آمریکا سودان را از فهرست کشورهای نقض کننده آزادی عقیده حذف کرد

به گزارش تور گرجستان ارزان، وزارت خارجه آمریکا نام سودان را از فهرست سیاه کشورهای نقض کننده آزادی عقیده حذف کرد.

آمریکا سودان را از فهرست کشورهای نقض کننده آزادی عقیده حذف کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمریکا روز آدینه نام سودان را از فهرست سیاه کشورهای نقض کننده آزادی عقیده حذف و هشدارهایی را برای نیجریه، کوبا و نیکاراگوئه صادر کرد.

سودان تنها کشوری بود که از لیست سالیانه وزارت خارجه آمریکا درباره کشورهایی که نگرانی ویژه ای درباره آزادی عقیده در آنها وجود دارد، حذف شده است.

عبدالله حمدوک نخست وزیر دولت انتقالی سودان در سفر اخیر به آمریکا، از این کشور درخواست نموده بود که این کشور را از لیست کشورهای حامی تروریسم حذف کند.

در حال حاضر کشورهای چین، پاکستان، میانمار، کره شمالی، تاجیکستان، ترکمنستان، اریتره، عربستان سعودی و ایران در لیست سیاه ادعایی آمریکا درباره نقض آزادی عقیده قرار دارند.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای مدعی شد که آزادی عقیده یک اولویت در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است.

وی در این بیانیه مدعی شد: هیچ کشور، نهاد یا شخصی نباید قادر باشد بدون آنکه مورد بازخواست قرار بگیرد به آزار عقاید مردم بپردازد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین نام کشورهای نیجریه، کوبا و نیکاراگوئه را به لیست کشورهای تحت نظر اضافه نمود و مدعی شد در صورتی که شرایط در این کشورها بهبود نیابد به لیست سیاه اضافه خواهند شد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 939

به "آمریکا سودان را از فهرست کشورهای نقض کننده آزادی عقیده حذف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا سودان را از فهرست کشورهای نقض کننده آزادی عقیده حذف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید