ارزان ترین کوپه های خارجی که می توانند به ایران بیایند

به گزارش تور گرجستان ارزان، خودروهای دو در کوپه همواره مورد توجه جوانان بوده و هستند. داشتن دو در کمتر اما کشیده تر نسبت به خودروهای سدان و همچنین عملکرد بهتر نسبت به خودروهای هاچ بک، سبب شده تا این کلاس در هر کشوری هواداران خاص خود را داشته باشند. البته در ایران موضوع کمی تفاوت دارد؛ چراکه واردات اندک و قطره چکانی در کنار نرخ بالای دلار، هیچگاه اجازه خودنمایی به این کلاس خودرویی را نداده. بیشتر جوانان ایرانی هم فکر می نمایند که این خودروها مختص طبقه ثروتمند جامعه است و حتی در صورت مساعد شدن شرایط قادر نیستند یکی از آنها را داشته باشند. با این وجود در این مقاله قصد داریم به معرفی ارزان ترین کوپه های خارجی بپردازیم که در صورت آزادسازی واردات و حذف تعرفه های بالای گمرکی، می توانند تحولی اساسی در بازار خودرو ایجاد کند.

ارزان ترین کوپه های خارجی که می توانند به ایران بیایند

از وبلاگ کوهنوردی پورسه دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

تویوتا جی تی86

جی تی86 دقیقاً همان چیزی است که از یک کوپه انتظار داریم: رانندگی مهیج و قیمت مناسبی دارد، هندلینگ و فرمان پذیری مطلوبی از خود نشان می دهد و دارای بسیاری از آپشن ها به صورت استاندارد است. این خودرو در نسخه پایه 27 هزار دلار قیمت دارد که در نسخه TRD SE به حدود 33 هزار دلار می رسد. پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر تخت جی تی86 می تواند 200 اسب بخار قدرت و 204 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. همچنین دو جعبه دنده شش سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک با پدال های شیفتر برای این خودرو در دسترس است. انتقال قدرت در جی تی86 بر عهده دیفرانسیل عقب است و جرمی کلارکسون، مجری معروف برنامه های خودرویی، رانندگی با آن را لذت بخش می داند. البته از نکات منفی این خودرو می توان به صندوق عقب کوچک اشاره نمود که با توجه به کلاس خودرو، قابل صرف نظر کردن است.

فولکس واگن بیتل

کوپه ساده فولکس با آن چراغ های دایره ای نمونه شاخص یک رترو جذاب است؛ خودروهایی که به دلیل الهام از سبک طراحی قدیمی (در اینجا بیتل دهه 1940) دو استایل مدرن و کلاسیک را در هم می آمیزند. نسل جدید این خودرو ابتدا در سال 1997 معرفی گردید و 15 سال بعد یعنی در سال 2011 به کلی تغییر کرد تا به شکل امروزی خود برسد. بیتل 2019 با یک پیشرانه بنزینی دو لیتری توربو در دسترس است که قدرتی معادل 174 اسب بخار فراوری می نماید. همچنین انتقال قدرت این خودرو بر عهده جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل جلو است. قیمت پایه بیتل از 21 هزار دلار آغاز می گردد و در گران ترین نسخه به 26 هزار دلار می رسد. ازجمله نکات مثبت آن می توان به طراحی داخلی زیبا و پیشرانه قدرتمند با مصرف سوخت مناسب اشاره نمود که آن را به یکی از خودروهای کوچک شهری اما کاربردی تبدیل نموده است. البته قیمت بالا مهم ترین عاملی است که می تواند در فروش آن تأثیر منفی بگذارد.

هوندا سیویک

کوپه یکی از خودروهای محبوب و خواستنی هوندا که با داشتن قیمت پایه 18 هزار دلار انتخاب مقبولی می تواند باشد. این خودرو با دو پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر و دو لیتری چهار سیلندر عرضه می گردد که به ترتیب قدرتی در حدود 143 و 205 اسب بخار دارند. به صورت استاندارد جعبه دنده پنج سرعته دستی و دیفرانسیل جلو انتقال قدرت را انجام می دهند. بااین وجود جعبه دنده اتوماتیک پیوسته CVT هم برای سیویک کوپه قابل سفارش است. قیمت نسخه پایه LX از 21 هزار دلار آغاز می گردد و در نسخه تورینگ به 27 هزار دلار می رسد. از جمله نکات مثبت این خودرو می توان به مصرف سوخت پایین، سواری و بالانس مناسب، تکنولوژی و ویژگی های ایمنی مختلف و کابین جادار اشاره نمود. در مقابل کروز کنترل ضعیف و هشدارهای بیش از حد سامانه تصادف از جلو نکات منفی سیویک کوپه محسوب می گردد.

فورد موستانگ

نخستین ماسل کار یا خودرو عضلانی آمریکایی که در کلاس کوپه طبقه بندی می گردد و با داشتن قیمت پایه 27 هزار دلار می تواند یکی از هیجان انگیزترین گزینه های ممکن باشد. البته قیمت گران ترین نسخه این خودرو با نام بولیت به حدود 48 هزار دلار می رسد. امروزه موستانگ در نسل ششم خود واقع شده است و حتی نسخه فرمان راست آن به صورت اختصاصی برای بازار انگلیس فراوری می گردد. این خودرو با سه پیشرانه 2.3 لیتری چهار سیلندر اکوبوست، 3.7 لیتری شش سیلندر خورجینی و پنج لیتری هشت سیلندر خورجینی در دسترس است و به ترتیب قدرتی معادل 310، 300 و 435 اسب بخار دارند. همچنین دو جعبه دنده شش سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک با پدال های شیفتر برای این کوپه آمریکایی قابل سفارش است. قدرت بالای پیشرانه ها، کیفیت رانندگی خوب و کابین مجهز اما با طراحی رترو از نکات مثبت و جایگاه های عقب بلااستفاده، کشیدگی بیش ازحد بدنه و درهای سنگین ازجمله نکات منفی آن به شمار می فرایند.

منبع: دیوار
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 917

به "ارزان ترین کوپه های خارجی که می توانند به ایران بیایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین کوپه های خارجی که می توانند به ایران بیایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید