شروع اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در خوزستان

به گزارش تور گرجستان ارزان، خبرنگاران/خوزستان معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به شروع اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در خوزستان گفت: 404 هزار و 387 کودک سه تا شش سال در خوزستان، جامعه هدف طرح غربالگری تنبلی چشم سال جاری هستند.

شروع اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در خوزستان

علی حسن زاده در مراسم افتتاحیه اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم که امروز (17 تیرماه) در اهواز برگزار گردید، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و هشدارهای وزارت بهداشت اظهار کرد: به منظور کاهش شیوع بروز اختلال نابینایی و کم بینایی، برنامه کشوری پیشگیری از آمبلیوپی از 15 تیرماه تا 15 مهرماه سال جاری در کلیه پایگاه های دائمی تحت نظارت سازمان بهزیستی اجرا می گردد.

به گزارش خبرنگاران، وی بیان نمود: با توجه به احتمال اوج گیری کرونا در فصل پاییز و همزمانی آن با بروز بیماری آنفلوآنزا در نیمه دوم سال، زمان و نحوه اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم به کلی تغییر نموده است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به اجرای این برنامه در شهرستان های با شرایط سفید و زرد، اضافه کرد: طبق نظر وزارت درمان و آموزش پزشکی شهرستان هایی که در شرایط قرمز قرار دارند تا بهبود شرایط از اجرای برنامه خودداری خواهند کرد.

حسن زاده اظهار کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و پرهیز از تجمعات، غربالگری تنها در پایگاه های دائمی انجام می گردد و به منظور به حداقل رساندن تماس فرد غربالگر با کودک؛ تنها ابزار معاینه، دستگاه است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: 404 هزار و 387 کودک سه تا شش سال در خوزستان، جامعه هدف طرح غربالگری تنبلی چشم سال جاری هستند.

وی اضافه کرد: 38 پایگاه، 35 اپتومتریست و 15 چشم پزشک در 27 شهرستان استان خوزستان در اجرای این طرح مشارکت می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1410

به "شروع اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید