بازسازی منزل: برگزاری سومین کنفرانس بین المللی باستان شناسی و بازسازی در امتداد جاده ابریشم در تبریز

به گزارش تور گرجستان ارزان، سومین کنفرانس بین المللی باستان شناسی و بازسازی در امتداد جاده ابریشم در تبریز به عنوان یکی از مراکز مهم جاده ابریشم برگزار می گردد.

بازسازی منزل: برگزاری سومین کنفرانس بین المللی باستان شناسی و بازسازی در امتداد جاده ابریشم در تبریز

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

دور اول و دوم سومین کنفرانس بین المللی باستان شناسی و بازسازی در امتداد جاده ابریشم، پیش از این به وسیله آموزشگاه علوم اتریش و دانشگاه نانجینگ چین برگزار گردید.

پژوهشگران پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دومین کنفرانس آن که در خردادماه سال 1395 در شهر نانجینگ برگزار گردید، شرکت و مقالات و سخنرانی های خود را در سه حوزه باستان شناسی، حفاظت و بازسازی ابنیه تاریخی و حفاظت و بازسازی اشیای تاریخی- فرهنگی ارائه دادند.

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با توجه به سابقه فعالیت های علمی مشترک با دانشگاه نانجینگ و آموزشگاه علوم اتریش و تفاهم نامه های جداگانه با آن ها، پیشنهاد برگزاری سومین کنفرانس دوسالانه باستان شناسی و بازسازی در امتداد جاده ابریشم ایران را به عنوان یکی از مراکز مهم جاده ابریشم ارائه داد که با استقبال شرکای علمی خارجی روبرو شد.

بر اساس این گزارش با توجه به ظرفیت های تاریخی و معاصر تبریز به عنوان یکی از شهرهای مهم و معروف جاده ابریشم و بعلاوه موافقت ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی تبریز 2018، مقرر شد تا این کنفرانس در شهر تاریخی تبریز برگزار گردد.

نظر به اهمیت جاده ابریشم و نقش اساسی آن در طول تاریخ از یک سو و نقش مهم ایران در امتداد این جاده بسیار مهم و طولانی و بعلاوه با هدف برگزاری هر چه بهتر سومین کنفرانس تبریز نخستین نشست کمیته علمی این کنفرانس در خصوص محورهای علمی همایش در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار گردید.

دبیر علمی این نشست عادل فرهنگی، رییس سابق گروه مطالعات جاده ابریشم در پژوهشگاه کلیاتی را در باره مطالعات، پژوهش ها، انگیزه ها و اهداف برگزاری چنین کنفرانس هایی را بیان کرد.

بهروز عمرانی معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دبیر اجرایی این همایش به نکات دیگری در خصوص کنفرانس پرداخت.

در ادامه نخستین نشست کمیته علمی سومین کنفرانس دوسالانه باستان شناسی و بازسازی در امتداد جاده ابریشم اعضای علمی کمیته علمی ضمن آنالیز محورهای علمی مطروحه در دو کنفرانس قبلی، به بحث و تبادل نظر در خصوص محتوای علمی و محورهای جدیدی در این همایش از جمله نقش راه های تاریخی ایران، میراث ناملموس، نقش بازار و امکانی چون ربع رشیدی، میراث آب و خشکسالی در طول جاده ابریشم پرداختند.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2312

به "بازسازی منزل: برگزاری سومین کنفرانس بین المللی باستان شناسی و بازسازی در امتداد جاده ابریشم در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل: برگزاری سومین کنفرانس بین المللی باستان شناسی و بازسازی در امتداد جاده ابریشم در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید