به 30 میلیارد اعتبار برای راه اندازی موزه دست بافته های سیرجان نیاز است

به گزارش تور گرجستان ارزان، ایسنا/ براساس اخبار بدست آمده، به 30 میلیارد اعتبار برای راه اندازی موزه دست بافته های سیرجان نیاز است.

به 30 میلیارد اعتبار برای راه اندازی موزه دست بافته های سیرجان نیاز است

فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در نشست مشترک با نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و معاون فرماندار، شهردار و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی و شرکت های معدنی و صنعتی شهرستان سیرجان در خصوص مسائل پیرامون شهر ثبت جهانی سیرجان افزود: این اعتبار برای فعالیت هایی همچون انجام مطالعات و طرح محتوایی و همچنین خرید اموال این موزه در نظر گرفته شده که امیدواریم با همکاری مسئولان محلی این شهرستان تامین شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به دبیرخانه شهر جهانی سیرجان اشاره کرد و گفت: بزودی فردی توانمند برای ریاست این دبیرخانه معرفی می شود که کمیته های مختلفی همچون کمیته آموزش، تحقیق و پژوهش، تولید و حمایت از هنرمندان صنایع دستی این شهرستان را تشکیل می دهد و بر توسعه این کمیته ها تاکید خواهد داشت.

او خواهان اختصاص ردیف اعتباری جداگانه ای به مبلغ 10میلیارد ریال برای فعالیت های مرتبط با دست بافته های داری و غیرداری این شهرستان از سوی مسئولان این شهرستان شد و گفت: پژوهش، تحقیق، اجرای نمایشگاه های ملی و سایر اهداف حوزه صنایع دستی این شهرستان نیازمند بودجه کافی است که امیدواریم این موضوع در اولویت برنامه های شهرستان سیرجان قرار گیرد.

فعالی به برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در اسفند سال جاری در شهرستان سیرجان اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های این شهرستان در زمینه دست بافته های داری و غیرداری میتوان نمایشگاه باشکوهی برپا کرد و از هنرمندان سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آورد.

او با بیان اینکه با ثبت شهر سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم مسئولیت مدیران این شهرستان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سنگین تر شده، افزود: انتظار داریم مدیران دستگاه های مختلف و بخش خصوصی این شهرستان در زمینه برگزاری رویدادها و مباحث فرهنگی مرتبط با صنایع دستی با این اداره کل همکاری داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در پایان از برگزاری جلسه دفاعیه شهرهای نامزد ثبت ملی استان کرمان در تاریخ 4 بهمن سال جاری در تهران خبر داد و اعلام کرد: شهرهای کرمان، شهر بابک، راین، راور و قلعه گنج به ترتیب به عنوان شهر ملی صنایع دستی، شهر ملی سنگ فیروز، شهر ملی چاقوسازی، شهر ملی قالی و شهر ملی حصیربافی نامزد شده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2261

به "به 30 میلیارد اعتبار برای راه اندازی موزه دست بافته های سیرجان نیاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به 30 میلیارد اعتبار برای راه اندازی موزه دست بافته های سیرجان نیاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید