کیهان: آمریکا می خواهد در وین درباره توان نظامی ایران مصاحبه گردد

به گزارش تور گرجستان ارزان، کیهان نوشت:قدرت های غربی و به ویژه آمریکا و فرانسه در مذاکرات وین روی باز شدن باب گفت وگو درباره قدرت نظامی ایران تأکید کرده و وقتی در این مورد با سرسختی تیم ایران روبرو شدند از آنان خواسته اند فعلاً به طور کلی این را بپذیرند ولو آنکه مذاکره پیرامون توان نظامی ایران به طور واقعی شکل نگیرد!

کیهان: آمریکا می خواهد در وین درباره توان نظامی ایران مصاحبه گردد

چرا برای آمریکا قرار گرفتن قدرت نظامی ایران در فرایند مذاکرات وین ولو خیلی کلی و مبهم اهمیت دارد؟ علت آن واضح است آمریکا می خواهد اراده ایران در استفاده از قدرت خود را بشکند. در آن صورت وجود موشک ها هر چند بسیار پیشرفته و کارآمد تأثیری فراتر از بمب اتمی پاکستان یا بمب اتمی هند نخواهد داشت.

البته پرواضح است که اگر ما این را بپذیریم، قطعاً آمریکایی ها از هفته بعد فشار خود را برای کشاندن ایران پای میز مذاکره نظامی آغاز می نمایند. پس مسئله اصلی شکستن اراده ایران است. کما اینکه آمریکایی ها در پفراینده هسته ای می گویند ما می دانیم که دانش هسته ای ایران را نمی توانیم از بین ببریم و در نهایت نمی توانیم مانع هسته ای شدن ایران بشویم اما اگر ایران بپذیرد که درباره این پفراینده حد و حدود نظام سلطه را بپذیرد، درباره اراده خود دست به معامله زده و در واقع روی آینده خود خط کشیده است.

23302

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2352

به "کیهان: آمریکا می خواهد در وین درباره توان نظامی ایران مصاحبه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیهان: آمریکا می خواهد در وین درباره توان نظامی ایران مصاحبه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید