10 خاصیت شگفت انگیز قهوه برای سلامتی که نمی دانستید

به گزارش تور گرجستان ارزان، همواره اینطور تصور می شد که مصرف قهوه خطرناک است و احتمال درگیر شدن با بیماری هایی مثل بیماری قلبی و استرس را افزایش می دهد. اما بالاخره به روزی رسیدیم که معین شد قهوه خطرناک نیست و برعکس، نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می تواند فواید سلامتی شگفت انگیزی را برای شما به همراه داشته باشد. پس از این به بعد باید بدانید که فواید نوشیدن قهوه آنقدر زیاد است که می توانید بدون نگرانی روزی یک فنجان قهوه بنوشید.

10 خاصیت شگفت انگیز قهوه برای سلامتی که نمی دانستید

در این مطلب از خبرنگاران مگ می خواهیم 10 مورد از شگفت انگیزترین فواید نوشیدن قهوه برای سلامتی را بنویسیم تا بدانید قهوه ای که صبح ها می نوشید نه تنها بیدارتان می نماید، بلکه سلامتی را برای بدنتان به همراه دارد.

1. قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است

به گزارش Medical news today، هیچ منبع آنتی اکسیدانی به پای آنتی اکسیدان های قهوه نمی رسد و این موضوع شامل هر دو نوع قهوه عادی و قهوه بدون کافئین می گردد. آنتی اکسیدان های موجود در قهوه کنین نام دارند و بعد از برشته شدن قدرت مبارزه بیشتری پیدا می نمایند. پس با نوشیدن قهوه دوز قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها را وارد بدنتان می کنید.

2. قهوه به پیشگیری از دیابت یاری می نماید

WebMD بعد از آنالیز داده های 15 مطالعه جداگانه که روی مزایای قهوه صورت گرفته بود در گزارشی اعلام کرد که این مطالعات شواهد بسیار محکمی را در ارتباط با نوشیدن قهوه و جلوگیری از دیابت نشان می دهد. فرانک هو، استاد اپیدمیولوژی و تغذیه در هاروارد، با آنالیز نتایج 9 مطالعه مختلف درباره ارتباط بین دیابت نوع 2 و قهوه هم اظهار نظری شبیه به همان گزارش WebMD داشته است.

در این مطالعات حدود 200000 نفر که روزانه 6 فنجان یا بیشتر قهوه می نوشیدند مورد آنالیز قرار گرفتند. نتایج تحقیقات نشان داد که این افراد 35% کمتر از افرادی که اندازه کمتری قهوه در روز می نوشند، در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند. تحقیقاتی مشابه که در استرالیا صورت گرفته است هم نشان می دهد هر فنجان قهوه که در روز می نوشید خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در فرد به اندازه 7% کاهش می دهد.

3. قهوه یک فنجان شادمانی است!

به گزارش Healthline افرادی که بیشتر از 4 فنجان در روز قهوه می نوشند در مقایسه با دیگران اندازه کمتری از افسردگی را تجربه می نمایند. درواقع مصرف روزانه 4 فنجان قهوه خطر ابتلا به افسردگی را تا 20% کاهش می دهد. بعلاوه مطالعه دیگری که بر روی بیش از 200000 نفر صورت گرفته نشان داده است مصرف روزانه 4 فنجان قهوه یا بیشتر احتمال خودکشی در افراد را تا 53% کاهش می دهد. این خبر بسیار خوبی برای افرادی است که هر روز قهوه می نوشند.

4. نوشیدن قهوه از کبد شما محافظت می نماید

این موضوع درباره افرادی صدق می نماید که روزانه 4 فنجان یا بیشتر قهوه می نوشند. مصرف این اندازه از قهوه می تواند خطر ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش دهد. در مطالعه ای محققان به آنالیز افرادی پرداختند که علاوه بر مصرف نماینده الکل، قهوه هم مصرف می کردند. نتایج این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به سیروز (التهاب شدید کبد) در این افراد تا 22% کاهش پیدا نموده است و اینطور نتیجه گرفتند: ماده ای در قهوه وجود که می تواند از افراد در برابر بیمار های کبدی، مثل سیروز کبدی ناشی از مصرف الکل، محافظت کند.

بعلاوه نتایج مطالعه ای دیگر که در نشریه Hematology منتشر شد نشان داد که حتی نوشیدن قهوه بدون کافئین هم می تواند باعث کاهش سطح آنزیم ها را در کبد گردد. بعد از مطالعات مشابه و مشاهده نتایج مشابه، محققان به این نتیجه رسیدند که مزایای سلامتی و محافظتی قهوه برای کبد هیچ ارتباطی با کافئین موجود در ن ندارد. پس اگر می خواهید خطر ابتلا به بیماری های کبدی را تا 70% کاهش دهید می توانید در روز 2 یا چند فنجان قهوه بنوشید.

5. قهوه به شکل های مختلف به کبد شما یاری می نماید

به نظر می رسد که کاهش ابتلا به بیماری های کبدی برای توصیف مزایای قهوه و تاثیر مثبت آن بر کبد کافی نباشد پس باید بدانید که محققان ایتالیایی در تحقیقات مختلف متوجه شده اند خطر ابتلا به سرطان کبد هم در برخی از مصرف نمایندگان قهوه به شکل چشم گیری کاهش پیدا نموده است. افرادی که روزانه 3 فنجان یا بیشتر قهوه می نوشند می توانند خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 50%، یا حتی بیشتر، کاهش دهند.

6. قهوه، منبع خوبی از ویتامین ها

برخی از افراد تمایلی به مصرف ویتامین های مختلف ندارند و حتی از بلعیدن قرص های مختلف برای حفظ سلامتی متنفر هستند. خبر خوب اینکه با مصرف قهوه می توانید اندازه خوبی از مواد مغذی را به بدنتان برسانید.

مواد مغذی موجود در یک فنجان قهوه:

ویتامین B56% RDA
ویتامین B211% RDA
منگنز و پتاسیم3% RDA
نیاسین و منیزیم2% RDA

7. قهوه عملکرد ورزشی را افزایش می دهد

اغلب افراد فکر می نمایند اگر قبل از رفتن به باشگاه یا دویدن قهوه بخورند به بدن خود آسیب می زنند. اما مشاهده شده است عملکرد ورزشکارانی که قبل از آغاز تمرین کافئین مصرف می نمایند به طور میانه 11 تا 12 درصد افزایش پیدا می نماید.

8. افزایش چربی سوزی با نوشیدن قهوه

می توان اینطور گفت که علت افزایش عملکرد ورزشی با یاری قهوه، افزایش چربی سوزی در بدن است. نوشیدن قهوه سطح آدرنالین بدن را افزایش داده و نقش محرکی عالی برای سیستم عصبی و ارسال سیگنال سوزاندن چربی ها را ایفا می نماید. بدن بعد از تجزیه چربی های اضافی از آن ها به عنوان سوخت استفاده می نماید در نتیجه عملکرد ورزشی افزایش می یابد. پس با نوشیدن قهوه قبل از فعالیت های مختلف می توانید از مزایای چربی سوزی آن بهره ببرید.

9. قهوه شما را باهوش تر می نماید؟

اگر می خواهید قدرت مغز خود را افزایش دهد صبح ها یک فنجان قهوه بنوشید. کافئین موجود در قهوه آدنوزین (یک انتقال دهنده عصبی مهاری) را مسدود می نماید و در نتیجه باعث افزایش ترشح نوراپی نفرین و دوپامین، که از انتقال دهنده های عصبی قدرتمندی هستند، می گردد. اگر بخواهیم به زبان ساده این موضوع را شرح دهیم می توانیم بگوییم قهوه باعث افزایش قدرت و پویایی مغز می گردد.

10. قهوه طول عمر شما را زیاد می نماید

در گزارشی که در وب سایت دانشگاه هاروارد منتشر شده گفته شده است که نوشیدن 3 تا 4 فنجان قهوه در طول روز می تواند طول عمر را تا 15% افزایش دهد. البته نباید حد اعتدال را فراموش نموده و اندازه مصرف را افزایش دهید. بعلاوه بیشترین کاهش خطر مرگ در افرادی مشاهده شده است که به صورت منظم قهوه مصرف می نمایند. همه ما دوست داریم عمر طولانی تری داشته باشیم، پس به نظر می رسد که نوشیدن قهوه می تواند ما را به این آرزو نزدیک تر کند.

آنالیز کلی

قهوه نه تنها یک نوشیدنی محبوب در دنیا است، بلکه یک نوشیدنی بسیار سالم است. با نوشیدن روزانه قهوه می توانید خطر ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت نوع 2 و سرطان کبد را کاهش داده و توانایی های بدنی و مغزی خود را افزایش دهید. در تحقیقات مختلف تعیین شده است افرادی که روزانه 4 فنجان یا بیشتر قهوه می نوشند بیشتر از فواید نوشیدن قهوه بهره می برند. پس می توان اینطور نتیجه گرفت که سلامتی شما به اندازه قهوه ای که می نوشید بستگی دارد.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: The factsite

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2336

به "10 خاصیت شگفت انگیز قهوه برای سلامتی که نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 خاصیت شگفت انگیز قهوه برای سلامتی که نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید