مقاله: طرز تهیه سرکه خرمالو خانگی

به گزارش تور گرجستان ارزان، میوه خرمالو در ایران در انواع مختلف یافت می گردد که برخی از آن ها کاملا گرد و کروی بوده و برخی دیگر نسبتا کشیده هستند. بخش گوشت دار میوه خرمالو محتوی مقدار زیادی مواد قندی، تانن و ویتامین است. طبع خرمالو گرم و تر است و خوردن آن فواید بسیار زیادی برای بدن دارد.

مقاله: طرز تهیه سرکه خرمالو خانگی

اگر در محل تولید سرکه، آفتاب سوزان و هوا بسیار گرم است باید ظرف ها را در سایه قرار دهید.

از جمله خوردنی های خوشمزه ای که با استفاده از خرمالو تهیه می گردد می توان به مربای خرمالو، ترشی خرمالو، کیک خرمالو، دسر خرمالو و ... اشاره نمود. در اینجا قصد داریم طرز تهیه سرکه خرمالو را به شما آموزش دهیم.

بهترین فصل برای تهیه سرکه اواسط فصل بهار تا اواسط فصل پاییز است.

میوه خرمالو، میوه بومی کشور چین و ژاپن است که از گذشته ای بسیار دور وارد ایران شده و امروزه در بیشتر نقاط کشور کاشته و تکثیر می گردد.

سرکه از فرآورده های طبیعی است که در بیشتر خانه های ایرانی یافت می گردد. بیشترین کاربرد سرکه به عنوان چاشنی غذا و تهیه ترشی ها و انواع سالادهاست و تاریخچه تولید سرکه تقریبا به ده هزار سال پیش برمی گردد. در روایت ها و احادیث ائمه اطهار و در منابع طب جامع ایرانی بر استفاده از سرکه بسیار تاکید شده و کاربرد درمانی زیادی برای آن ذکر شده است. طرز تهیه سرکه آنقدر آسان است که هرکسی با آگاهی مختصری از روش تولید آن، می تواند یک سرکه خانگی سالم و باکیفیت تولید کند.به طور کلی؛ فرایند تولید سرکه شامل دو مرحله است که هر دو مرحله طی واکنشی هوازی انجام می گردد. یعنی لازم است جریان هوا هر چند به مقدار کم برقرار باشد.

منبع مقاله: طرز تهیه سرکه خرمالو خانگی

انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2122

به "مقاله: طرز تهیه سرکه خرمالو خانگی" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاله: طرز تهیه سرکه خرمالو خانگی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرز تهیه سرکه خرمالو خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید