81 مرکز جامع درمان بیماران خاص در کشور به بهره برداری می رسد

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، مهدی شادنوش، گفت: مراکز جامع درمان بیماران خاص به صورت شبکه ای به هم پیوسته در حال تعریف است و در تمامی دانشگاه ها راه اندازی می شوند؛ در این مراکز، خدماتی شامل معاینه، ارائه و تزریق دارو، خدمات توانبخشی و دندانپزشکی به صورت جامع به بیماران خاص ارائه می گردد.

81 مرکز جامع درمان بیماران خاص در کشور به بهره برداری می رسد

وی در گردهمایی ارکان مدیریتی بیمارستان های سراسر کشور، اضافه کرد: با توجه به آمار بالای مبتلایان به مرگ مغزی و بیماران نیازمند پیوند، لزوم شناسایی و گزارش دهی بیماران مرگ مغزی به واحد فراهم آوری و شناسایی دانشگاه ها توسط بیمارستانها مورد تاکید قرار گرفته است.

شادنوش گفت: پرداخت به موقع دستمزد پرسنل فعال مطابق دستورالعمل تامین نیروی انسانی در بخش پیوند، نظارت در پرداخت به موقع اعتبارات تخصیص یافته، نظارت بر اجرای آیین نامه و دستورالعمل های ابلاغی از دیگر انتظارات ما از دانشگاه ها است.

وی در خصوص برنامه مدیریت تشخیص و درمان سرطان مطرح نمود: در مورد برنامه سرطان، اقدامات زیادی از جمله ابلاغ گایدلاین و راهنمای بالینی اجرا شده که علاوه بر ساماندهی خدمات به صرفه جویی در استفاده از منابع یاری می نماید.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت، گفت: همچنین در راستای اجرای برنامه سرطان انجام شیمی درمانی در مطب ها ممنوع شده و بخش خصوصی موظف به ارائه شیمی درمانی براساس آیین نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی با الگو گیری از بیمارستان های دولتی و در چهارچوب استاندارهای علمی به روز جهان است.

وی افرود: در گروه بیماری های غیر واگیر دو برنامه بزرگ مدیریت درمان سکته های قلبی و مغزی از مهمترین برنامه ها بوده که منجر به دستاوردهای بزرگی شده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت درخصوص برنامه مدیریت سکته قلبی و مغزی گفت: برنامه مدیریت سکته قلبی در حال حاضر در 53 مرکز در حال اجراست و اثرات بسیار زیادی داشته است.

وی ادامه داد: با حمایت وزارت بهداشت در بیمارستان هایی که شرایط و توانایی ارائه دو خدمت مدیریت درمان سکته های قلبی و مغزی را دارند، این دو برنامه مهم برای ارائه خدمات با کیفیت به مردم اجرایی خواهد شد. بنابراین ضروری است که بیمارستان های داوطلب این آمادگی را اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 150

به "81 مرکز جامع درمان بیماران خاص در کشور به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "81 مرکز جامع درمان بیماران خاص در کشور به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید