افزایش بی سابقه شمار بیماران کرونایی در روسیه

به گزارش تور گرجستان ارزان، آخرین گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه حاکی از افزایش بی سابقه شمار بیماران کرونایی در روسیه است که بر اساس آن در شبانه روز اخیر 40 هزار و 993 نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

افزایش بی سابقه شمار بیماران کرونایی در روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ستاد مقابله با کرونا در روسیه امروز (یکشنبه) گفت که در شبانه روز اخیر 40 هزار و 993 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند و شمار افرادی که به این بیماری در روسیه مبتلا شده به 8 میلیون و 513 هزار نفر رسید.

در شبانه روز اخیر، بیشترین شمار بیماران در سطح روسیه در سن پترزبورگ ثبت شده است و پس از آن استان های مسکو و سامارا قرار داشتند.

در زمان حاضر 916 هزار و 713 نفر از بیماران، بشدت بیمار هستند و در بیمارستان های روسیه بستری می باشند.

در شبانه روز اخیر 1 هزار و 158 نفر در روسیه بر اثر کرونا جان سپرده اند و حدود یک هفته است که این آمار بالای 1000 نفر واقع شده است که نگرانی شدید مقام های روسیه را برانگیخته است.

تا به امروز در روسیه 238 هزار و 538 نفر بر اثر بیماری کرونا جان سپرده اند که 2.8 درصد کل افراد مبتلا به این بیماری را تشکیل می دهد.

دولت روسیه برای مقابله با کرونا محدودیت ها و تدابیری را وضع نموده است و مسئولین روسیه امیدوارند این تدابیرموثر واقع گردد و تعداد بیماران و فوتی های کرونایی کاهش بیابد.

10 روز تعطیل عمومی در روسیه که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای مقابله و متوقف کردن سیر تصاعدی همه گیری کرونا اعلام نموده بود، از دیروز شنبه شروع شده و تا یکشنه هفته آینده ادامه خواهد داشت ...

تعطیلات عمومی روسیه که از امروز شنبه 30 اکتبر در این کشور شروع شد تا روز نهم اکتبر ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته در پی سیر تصاعدی شمار بیماران کرونایی و افرادی که بر اثر این بیماری در روسیه جان خود را از دست می دهند این تعطیل عمومی در روسیه را گفت.

تمام مراکز تفریحی و آموزش ورزشی در روز های تعطیل عمومی تعطیل خواهند بود.

مراکز تجاری و فروشگاه های کفش و لباس و لوازم تزیینی، آرایشگاه ها؛ پاساژها، تئاتر ها و سینما ها در روز های تعطیل کرونا بسته خواهند بود و فروشگاه هایی که مایحتاج عمومی و مواد غذایی عرضه می نمایند با رعایت تدابیر پیشگیری به فعالیت تجاری خود ادامه می دهند.

دانشگاه ها و کالج ها در روسیه هم موظف شده اند تا دروس را به وسیله آموزش مجازی تدریس نمایند، اما با این وجود در بعضی منطقه ها ازجمله استان مسکو، دانشگاه ها بطور کامل تعطیل شده اند.

در یک هفته آینده علاوه بر فروشگاه های مواد غذایی، مراکز درمانی و پزشکی، مراکز امنیتی و پلیس به کار خود ادامه می دهند و در اماکن عمومی بر تردد مردم نظارت خواهد شد و افراد بالای 60 سال محدودیت تردد خواهند داشت.

این طبقه از مردم حتما باید برای خروج از خانه کد های ویژه در گوشی های همراه خود داشته باشند و افرادی که واکسن زده باشند یا فاقد بیماری های مزمن باشند چنین کد هایی را که به کیوآر-کد معروف است می توانند دریافت نمایند.

براساس اطلاعات رسانه های روسیه، برای کنترل رعایت این محدودیت از سوی مردم، از دوربین های فیلمبرداری مدار بسته در اماکن عمومی و نیز در مواردی از پهپاد ها بر فراز مراکز تفریحی و تفرجگاه ها استفاده می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2171

به "افزایش بی سابقه شمار بیماران کرونایی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بی سابقه شمار بیماران کرونایی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید