برنامه حذف تدریجی ارز 4200 تومانی

به گزارش تور گرجستان ارزان، تهران (پانا) - به گفته وزیر امور مالی و دارایی حذف ارز 4200 تومانی تکلیف قانونی است و اکنون به غیر از دارو و گندم فقط برای 5 قلم کالا اختصاص یافته است. کوشش می گردد مقدمات به گونه ای فراهم گردد تا این حذف به تدریج انجام گردد.

برنامه حذف تدریجی ارز 4200 تومانی

به گزارش صدا و سیما، سید احسان خاندوزی امروز در جمع نمایندگان تشکل های دانشجویی اظهار کرد: برای بودجه سال آینده باید هزینه های جاری دولت برای مهار تورم کنترل گردد و در عین حال باید سیاست هایی که محرک فراوری است در پیش بگیریم.

خاندوزی اضافه کرد: بعلاوه قرار است برای ثبات مقررات متغیرهای کلیدی در بودجه سال آینده فرمول قطعی داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع واگذاری 110 هزار میلیارد تومان سهام در بودجه سال 1401 گفت: قرار است این اوراق در اختیار سازمان تامین اجتماعی و صندوق ها قرار بگیرد و در واقع یک نوع تغییر مالکیت در دولت است و به طور مستقیم در بازار سرمایه عرضه نمی گردد و تأثیر منفی در بورس نخواهد داشت.

وزیر اقتصاد با اشاره به موضوع حذف ارز ترجیحی اضافه کرد: این موضوع تکلیف قانونی است و اکنون به غیر از دارو و گندم فقط برای 5 قلم کالا ارز 4200 تومانی اختصاص یافته است.

وی گفت: سعی می کنیم مقدمات به گونه ای فراهم گردد تا این حذف به تدریج انجام گردد و فشار یکباره نداشته باشد.

خاندوزی اضافه کرد: یکی از دلیل هایی که فراورینمایندگان به سمت فراوری نهاده های دامی در کشور نمی فرایند به خاطر این است که نمی توانند با واردات نهاده ها با ارز 4200 تومانی رقابت نمایند و فراوری آن ها به صرفه نیست.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی درباره قانون رمز ارزها گفت: در کشور نمی توانیم چشم خود را بر این پدیده ببندیم و باید در برابر آن مواجهه فعالانه و مشخص مقررات داشته باشیم که کمیته تصمیم گیری در حال تهیه پیش نویسی در این باره است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2216

به "برنامه حذف تدریجی ارز 4200 تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه حذف تدریجی ارز 4200 تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید