اتحادیه چاپخانه داران با مرکز علمی کاربردی شماره 30 برای آموزش رایزنی کرد

به گزارش تور گرجستان ارزان، رضا منصوری، مشاور آموزشی اتحادیه چاپخانه داران در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به نشست و دیدار نمایندگان اتحادیه چاپخانه داران تهران با رئیس مرکز شماره 30 دانشگاه جامع علمی- کاربردی طی روزهای اخیر، گفت: در این دیدار موضوعات مختلف مربوط به آموزش در صنعت چاپ و لزوم بهره مندی اپراتورهای سنتی و حرفه ای این صنعت از آموزش های حین خدمت و کلاسیک و دانشگاهی صحبت شد.

اتحادیه چاپخانه داران با مرکز علمی کاربردی شماره 30 برای آموزش رایزنی کرد

وی ادامه داد: بحث عمده ما در این دیدار درباره چگونگی استفاده از ظرفیت های دانشگاه برای آموزش فعالان صنف چاپ، روش های جذب دانشجو، شیوه تشکیل دوره های آموزشی، مقدار پذیرش دانشجو و روش های آموزشی مذاکره کردیم.

منصوری با اشاره به ضرورت این دیدار توضیح داد: ما معتقدیم که آموزش در صنعت چاپ تعریف شود، درست است که هدف کلی، توانمندسازی نیروی انسانی است ولی هدف های رفتاری باید شناسایی شود و بدانیم که قرار است چگونه پیاده سازی شود.

وی با بیان اینکه مرکز شماره 30 دانشگاه جامع علمی- کاربردی در هر ترم یک هزار و 500 دانشجو در حوزه چاپ دارد، بیان نمود: در مقطع کاردانی حرفه ای - فنی دانشجویان در رشته های طراحی چاپ، صنایع چاپ - ماشین آلات، چاپ و نشر، طراحی گرافیک، و بازاریابی و روابط عمومی تحصیل می کنند و در مقطع کارشناسی نیز مدیریت امور چاپ، مدیریت امور نشر، گرافیک و رسانه های چاپی و مدیریت امور فرهنگی را می آموزند.

منصوری با بیان اینکه با توجه به نیاز صنعت چاپ به برخی رشته ها از نظر تخصصی باید در پی توسعه علوم دانشی در این حوزه باشیم، گفت: موضوعاتی مثل چاپ دیجیتال، چاپ های مجازی، چاپ امنیتی، مرکب های امنیتی و .. نیاز به ماشین های خاص دارند که معمولا در مراکز دانشگاهی چنین امکاناتی وجود ندارد.

به گفته وی، در این زمینه چاپخانه های مجهز به تکنولوژی روز برای آموزش عملی و تخصصی دانشجویان وجود دارد و اتحادیه چاپخانه داران و صنف آمادگی دارد امکانات کارگاهی را در اختیار دانشجویان قرار دهد.

منصوری با اشاره به نبود امکانات کارگاهی در دانشگاه ها، یادآور شد: دانشجویان رشته های چاپ برای اینکه به درستی در این رشته کارآموز و حرفه ای شوند نیاز دارند که برای دروس واحدهای عملی با ماشین های روز درگیر باشند تا بتوانیم نیروی متخصص تربیت کنیم.

وی درباره نیاز صنعت چاپ به نیروی حرفه ای کارآزموده، توضیح داد: بیشتر کسانی که متقاصی کار در صنعت چاپ هستند مهارت ندارند یا مهارت سنتی چاپ دارند، این در حالی است که ما به مقدار کافی اپراتور سنتی داریم اما در حوزه اپراتورهای با مهارت های روز کمبود داریم.

منصوری همچنین با طرح این موضوع که نیروی توانمند و ماهر نیاز اصلی چاپخانه ها است، بیان نمود: در این زمینه برخی از این مهارت های مورد نیاز با مطالعه و تحقیق شناسایی شده اند و در تلاشیم طی تعامل با واحدهای دانشگاهی، این خلاءها را پر کرده و نیروی کارآزموده برای چاپخانه ها تربیت کنیم.

وی درباره لزوم توجه به دوره های حین کار برای اپراتورهای فعلی چاپخانه ها نیز گفت: در این زمینه مجموعه های زیادی از کارکنان نیاز به دوره های حین کار دارند، برخی نیز به آموزش آکادمیک و کلاسیک نیاز دارند، طی تعامل و مذاکراتی که داشتیم قرار است برخی برای دوره آموزشی موقت حین کار، آموزش های موردی همچنین آموزش های مقطعی و دانشگاهی در ارتباط اتحادیه و دانشگاه اقدام شود تا به زودی شاهد صنعت چاپی پیروز و پویا باشیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2266

به "اتحادیه چاپخانه داران با مرکز علمی کاربردی شماره 30 برای آموزش رایزنی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه چاپخانه داران با مرکز علمی کاربردی شماره 30 برای آموزش رایزنی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید