آشنایی با جاذبه های دیدنی کلمبو شهر معروف سریلانکا

به گزارش تور گرجستان ارزان، شهر کلمبو به عنوان پایتخت کشور سریلانکا به سرزمین چای و فیل مشهور است. برای سفر به این شهر در هر زمانی که بخواهید می توانید به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید.

آشنایی با جاذبه های دیدنی کلمبو شهر معروف سریلانکا

از سفر با تور ارزان سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

سریلانکا خود کشوری کمتر شناخته شده در جنوب شرق قاره آسیاست و دارای جاذبه های گردشگری و طبیعت های فوق العاده است، این منطقه مطمئنا ارزش سفر کردن دارد و اینکه شامل عمارت هایی به جا مانده از دوران استعمار بریتانیا و فرانسه و بازارهای محلی مانند کازابلانکا برای شناخت سبک زندگی مردمان این خطه شامل جاهای بسیار خوبی است. در ادامه می خواهیم شما را با چندین مورد از Colombo Attractions آشنا کنیم:

موزه ملی کلمبو (National Museum of Colombo)

عظیم ترین موزه سریلانکا به عنوان موزه ملی شناخته می شود و در سال 1877 توسط ویلیام هنری گریگوری تاسیس شده است. موزه ملی کلمبو دارای معماری به سبک ایتالیایی است و محلی برای نگه داری اشیای سلطنتی مربوط به پادشاهان کندیان است. اگر اغراق نباشد؛ بیش از 100 هزار وسیله قدیمی در این موزه وجود دارد که مطابق با دوره های تاریخی تنظیم شده اند.

در این موزه، کتابخانه ای نیز دایر است که شامل مجموعه وسیعی از کتاب های تاریخی و فرهنگی است و در مردم شناسی و انسان شناسی نقش مهمی ایفا می نماید. بنابراین در سفرتان به شهر کلمبو بازدید از این موزه پیشنهاد می شود و همیشه در طی سالیان مورد توجه بازدید کنندگان نهاده شده است. همچنین موزه ملی کلمبو شامل چندین تالار قدیمی و تالارهای جدید است؛ با اینکه ظاهر بنا قدیمی مانده، اما به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری سریلانکا شناخته می شود.

ساعت بازدید: 9 صبح تا 5 عصر

جاهای دیدنی کلمبو

مسجد سرخ (Red Masjid)

مسجدی در شهر کلمبو با معماری زیبا جزو جاذبه های گردشگری شهر به شمار می رود. این مسجد علاوه بر معماری شگفت انگیز دارای قدمت زیادی است و تاریخچه ساخت مسجد سرخ کلمبو به سال 1908 بر می شود که توسط هندی های مسلمان ساخته شده است؛ هندی های می خواستند در هنگام تجارت کشور در کشور سریلانکا مکانی برای عبادت داشته باشند.

ساخت بنای اصلی این مسجد فقط یک سال طول کشید و در طی سالیان بعد مورد استفاده خیلی از دریانوردان نیز نهاده شد. این مسجد نمونه ای دیگر از مسجد جامع کوالالامپور در مالزی است که ساختمان مسجد از بیرون از لحاظ رنگ آمیزی دیوارها بسیار زیبا و جذاب بوده و بر اساس معماری متفاوت هندو اسلامی است، در واقع این سبک ترکیبی از معماری بومی هندو اسلامی و نئو کلاسیک است.

ساعت بازدید: 9 صبح تا 5 عصر

جاهای دیدنی کلمبو

معبد بودایی گانگارامایا (Gangaramaya Temple)

یکی از مهمترین معابد شهر کلمبو معبد بودایی گانگارامایا نام دارد و دارای معماری منحصر به فردی است که بازدیدکنندگان را به سوی خود جذب می نماید. معبد بودایی گانگارامایا در دریاچه بیره با ترکیبی از معماری مدرن و سنتی ساخته شده و در طول چندین سال ماهیت خود حفظ نموده است. معبد بودایی گانگارامایا شامل یک معبد اصلی، سالن گردهمایی راهب ها، محل اقامت راهب ها، موزه، کتابخانه، سالن های آموزشی و مجموعه ای از هدایای گران قیمت اهدا شده به این معبد است، همچنین چندین مجسمه رنگی، عتیقه جات و اشیای گران قیمتی در این معبد وجود دارند.

در معبد گانگارامایا نه تنها با مجسمه های سنتی بودایی کشور سریلانکا آشنا می شوید، بلکه می توانید مجسمه های سرزمین های دیگر را نیز تماشا نموده و لذت ببرید.

ساعت بازدید: 6 صبح تا 10 شب

پارک ویرا مهداوی (Viharamahadevi Park)

پارک ویرا مهداوی یکی از جاذبه های دیدنی کلمبو به شمار می رود که در هر ساعتی از شبانه روز ارزش بازدید دارد. در سال های قبل، این پارک به عنوان ویکتوریا پارک شناخته می شد و تعداد زیادی درختان گلدار در این پارک وجود دارند که در ماه های فروردین تا خرداد پر از شکوفه های زیبا هستند. این پارک به افتخار ملکه ویکتوریای انگلستان در زمان استعمار نامگذاری شده بود که بعدها تغییر نام داد. گل ها و گیاهان سرسبز این پارک رایحه های جذابی دارند که در هیچ جایی از دنیا تجربه نخواهید کرد.

این موزه در کنار موزه ملی کلمبو واقع شده است و به عنوان قدیمی ترین پارک شهر محسوب می شود و مورد جالب دیگر اینکه در داخل این پارک می توانید به مجسمه عظیم بودا و باغ وحش دسترسی داشته باشید.

ساعت بازدید: شبانه روزی

جاهای دیدنی کلمبو

معبد سری کایلا واساناتان (Temple of Sri Kailawasanathan)

این معبد زیبا در دوران پرتغالی ها ساخته شده و جزو قدیمی ترین معبدهای شهر کلمبو به شمار می رود. این مکان به خدای جنگ اسکندا اختصاص دارد و در واقع نقطه آغاز جشنواره سالانه هندو هاست. ساختمان اصلی این معبد به عنوان نمادی برای خدایان و الهه ها تزئین شده است و در داخل این معبد نیز چندین زیارتگاه به نام های شیوا و گانشا وجود دارد. در هنگام سفرتان به شهر کلمبو بازدید از معبد سریلانکا سری کایلا واساناتار با شکوه را از دست ندهید.

ساعت کاری: 9 صبح تا 4 عصر

جاهای دیدنی کلمبو

پاک گاله فیس گرین (Galle Face Green)

این پارک بی نظیر در خط ساحلی شهر کلمبو واقع شده است و در زمان های قدیم به عنوان مکانی برای برگزاری مسابقات سوارکاری، فوتبال، راگبی و تنیس استفاده می شده است، ولی امروزه با تغییر کاربری برای تفریح و گذران وقت استفاده می شود که می توانید چشم انداز زیبایی از اقیانوس هند را تماشا کنید یا از طلوع و غروب زیبای خورشید در این پارک لذت ببرید. گردشگران در هنگام بازدید از این پارک سیر نمی شوند و در سفرهای بعدی شان نیز به بازدید از این پارک علاقه نشان می دهند.

ساعت بازدید: شبانه روزی

معبد کلانیا راجا ماها ویهارایا (Kelaniya Raja Maha Viharaya)

این معبد بودایی با قدمتی بیش از 500 سال قبل از میلاد مسیح در هفت کیلومتری شهر کلمبو واقع شده است. این معبد جزو یکی از معابد برجسته تاریخی بودایی به شمار می رود که از نظر خدایان بودایی مکانی مقدس شمرده می شود. این معبد بر روی تپه ای در آب های رودخانه کلانی نهاده شده است. معبد کلانیا راجا ماها ویهارا مجسمه های بودایی و نقاشی های سریلانکایی همیشه مورد توجه گردشگران واقع شده است و به عنوان یکی از نمونه های عالی هنر مجسمه سازی محسوب می شود.

ساعت بازدید: 9 صبح تا 4:30 عصر

جاهای دیدنی کلمبو

میدان استقلال (Independence Square)

میدان استقلال به عنوان نمادی از قدرت و استقلال سریلانکا است که همیشه برای گردشگران جالب بوده است، مخصوصا اگر جزو افراد علاقه مند به تاریخ و فرهنگ باشید بازدید از این میدان به شما توصیه می شود. میدان استقلال محوطه عظیمی است که شامل امکاناتی برای استراحت و پیاده روی و دوچرخه سواری و چندین امکانات دیگر در این میدان وجود دارد. همان طور که می دانید این کشور در سال 1948 به استقلال رسیده و برای نماد این استقلال به ساخت این میدان پرداختند که در هنگام بازدید از این میدان با زمان استعماری این کشور آشنا خواهید شد.

ساعت بازدید: شبانه روزی

منبع: گردشبان
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1435

به "آشنایی با جاذبه های دیدنی کلمبو شهر معروف سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های دیدنی کلمبو شهر معروف سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید