نشانه های حیات در سیاره زحل

به گزارش تور گرجستان ارزان، یک مطالعه نو نشان داده، رودخانه های موجود در قمر زحل می توانن به ماموریت آینده ناسا درباره زمین شناسی و آنالیز حیات در این سیاره یاری نمایند.

نشانه های حیات در سیاره زحل

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، آنالیز ها نشان می دهد رودخانه های تیتان، تنها قمر زحل عمیق تر از آن چیزی است که تصور می شد و می تواند به ناسا در جست و جوی نشانه های حیات یاری کند.

آنالیز ها نشان می دهند، بر اساس داده های بدست آمده در سطح قمر تیتان نواحی وسیعی مانند تپه های شن و ماسه و دریایی از مواد هیدروکربنی به چشم می خورد. کاوش های نوین خبر از کشف رودخانه ای عمیق در تیتان قمر سیاره زحل داده است.

تایتان دومین قمر بزرگ منظومه شمسی است؛ ستاره شناسان به سرپرستی محققان دانشگاه کرنل نقشه رودخانه ها و سرشاخه های تیتان را آنالیز کردند و معین کردند که شکل رودخانه ها می تواند اطلاعات بیشتری در خصوص عمق آنها یا آنچه در منطقه اتفاق افتاده است ارائه دهد.

ناسا تصمیم دارد، طی مأموریت جدیدی وبه یاری کاوشگر پرنده موسوم به دراگون فلای قمر تایتان را آنالیز کند؛ این کاوشگر بدون چرخ، به میزان کاوشگر مریخ نورد کنجکاوی است و انرژی هسته ای استفاده می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2160

به "نشانه های حیات در سیاره زحل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه های حیات در سیاره زحل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید