اندونزی خواهان پیوستن کامل استرالیا به آسه آن شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش ایرنا، جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی که برای شرکت در اجلاس سران آسه آن و استرالیا به سیدنی سفر نموده است در گفت وگو با روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، خواهان ایفای نقش بیشتر استرالیا در امور تجاری، دفاعی و امنیتی منطقه جنوب شرق آسیا شد.

اندونزی خواهان پیوستن کامل استرالیا به آسه آن شد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

اظهارات رئیس جمهوری اندونزی پیش از برگزاری اجلاس سران آ سه آن و استرالیا در سیدنی در روزهای 17 تا 18 مارس (26-27 اسفند) مطرح شده است.

بعضی ناظران منطقه ای این اظهارات را اقدامی در پاسخ به گسترش توسعه نفوذ چین و همچنین افزایش تهدیدات ترروریستی در منطقه جنوب شرق آسیا ارزیابی نموده اند.

ویدودو به این روزنامه استرالیایی گفت که فکر می کنم این یک ایده خوب است که استرالیا به طور کامل به آسه آن بپیوندد زیرا این اقدام موجب بهتر شدن شرایط از جمله ثبات مالی و سیاسی در این منطقه می گردد.

استرالیا از سال 1974 تاکنون شریک گفت وگویی بلوک مالی آسه آن شامل کشورهای برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی ، میانمار، فیلیپین ، سنگاپور، تایلند و ویتنام است.

آسه آن که در سال 1967 تاسیس شده از سال 2016 اجلاس دوسالانه رهبران را شروع نموده است .

مسئولان دولت استرالیا ماه گذشته همزمان با پنجاهمین سالگرد روابط سیدنی- آسه آن اعلام کردند این کشور درصدد است تا سال 2024 به عضویت کامل این اتحادیه درآید.

ویدودو گفت: همزمان با افزایش فشارهای مالی و استراتژیک در آسیا گروه آسه آن احتیاج به قدرت بیشتر دارد که این موضوع می تواند با حضور نیوزیلند و استرالیا در این گروه محقق گردد.

به گفته وی اجلاس سران آسه آن- استرالیا فرصت خوبی برای آنالیز پیوستن کامل سیدنی به این اتحادیه مالی است.

رهبران دو کشور اندونزی و استرالیا همچنین در دیدارهای دو جانبه بر همکاری های مشترک امنیتی برای مقابله با اقدامات تروریستی تاکید کردند.

روابط سیدنی- جاکارتا در سال های اخیر پس از اعدام یکی از اتباع این کشور به علت قاچاق مواد مخدردر اندونزی و همچنین بازگرداندن قایق حامل مهاجران غیرقانونی به به اندونزی توسط استرالیا، روبه سردی گذاشته شده بود.

منبع: انتخاب
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 724

به "اندونزی خواهان پیوستن کامل استرالیا به آسه آن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی خواهان پیوستن کامل استرالیا به آسه آن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید