نمونه طراحی باغ ویلا: باغ الکساندر در مسکو، باغ یادبود پیروزی ها

به گزارش تور گرجستان ارزان، باغ الکساندر | Alexander Gardens در مسکو

مسکو یکی از سرسبزترین شهرهای دنیاست و پارک ها و باغ های خوش چشم انداز زیادی دارد. یکی از دیدنی ترین باغ های مسکو باغ الکساندر است، باغی تماشایی با گل های رنگارنگ و چمنزارها که چشم اندازی مجذوب کننده از کاخ کرملین دارد و یکی از پر بازدید ترین جاذبه های مسکو است. این باغ به غیر از اینکه طبیعتی رنگارنگ را به نمایش گذاشته جایی برای تماشای تاریخ است، در قسمت هایی از باغ، بناهای یادبودی برپا شده که یاد و خاطره بخشی از تاریخ مسکو را گرامی داشته است. اگر می خواهید با باغ الکساندر در مسکو بیشتر آشنا شوید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

نمونه طراحی باغ ویلا: باغ الکساندر در مسکو، باغ یادبود پیروزی ها

جهت دریافت خدمات نمونه طراحی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

درباره باغ الکساندر در مسکو

باغ ها همواره یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هر شهرند، جایی برای استراحت و البته استشمام اکسیژن خالص. باغ الکساندر (Alexander Gardens) در مرکز مسکو قرار گرفته است، محلی آرام با چمنزارهایی سرسبز که در بین آن ها فواره ها و مجسمه های جذابی برپا شده و یکی از برترین جاها برای سرگرمی و استراحت است. در این پارک شانس این را دارید تا با فرهنگ مردم و اهالی مسکو بیشتر آشنا شوید چون هر روز هزاران عابر از مسیرها و پیاده روهای این باغ عبور می نمایند. مردم صبح زود برای کارهای روزمره از کنار این پارک رد می شوند و طراحی عالی چشم اندازهایش را تحسین می نمایند. این باغ به معماری بناهای یادبود، تاریخ و همینطور گل های رنگارنگش معروف است و در واقع بنای یادبودی برای پیروزی های روسیه و کسانی است که در دو جنگ جهانی و جنگ سال 1812 به همراه ناپلئون کشته شدند.

باغ الکساندر در سالیان اخیر تغییرات زیادی نموده، در سال 2012 تعدادی از درختان قدیمی آن قطع و با 200 درخت تازه و 2700 بوته جایگزین شدند. قسمتی از این باغ پر از گل های رز است و حدود 3 هزار گل رز در جای جای آن کاشته شده است که زیبایی و جذابیت خاصی دارند. صنوبری که در وسط این باغ است برای تعطیلات سال نو تزئین می گردد و خیلی ها را برای تماشای نماد سال نو به اینجا می کشاند. در سالیان اخیر تعداد لامپ های این باغ دو برابر شده پس در هنگام شب رنگ و بویی جادویی به خود می گیرد. در هوای گرم تابستان بچه های زیادی در اطراف فواره های باغ بازی می نمایند و خنک می شوند.

این باغ در کنار ایستگاه مترو قرار گرفته است وبه راحتی می توانید خودتان را به این محل سرسبز برسانید. نزدیک ترین ایستگاه مترو به باغ الکساندر ایستگاه Alexandrovsky Sad است و گردشگران زیادی به وسیله این ایستگاه به باغ می فرایند. باغ اکساندر نماینده تاریخ مسکو است و گردشگران معمولا بازدید از آن را از دست نمی دهند. باغ الکساندر یکی از اولین پارک های عمومی و شهری مسکو است و از سه باغ جداگانه تشکیل شده : باغ بالایی، باغ میانی، باغ پایینی که همگی در امتداد دیواره بخش های غربی کاخ کرملین کشیده شده اند.

باغ الکساندر یکی از محبوب ترین باغ های مسکو است و گل های رنگارنگ، تاریخ و بناهای یادبودش گردشگران زیادی را به این محل می کشاند. در گذشته رودخانه ای از این باغ می گذشت که با اینکه امروز دیگر اثری از آن نیست اما فواره های زیبا جای آن را گرفته اند، یکی از آن ها فواره Zurab Tsereteli است که در پشت آن اسب های برنزی زیبایی قرار دارند. در ماه های تابستان به این باغ بروید و با قدم زدم در میان درختان و گل های رنگارنگ و تنفس هوای با طراوت مدتی از شلوغی های شهر مسکو فاصل بگیرید. وجود فواره ها و درختان، لطافت خاصی را به این باغ داده و دلتان نمی خواهد به این زودی ها این پارک خوش آب و هوا را ترک کنید. اگر در حین گشت و گذار در این باغ احساس گرسنگی کردید در کنار پیاده روهای می توانید خوراکی هایی مثل بستنی خریداری کنید.

تاریخچه باغ اکساندر

بعد از جنگ های ناپلئون، تزار الکساندر اول به یکی از معروف ترین معمارهای آن موقع دستور داد تا آن قسمت های شهر که به وسیله نیروهای فرانسوی ویران شده را بازسازی کند و البته باغی زیبا برای یادبود این جنگ بسازد . در همان زمان و در فاصله سال های 1819 تا 1823 این باغ طراحی شد تا جایی باشد برای بزرگداشت پیروزی های روسیه و همینطور کسانی که در جنگ ها کشته شدند.

طراحی باغ اکساندر

  • باغ بالایی

قبل از اینکه از ضلع شمالی وارد باغ شوید چشمتان به آرامگاه سرباز گمنامی می افتد که در سال 1941 کشته شده است. رهگذران زیادی بر روی این قبر گل می گذارند و در کنار آن هم یک مشعل همواره روشن به چشم می خورد.

در قسمت میانی این باغ یک غار زیرزمینی نیمه کاره ای هست که در زیر برج آرسنال ساخته شده و سنگ هایی که در تزئین غارها به چشم می خورد بقایای سنگ های ساختمان های ویران شده در جریان تصرف مسکو به وسیله فرانسه هستند. در باغ الکساندر به هر طرف که نگاه می کنید بادبودی می بینید؛ دروازه آهنی و مشبک یادبود پیروزی های روسیه در برابر ناپلئون است. در جلوی این غارها یک ستون هرمی هست که در سال 1914 برپا شده و بر روی سنگ گرانیت آن اسامی تزارهای رومانوف حکاکی شده است. اگر اهل خرید هستید در نزدیکی قسمت شمالی باغ یک مرکز خریدی هست که می توانید به آنجا هم سر بزنید.

  • باغ میانی

مهمترین ویژگی باغ میانی برج کوتافیای کرملین است که نگاه ها را به خود جذب می نماید، در واقع در باغ میانی چیزی که اول از همه نظرتان را جلب می نماید همین برج بلند کاخ کرملین است. در روبروی این برج یکی دیگر از ورودی پارک است که مستقیم به سیستم مترو راه دارد.

منبع: en.wikipedia.org

منبع: الی گشت
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2247

به "نمونه طراحی باغ ویلا: باغ الکساندر در مسکو، باغ یادبود پیروزی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمونه طراحی باغ ویلا: باغ الکساندر در مسکو، باغ یادبود پیروزی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید