، مجیدی باید پیروز قربانی را برای چند بازی پایانی لیگ برتر کنار دست خود بیاورد. قربانی مربی است که هم تجربه دارد و هم در استقلال بازی کرده است. کسی که خود مجیدی از ابتدا روی او نظر داشت. قربانی در این بازی های سخت پیش رو می تواند به تیم کمک کند. مجیدی خودش استرس دارد. او در بازی قبلی می دانست اگر استقلال مقابل ذوب آهن نتیجه نگیرد، کار سخت می شود و به همین خاطر استرس داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1951

به "بیانی: استقلال بازیکنانی گرفته که سر نخواستن شان دعواست، رفتار آل کثیر من را یاد 30 سال پیش انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانی: استقلال بازیکنانی گرفته که سر نخواستن شان دعواست، رفتار آل کثیر من را یاد 30 سال پیش انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید