نکاتی در سفر به کانادا که ممکن است شما را نجات دهند!

به گزارش تور گرجستان ارزان، هنگامی که تصمیم می گیرید به کشور کانادا سفر کنید باید چیزهای زیادی را به خاطر بسپارید تا خاطر جمع شوید که بهترین و ایمن ترین سفر ممکن را پیش رو خواهید داشت. به طور مثال مهم است که بدانید از چه جور مناطقی باید دوری کنید، شماره تلفن های ضروری کشور کانادا را به خاطر بسپارید و این که بدانید چگونه برای همه شرایط آب و هوایی آماده باشید. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا بعضی از نکات سفر به کانادا را به شما معرفی کنیم که ممکن است در شرایط اضطراری به شما یاری زیادی نمایند.

نکاتی در سفر به کانادا که ممکن است شما را نجات دهند!

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

انتخاب لباس

شرایط آب و هوایی و دما در شهرهای مختلف کانادا تفاوت بسیاری دارد. بنابر این حتما قبل از سفر درباره هوای مقصد خود تحقیق کنید. به طور مثال سفر به ونکوور در زمستان با سفر به وینیپگ شرایط کاملا متفاوتی دارد. لوازم ضروری برای آب و هوای زمستانی (بدون در نظر دریافت این که مقصد شما کجا است) شامل چکمه های برفی جنس خوب، لباس های پشمی و کاپشن ضد آب می گردد.

از خود در برابر جرایم کوچک حفاظت کنید

متاسفانه امروزه در اکثر شهرهای بزرگ دنیا جرایم کوچک زیادی روی می دهد. دزدان مراکز گردشگری و هتل ها را مقصد خود قرار می دهند چرا که معتقدند آن ها طعمه های آسانی هستند. در این مورد از نکات سفر به کانادا به شما پیشنهاد می کنیم که پاسپورتتان را در گاوصندوق هتل بگذارید و فتوکپی یا عکسش را همراه داشته باشید. چمدان را در صندوق خودرو بگذارید به گونه ای که دید نداشته باشد و پس از پیاده شدن از آن حتی اگر ماشین قفل است چمدان را همراه خود ببرید و سعی کنید اشیای با ارزشتان را داخل آن قرار ندهید.

برای شرایط آب و هوایی مختلف آماده باشید

کانادا به شرای آب و هوایی سخت در فصل زمستان شهرت دارد بنا بر این لازم است که هر روز پیش بینی هوای روزهای آینده را چک کنید چرا که ممکن است به سرغت شرایط تغییر کند. سایت The Weather Network وبسایت خوبی برای چک کردن هوای کانادا است. اگر در زمستان بین جاده ها تردد می کنید آماده بسته شدن جاده به خاطر وقوع بهمن و طوفان های برفی باشید. اگر ماشین کرایه کردید و خودتان رانندگی می کنید مطمئن باشید که ماشین لاستیک های برفی دارد.

بازدید از پارک های ملی

در ادامه نکات سفر به کانادا به پارک های ملی می رسیم که شهرت زیادی دارند. هر پارک به خاطر حیاط وحش متفاوتی که دارد سیاست متفاوتی را برای بازدید نمایندگان در نظر گرفته است. پیشنهاد می کنیم که قبل از رفتن به آن ها از وبسایت Parks Canada بازدید کنید تا با شرایط آن پارک کاملا آشنا شوید.

بیمه مسافرتی

مهم نیست که کشور مقصدتان کجا است. به همراه داشتن بیمه مسافرتی همواره مهم است. اما هنگام سفر به کانادا اهمیت آن چند برابر می گردد. چرا که بسیاری برای اسکی و اسنو برد به این جا می آیند که یک ماجراجویی پرخطر است. فقط لازم است که بدانید شرکت های بیمه معمولا برای حوادث اسکی پوشش های متفاوتی دارند و قبل از خرید بیمه این موضوع را به آن ها متذکر شوید.

امنیت در مقابل خرس ها

فصل تابستان در بیشتر پارک های ملی کانادا خرس های گریزلی و سیاه یافت می شوند که می توانند خطرناک باشند. یکی از نکات مهم سفر به کانادا این است که هنگامی که تصمیم می گیرید به این مناطق بروید مطمئین شوید که بیش از حد بوی مواد غذایی را براه نیاندازید تا توجه خرس ها جلب نگردد. از سطل زباله های در دار بهره ببرید و پخت و پز را در مناطق تعیین شده انجام دهید. اگر هم به پارک چرچیل می روید مراقب خرس های قطبی باشید.

حمل و نقل

سیستم حمل و نقل عمومی شهرهای مهم کانادا با یکدیگر متفاوت است. در شهر ونکوور اسکای ترین طولانی ترین سیستم خودران اتوماتیک در دنیا را دارد در حالی که در تورنتو از مترو، اتوبوس و خودرو کرایه ای استفاده می گردد. اگر می خواهید به مناطق روستایی بروید پیشنهاد ما این است که اتومبیل کرایه کنید در غیر این صورت کارتان حسابی سخت می گردد. البته تاکسی و اوبر هم در حومه شهرها فعالیت دارند.

خطر غرق شدن

یکی دیگر از نکات سفر به کانادا که نباید آن را فراموش کنید رعایت ایمنی هنگام شنا کردن است. کشور کانادا طولانی ترین نوار ساحلی دنیا را دارد بنابر این تابستان ها مکان زیادی برای شنا کردن یافت می شوند. دریاچه های زیادی هم وجود دارند. اما دقت داشته باشید که ممکن است عمق آب زیاد باشد اگر شناگر وارد نیستید وارد آب نشوید، جریان های اقیانوسی می توانند بسیار قوی باشند و داخل سواحل و دریاچه های صخره ای شیرجه نزنید.

شماره تلفن های ضروری

هنگامی که قصد سفر به هر کشوری را دارید باید در ابتدا شماره های ضروری آن را به خاطر بسپارید. در کشور کانادا 911 است در بعضی از مناطق مانند کالگاری، ونکوورف هالیفکس و وینیپگ 311 می باشد.

توجه به حیوانات در هنگام رانندگی

در اطراف کانادا علائم هشداردهنده ای نصب شده که به رانندگان یادآوری می نماید مراقب حیاط وحش باشند. همچنین آن ها برنامه جامعی دارند که اطلاعات جامعی برای برخورد نکردن به حیوانات و یا اقدامات ضروری بعد از آن می دهد.

انعام دادن

این مورد از نکات سفر به کانادا ممکن است جانتان را نجات ندهد اما دانستنش لازم است. در خدمات میزبانی، گردشگری و خدمات آن ها از شما انتظار دارند بین 15 تا 20 درصد انعام بدهید.

به همراه داشتن پول نقد

کانادا کشور پهناور همراه با روستاها، جزایر و کمپ های بسیار است که شاید دستگاه خودپرداز نداشته باشند و مجبور باشید پول نقد پرداخت کنید. البته در شهرهای بزرگ چنین مسئله ای نخواهید داشت.

یاد دریافت کمی فرانسوی

یکی دیگر از نکات سفر به کانادا به ویژه کبک یاددریافت کمی فرانسوی است. اگرچه اغلب آن ها انگلیسی صحبت می نمایند اما ممکن است بلد بودن چندین کلمه کلیدی به زبان فرانسه به شما یاری زیادی کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 555

به "نکاتی در سفر به کانادا که ممکن است شما را نجات دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی در سفر به کانادا که ممکن است شما را نجات دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید