آلمان از پیوستن به ائتلاف اروپایی هرمز امتناع کرد

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، وزارت خارجه آلمان امروز یکشنبه اظهار داشت که ارتش این کشور در ماموریت اروپایی تنگه هرمز که از سوی فرانسه اعلام شده شرکت نمی کند.

آلمان از پیوستن به ائتلاف اروپایی هرمز امتناع کرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

البته مقامات آلمانی می گویند به لحاظ سیاسی از ابتکار فرانسه پشتیبانی می نمایند اما واحدهای نیروی دریایی تنها درصورت درخواست اتحادیه اروپا به تنگه هرمز اعزام می شوند.

پیش از این فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه، با اعلام طرح ماموریت اروپایی گفته بود که پایگاه دریایی فرانسه در ابوظبی به مرکز فرماندهی تبدیل می گردد. این پایگاه میزبان 650 نظامی است.

این در حالی است که هلند از ابتکار فرانسه پشتیبانی نموده است. براساس اعلام وزارت دفاع هلند، این کشور از ژانویه تا ژوئن سال 2020 یک ناوچه را برای تامین امنیت آبراه راهبردی هرمز به این تنگه اعزام خواهد نمود.

به ادعای مقامات هلندی، هدف از اعزام این ناوچه تامین امنیت راستا کشتیرانی در تنگه هرمز خواهد بود.

لازم به ذکر است در تابستان امسال در راستا تنگه هرمز حملاتی علیه بعضی نفتکش ها انجام شد و آمریکا انگشت اتهام خود را به سوی ایران گرفت.

به دنبال این حملات ایالات متحده درصدد تشکیل ائتلافی بین المللی برآمد حال آنکه تاکنون تنها انگلیس، استرالیا، آلبانی، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین به آن پیوسته اند. مرکز فرماندهی این ائتلاف در بحرین قرار گرفته است.

در این میان، فرانسه آمریکا را متهم نموده بود که از اجرای تعهداتش برای دفاع از متحدان خود در منطقه خلیج فارس غفلت نموده است. فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه نیز از بی توجهی روزافزون آمریکا به خاورمیانه انتقاد و اعلام نمود که کشورش به موازات ائتلاف آمریکایی، رهبری ائتلاف کشورهای اروپایی را به عهده خواهد گرفت.

با توجه به عدم حضور آلمان در ائتلاف پیشنهادی فرانسه اکنون معین نیست که ابتکار فرانسه در خلیج فارس چه سرنوشتی پیدا خواهد نمود.

آلمان اخیرا از موضع گیری امانوئل ماکرون علیه پیمان ناتو نیز انتقاد نموده است. ماکرون در مصاحبه با نشریه اکونومیست از وضعیت کنونی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتقاد نموده بود. او در این مصاحبه گفت: آنچه ما امروز شاهد آن هستیم، مرگ مغزی ناتو است.

مخالفت آلمان با حضور در ائتلاف اروپایی هرمز در حالی انجام می گردد که در تاریخ 2 مهرماه، آنه گرت کرامپ-کارن باوئر وزیر دفاع آلمان در دیدار با مارک اسپر همتای آمریکایی خود گفت کشورش در هماهنگی با اعضای اتحادیه اروپا از ماموریت دریایی در خلیج فارس حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 812

به "آلمان از پیوستن به ائتلاف اروپایی هرمز امتناع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان از پیوستن به ائتلاف اروپایی هرمز امتناع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید