خبرنگاران گزارش می دهد؛ بهترین روش دریافت وام مسکن اولی ها

به گزارش تور گرجستان ارزان، اگر می خواهید به عنوان خانه اولی اقدام به دریافت وام مسکن کنید در این خبر از شرایط و مدارک مورد احتیاج آگاه شوید.

خبرنگاران گزارش می دهد؛ بهترین روش دریافت وام مسکن اولی ها

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی خبرنگاران،افزایش سرسام آور قیمت ها این روزها قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده و مسائلی هم چون خرید خانه نیز بسیار سخت تر از پیش شده است. اما از طرفی هم نرخ اجاره ها و رهن ها بسیار بالا رفته است. به همین دلیل مسئله ای مانند وام مسکن اولی ها شاید راه حل مفیدی برای کاهش بخشی از فشارهای مالی جوانان باشد. ما در این گزارش سعی نموده ایم اشاره بیش تری به مدارک لازم و شرایط دریافت وام مسکن اولی ها کنیم، در ادامه همراه ما باشید.

اولین بار در خرداد ماه 1394 طرح صندوق پس انداز یکم راه اندازی و به اجرا درآمد و از همان موقع تا به الان در سرتاسر ایران اجرا می گردد. تمامی بانک های دولتی نیز می توانند اقدام به پرداخت وام نمایند ولی به دلیل عدم تامین اعتبارات در حال حاضر بانک مسکن کلیه پرداخت ها را انجام می دهد.

اما گفتنی است که این طرح چندان استقبالی نداشته و بسیاری از واحدهای مسکونی در سطح کشور خالی از سکنه و خانواده های زیادی بدون خانه هستند.

بهتر است پیش از این که بخواهیم از شرایط و مدارک لازم دریافت وام مسکن اولی ها بگوییم در ابتدا با مفهوم این کلمه و چرایی آن آشنا شویم. به هنگام آغاز طرح وام مسکن یکم اصطلاح خانه اولی نیز مطرح گشت. ولی سوالی که مطرح می گردد این است که چه کسانی مسکن اولی هستند؟ در این رابطه باید بگوییم که افراد زیر خانه اولی نامیده می شوند که عبارت اند از؛

  1. اشخاص بالای 18 سال با درآمد مستقل
  2. زوجینی که تا به الان هیچ خانه ای نخریده باشند.

نکته!

اگر صاحب خانه ای هستید ولی برای خرید و بازسازی آن از وام و تسهیلات دولتی استفاده ننموده باشید، باز هم می توانید برای دریافت وام مسکن اولی ها درخواست بدهید.

حتما بخوانید: مسکن اولی ها از وام 80 میلیونی استقبال نکردند!

حتما بخوانید: چگونه وام مسکن ارزان تر بگیریم؟!

  1. ارزش ملک خریداری شده بایستی 20 درصد (حداقل) از مبلغ خود وام بیش تر باشد.
  2. ملک نبایستی دارای عمر بالای پانزده سال باشد.
  3. میزان و سقف وام در شهرهای کوچک 40 ، شهر های بزرگ 60 و در پایتخت 80 میلیون تومان است.
  4. حداقل سن برای دریافت وام مسکن اولی ها 18 با درآمدی مستقل است.
  5. فرد یا زوجین درخواست دهنده وام بایستی دارای حساب پس اندازی با سپرده ای به میزان نصف مبلغ دریافتی مورد نظر در بانک داشته باشند.
  6. فرد متقاضی وام خانه اولی نبایستی پیش از این از تسهیلات دولتی برای تهیه و بازسازی خانه ای استفاده نموده باشد.
  7. خانه مورد نظر جهت خرید می بایست در محدوده شهر قرار داشته باشد.
  8. معرفی یک ضامن معتبر با دارا بودن فیش حقوقی خاص و درآمد ماهانه به صورت سه برابر مبلغ قسط از مهم ترین شرایط دریافت وام است.
  1. اصل و تصویر انتها کار ساختمانی
  2. ارائه مدارک شناسایی خریدار و فروشنده
  3. ارائه و تکمیل فرم درخواست
  4. ارائه قبض ساختمان
  5. اصل و تصویر تمام صفحات سند مالکیت
  6. ارائه فیش حقوقی
  7. برگه گردش حساب ضامن
  8. چک استخدامی

پس از این که تمامی شرایط و مدارک شما برای دریافت وام مسکن اولی ها تایید شد، بانک به میزان مبلغ درخواستی وام را به متقاضیان پرداخت خواهد نمود. هم چنین گفتنی است که چنان چه اقدام به اخذ وام مسکن زوجین کنید، این مقدار پول به هر کدام از زوجین به طور جدا پرداخت خواهد شد. قسط های این نوع وام های بانکی 12 ساله هستند و می توان به صورت پلکانی اقدام به پرداخت آن ها کرد. بدین ترتیب که بعد از گذشت سال اول مبلغ اقساط به صورت تدریجی افزایش پیدا می نماید . هم چنین بهتر است بدانید که وام مسکن یکم با نرخ سود 9.5 درصدی پرداخت می گردد. برای مثال فرد با دریافت 80 میلیون وام برای خرید خانه باید ماهانه 930 هزار تومان قسط پرداخت کند.

حتما بخوانید: وعده تسهیلات 200 میلیونی مسکن روی زمین ماند؟

حتما بخوانید: رشد 30 درصدی معاملات مسکن خانه اولی ها

  • افزایش زمان بازپرداخت مسکن از 12 سال به 15 سال
  • کاهش سود تسهیلات از 9.5 درصد به 8 درصد
  • کاهش زمان سپرده گذاری اولیه برای افتتاح حساب از یک سال (12 ماه) به 10 ماه

به دلیل عدم استقبال مردم این تغییرات اعمال گشته است ولی باز هم تورم و نوسانات بالای اقتصادی چنین مبلغی با این نرخ سود برای خرید وام خانه به ویژه در تهران و شهرهای بزرگ مقرون به صرفه نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 302

به "خبرنگاران گزارش می دهد؛ بهترین روش دریافت وام مسکن اولی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گزارش می دهد؛ بهترین روش دریافت وام مسکن اولی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید