افغانستان محور رایزنی وزرای خارجه کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان

به گزارش تور گرجستان ارزان، نشست ویدئویی وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان به ابتکار مرکز دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل متحد برگزار گشت.

افغانستان محور رایزنی وزرای خارجه کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، نشست ویدئویی وزرای امور خارجه ازبکستان، افغانستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و تاجیکستان به ابتکار مرکز دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل متحد برگزار گشت.

در این نشست ویدئویی بر اهمیت همگرایی کوشش های منطقه ای مبنی بر حل و فصل صلح آمیز بحران افغانستان، بازسازی اقتصاد کشور، رعایت اصل نقش مدیریتی مردم افغانستان در توسعه فرایند سیاسی در کشور تاکید شد.

وزرای امور خارجه کشورهای مذکور بعلاوه به اهمیت مقابله مشترک با تهدیدات تروریسم بین المللی و تنظیم گام های موثر از سوی کشورهای آسیای مرکزی توجه خاص داشتند.

طرفین حمایت خود را از توسعه روابط سیاسی، مالی و فرهنگی بین افغانستان و آسیای مرکزی ابراز داشتند.

در این زمینه جذب فعال افغانستان به فرایند همگرایی منطقه ای برای برقراری سریع صلح پایدار و بلندمدت در کشور یاری خواهد نمود.

بعلاوه بر اهمیت اجرای طرح های مختلف زیربنایی در زمینه های انرژی، حمل و نقلی و ارتباطاتی در قلمرو افغانستان با یاری کشورهای منطقه تاکید شد.

بعلاوه بر اهمیت نشست بین المللی آسیای مرکزی و جنوبی: به هم پیوستگی منطقه ای، تهدیدات و امکانات که روزهای 15 و 16 جولای امسال میلادی در شهر تاشکند برگزار می گردد، تاکید شد.

در این نشست ویدئویی بعلاوه در خصوص ابعاد اولویت دار ارائه یاری همه جانبه به افغانستان از جمله یاری بشردوستانه در دوران پاندمی مصاحبه شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2027

به "افغانستان محور رایزنی وزرای خارجه کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان محور رایزنی وزرای خارجه کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید