تور چک: پراگ؛ افسانه ای حقیقی

به گزارش تور گرجستان ارزان، پراگ یک افسانه واقعی است و عکس های زیر به شما این حقیقت را اثبات خواهد نمود.

تور چک: پراگ؛ افسانه ای حقیقی

با ما سفر کنید و با تور چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

پراگ، شهری زیبا در اروپای شرقی، مرکز جمهوری چک است. این شهر زیبا با جاذبه های تماشای بسیار، سالیانه تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود می کشد.

آخرین باری که احساس شگفتی نموده اید را به خاطر می آورید؟ حسی شگفت انگیز درست مثل زمانی که کودک بوده اید و تکه ای چوب و تعدادی برگ برایتان مانند قایق و پارویی بزرگ بوده اند و علف ها چون رودخانه ای و نقشه فراری بزرگ در حیاط شما رخ می داد.

در بزرگسالی، ما به رویاهای روزانه مان همچون کودکی، اجازه واقعی شدن نمی دهیم و نمونه های شگفتی برای ما بسیار اندک و دور است. اگرچه یکی از مزایای بزرگسال بودن، دسترسی بیشتر به سفر کردن است که بعضی از آن منظرههای زیبای کودکی را برای ما بازپس می گیرد.

با تعدادی از قدیمی ترین و بزرگ ترین بناهای تاریخی در جهان، پراگ همچون تعداد کمی از شهرها، شما را به باور شگفتی ها وادار می نماید. میدان های سنگی و معماری گوتیک میخکوب نماینده، شما را در یک رویای کلاسیک غرق می نمایند، جایی که جادوگران با نفرین، شاهزاده ها را به خواب فرو می برند و آدینه ها مملو از خرید خوراکی از چرخ دستی با سبدهایی چوبی است.

پراگ که زمانی مرکز بوهمیای تاریخی بوده است، این روایت افسانه ای را حقیقی می نماید. این شهر، خانه بزرگ ترین قلعه باستانی جهان است و در این مکان کلیسایی با بیشتر از 40000 استخوان واقعی انسان ها تزئین شده است. (افسانه ها همواره روی شیطانی دارند)

از منظر قرون وسطایی، شما می توانید در پل چارلز بر فراز طولانی ترین رودخانه جمهوری چک، قدم بزنید که با طرح های زیبای هنرمندان محلی و موسیقی دان ها سازهای غیرمعمول، علامت گذاری شده است. 10 دقیقه پیاده روی شما را از پل به میدان قدیمی شهر می رساند. از اینجا به بعد به بالا نگاه نموده و معماری را تحسین کنید. در میدان قدیمی شهر برای تماشا ساعت نجومی که قدمت آن به سال 1410 برمی گردد، توقف کنید.

اگر خوش شانس باشید، از کنار چرخ دستی های غذا عبور می کنید که خوش مزه های پراگ را می فروشد: پنیر سرخ شده. این غذا که معمولا از پنیر تهیه و گاهی به شکل ساندویچ سرو می گردد را می توانید در سطح شهر، گذرهای ساده و رستوران های محلی پیدا کنید.

وقتی در روز، گذشته تاریخی گوتیک این شهر باعث شگفتی می گردد، زندگی شبانه در پراگ شما را به زمان امروز برمی گرداند. اگر به آینده نبرد. وقتی مردم به سمت کارلوی لازنه، مکان تفریحی 5 ستاره که جزو بزرگ ترین مکان های تفریحی در اروپای مرکزی است، می فرایند، ساختمان های زیر نور، به طرز فراموش نشدنی ای با جادویی لرزان نمایان می شوند.

از چرخیدن در خیابان های سنگفرش شده و تماشا تمام منظره ها تا خوردن پنیر سرخ شده از چرخ دستی های خیابانی، شما در حین بازدید مرکز جمهوری چک، در یک رویا زندگی خواهید کرد.

در ادامه 17 عکس، رویاهای شما را در ماجراجویی پراگ به واقعیت تبدیل می نماید.

پل چارلز

این پل قابل توجه با طول کلی 430 کیلومتر و 30 کیلومتر در مرز شهری، زمین های اطراف رود ویتاوا را به هم متصل می نماید.

میدان قدیمی شهر

مرکز تاریخی پراگ، متشکل از شهر قدیمی، شهر کوچک تر و شهر نو، در یونسکو (سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی ملت های متحد) به عنوان میراث تاریخی جهان برای نمایش نقش پیشروی شهر در فرهنگ و معماری از قرون وسطا، ثبت شده است.

نگاهی از بالا

نقطه ای با این دید به شما اجازه می دهد تا از نمایی با جزئیات معماری شهر، از بالای سقف ها تا کوچه های مارپیچ زیر پای شما، قدردانی کنید.

میدان قدیمی شهر

پراگ به خاطر ساختار باروک و رنگی اش و خانه هایی مربعی، مورد تحسین واقع می گردد.

سالن شهر

شهر قدیمی با بناهای تاریخی بسیار، ارزش تماشا را دارد.

ساعت نجومی پراگ؛ اورلج پراگ

اگرچه این ساعت، سومین ساعت نجومی قدیمی در جهان است، اما قدیمی ترین ساعتی است که هنوز کار می نماید. افسانه ای ترسناک در خصوص زمان نگه دارنده پیچیده این ساعت وجود دارد: اگر از آن غفلت گردد، عذاب بر شهر نازل می گردد.

کلیسای بانوی ما

شیوع برج های کلیساهای گوتیک سبب شد که به پراگ لقب شهر صد مناره بدهند، ولی کلیسای بانوی ما، مکان اصلی عبادت در این منطقه است. بعلاوه این کلیسا تنها مکان مرتبط به افسانه دیزنی است: شایعه ها می گوید والت دیزنی قلعه زیبای خفته را با الهام از این کلیسا طراحی نموده است.

مناره روی مناره

شهر برای گردشگر ها غریبه نیست، پس کارهای بسیاری برای انجام دادن اطراف میدان قدیمی شهر است.

کافه کالچر

پاهای شما در نقطه ای احتیاج به استراحت پیدا می نمایند. چرا به یک کافه خیابانی عجیب و غریب نروید؟

شهر قدیمی

محله یهودی ها یا ژوسفو، نیز بخشی از شهر قدیمی است. بسیاری از گردشگر ها از گورستان یهودی ها که قدیمی ترین نوع به جای مانده در اروپا است، بازدید می نمایند.

شهر کوچک تر

پس از شهر قدیمی با عبور از رودخانه به شهر کوچک تر که مالا استرانا نیز خوانده می گردد، می رسید.

جدا شدن از شهر قدیمی

با بالا رفتن از تپه پترین در آن سوی پل چارلز، پارک زیبایی پدیدار می گردد که منظره زیبایی از شهر را در اختیار ما می گذارد. (و نمایی مناسب برای عکاسی)

تئاتر ایالتی

مراکز اجرای تئاتر ایالتی، تئاتر ملی و اپرای ایالتی، سه ژانر هنر را به نمایش می گذارد: باله، اپرا و درام.

کلیسای سنت ویتوس

این کلیسا، قدیمی ترین و برجسته ترین کلیسای شهر، جزوی از قلعه پراگ در تملک حکومت چک است.

آب و هوای عالی

زمستان پراگ برفی و بی رحم است اما در ماه های گرم تر، شما می توانید فرصت ماجراجویی در این شگفتی را داشته باشید. ماه های تابستانی به طور میانگین در روز 24 درجه دما و شب هایی خنک تر دارند.

غروب خورشید

وقتی خورشید غروب می نماید، شهر با صحنه لرزان شبانه به زندگی ادامه می دهد.

رود درخشان

قبل از اینکه بروید، محلی مناسب پیدا کنید، نوشیدنی مورد علاقه خود را بگیرید و لذت ببرید. شما در پراگ هستید!

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2221

به "تور چک: پراگ؛ افسانه ای حقیقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چک: پراگ؛ افسانه ای حقیقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید