7 جاذبه شگفت انگیز شهر کازان روسیه

به گزارش تور گرجستان ارزان، شهر کازان یکی از شهرهای معروف روسیه است که مکان های دیدنی زیادی دارد. در ادامه قصد داریم شما عزیزان را با این جاذبه های دیدنی آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

7 جاذبه شگفت انگیز شهر کازان روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

جاذبه های گردشگری شهر کازان روسیه

کازان یا قازان از شهرهای توریستی تاریخی و زیبای روسیه می باشد که پایتخت جمهوری تاتارستان است. جالب است بدانید که کازان یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 نیز بوده است.

جاذبه های گردشگری کازان با زیبایی بی بدیل، اماکن تاریخی بسیار و طبیعتی سبز، مورد توجه گردشگرانی است که این شهر از روسیه را برای مقصد سفر خود انتخاب نموده اند و علاقه مند به تاریخ و هنر هستند. این شهر با تفریحات متنوع میزبان گردشگران از همه نوع سنی می باشد تا اوقاتی خوش را در کازان زیبا تجربه نمایند.

این شهر خاستگاه یکی از تیم های معروف و پرافتخار لیگ فوتبال روسیه است که علاقه مندان به فوتبال حتما با آن آشنا هستند.

کازان به عنوان پایتخت ورزشی روسیه شناخته می شود، زیرا در سال 2013 میلادی میزبان مسابقات المپیاد تابستانی دانشجویی، در سال 2015 میلادی میزبان مسابقات جهانی ورزش های آبی و در سال 2017 میلادی میزبان بازی های جام کنفدراسیون بوده است.

جاذبه های دیدنی شهر کازان

مکان های دیدنی شهر کازان

1. کاخ تاریخی کرملین کازان

کاخ تاریخی کرملین کازان از دیدنی های شهر کازان روسیه است که سالانه هزاران گردشگران را به سوی خود می کشاند. این کاخ در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسید و تنها قسمت باقی مانده از قلعه تاتارها در روسیه به شمار می رود. قدمت بخش هایی از کاخ تاریخی کرملین کازان به قرن دهم میلادی باز می شود.

بناهای تاریخی شهر کازان

2. مسجد کول شریف شهر کازان

مسجد قول شریف یا کول شریف از زیباترین جاذبه های گردشگری کازان می باشد که همچون نگینی در این شهر تاریخی می درخشد. این مسجد با زیبایی هرچه تمام تر یکی از نمادهای شهر کازان می باشد که 4 مناره دارد و در دو طبقه ساخته شده است.

ساخت این مسجد در سال 1996 شروع شده و در نهایت در سال 2005 انتها یافته است. مسجد کول شریف با نمایی خیره نماینده و جذاب حتی گردشگران غیر مذهبی نیز ترغیب می شوند تا از آن بازدید به عمل آورند.

مکان های مذهبی شهر کازان

3. موزه سبک زندگی شوروی کازان

موزه سبک زندگی شوروی یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کازان روسیه می باشد که علاقمندان به تاریخ و هنر بازدید از آن را نباید از دست بدهند. این موزه از عجیب ترین و جالب ترین موزه های جهان می باشد که نمادهایی از زندگی در دوران شوروی سابق را به نمایش گذاشته است.

نکته جالب توجه در موزه سبک زندگی شوروی این است که تقریبا تمامی اشیا داخل آن را می توان لمس کرد. در این موزه می توانید مجموعه ای از اسباب بازی های قدیمی؛ شیشه ها و بطری های نوشیدنی، دوربین های قدیمی و … را پیدا کنید و به نوع زندگی مردمان شوروری سابق پی ببرید.

موزه های کازان

4. برج اسپاسکایا شهر کازان

برج اسپاسکایا، یکی از بناهای تاریخی مجموعه کرملین کازان است که به عنوان ورودی اصلی این مجموعه شناخته می شود. این برج توسط معمار عظیم پوستنیک یاکلووف (Postnik Yakovlev) بنا شده و ساعت روی آن متعلق به قرن هجدهم میلادی است.

بنای این برج در سال 1930 میلادی تخریب شد و در حال حاضر، تنها دروازه برج ساعت آن باقی مانده است.

مکان های توریستی شهر کازان

5. کلیسای سنت پیتر و پاول کازان

کلیسای سنت پیتر و پائول با معماری کمی متفاوت نسبت به دیگر کلیساهای اروپایی، همراه با گنبدهای آبی و سفید در قرن هجدهم بنا شده است. این کلیسا محلی برای تجمع مسیحیان ارتدکس در شهر کازان است.

مردم محلی کازان به خاطر نمای گنبدها و طراحی داخلی این کلیسا، آن را کلیسای رنگارنگ نیز صدا می نمایند. کلیسای پیتر و پاول نزدیک مرکز شهر واقع شده است، به طوری که تنها با چند دقیقه پیاده روی از مرکز شهر می توانید به آن برسید.

کلیساهای معروف شهر کازان

6. معبد همه ادیان شهر کازان

معبد همه ادیان، یکی از معبدهای زیبا و دیدنی شهر کازان است که نمادی برای همه مذاهب، فرهنگ ها و تمدن هایی است که در روسیه، خصوصا در شهر کازان، در کنار هم به زندگی خود ادامه می دهند.

ساخت بنای این معبد در سال 1994 شروع و افزودن جزئیات و تزئینات بنا، همچنان ادامه دارد و به صورت دوره ای انجام می شود. معبد همه ادیان، همچنین به عنوان یک سمبل زیبا،میان گردشگران بسیار محبوب است.

درست است که این بنا را یک معبد می نامند، ولی این سازه در واقع یک معبد نیست و تنها یک سمبل معماری از سبک و سیاق بناهای مذهبی مختلف را گرد هم آورده و تنها بازدید آن از بیرون ممکن است.

معابد شهر کازان روسیه

7. دریاچه های کازان روسیه

کازان علاوه بر ورزشگاه های عظیم ورزشی و مکان های تاریخی و موزه ها، طبیعت زیبایی نیز دارد. به ویژه دریاچه های این منطقه به زیبایی شهرت دارند. از جمله می توان به گلوبوی و دریاچه کوئری اشاره نمود.

گلوبوی یک دریاچه عمقی 18 متری دارد و اطراف آن با جنگل احاطه شده است. دریاچه کوئری هم یکی از محبوب ترین مناطق شهر محسوب می شود. تابستان ها مردم برای شنا به دریاچه کوئری می فرایند و حتی اعتقاد دارند، آب این دریاچه خاصیت شفابخش دارد و در درمان برخی از بیماری ها موثر است.

این اعتقاد البته هنوز توسط دانشمندان تایید نشده است اما این منطقه بسیار زیبا است و شنا کردن در آب های زلال آن، قطعا در برطرف خستگی و آرامش جسم و روح موثر است.

می دانیم که سفر برای برخی ها مساوی است با ساحل! اگر از جمله این افراد هستید دریاچه های کازان شما را راضی نگه خواهند داشت. می توانید در محیط زیبای اطراف دریاچه آفتاب بگیرید و با شنا کردن گرمای هوا و خستگی را از تن خود بیرون کنید.

طبیعت شهر کازان

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1498

به "7 جاذبه شگفت انگیز شهر کازان روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 جاذبه شگفت انگیز شهر کازان روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید