ورود محموله جدید واکسن روسی به کشور

به گزارش تور گرجستان ارزان، نهمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک وی در حجم 100 هزار دوز امروز پنجشنبه به وسیله شرکت هواپیمایی ماهان به ایران ارسال شد.

ورود محموله جدید واکسن روسی به کشور

به گزارش ایرنا، با احتساب این محموله تعداد واکسن های تحویلی از روسیه به ایران به مرز یک میلیون دوز نزدیک شده است.

ایران و روسیه علاوه بر قرارداد دو میلیون دوزی واکسن اسپوتنیک وی که بهمن ماه پارسال میان دو طرف امضا شد، اواخر فروردین نیز قرارداد 60 میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون کامل 30 میلیون نفر را امضا و نهایی کردند که براساس آن قرار است در امسال به ایران ارسال گردد.

همزمان با ارسال محموله های واکسن، طرح فراوری مشترک واکسن اسپوتنیک-وی در ایران وارد مرحله اجرایی شده و تا به امروز دو شرکت ایرانی، سلول های فراوری واکسن را با موفقیت کشت نموده اند و بزودی فراوری مشترک شروع خواهد شد.

واکسن روسی اسپوتنیک وی در 64 کشور دنیا ثبت شده است که جمعیت کلی آن ها سه میلیارد نفر برآورد می گردد. بیش از 30 کشور در حال حاضر واکسیناسیون گسترده را با این واکسن شروع نموده اند.

محققان موسسه سرمایه گذاری مستقیم روسیه و مؤسسه تحقیقات همه گیرشناسی و میکروبیولوژی گامالیا، 30 فروردین اعلام کردند یافته های جدید از مطالعه واکسن روسی اسپوتنیک وی بر روی سه میلیون و 800 هزار نفر نفر نشان می دهد که اثربخشی این واکسن کرونا 97.6 درصد است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1996

به "ورود محموله جدید واکسن روسی به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود محموله جدید واکسن روسی به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید