قوانین نو ویزای شینگن

به گزارش تور گرجستان ارزان، برای اینکه بتوانید راحت تر ویزای شینگن را بگیرید باید با قوانین تازه ویزای شینگن آشنا باشید تا در راهی که پیش رو دارید کمتر با مشکل روبرو شوید.

قوانین نو ویزای شینگن

با ویزاگردی همراه باشید تا در این مقاله به توضیحات کاملی درمورد قوانین نو ویزای شینگن بپردازیم:

در ژانویه سال 2020 میلادی هزینه ویزا شنگن حدود 33.3 درصد افزایش پیدا کرده است و افرادی که متقاضی ویزای شینگن هستند باید 80 یورو پراخ کنند که این مبلغ در گذشته حدود 60 یورو بوده است .اتحادیه اروپا معمولا هر سه سال هزینه ویزا شینگن را افزایش می دهد .محققان ، دانشجویان و بچه ها زیر 6 سال از افزایش هزینه در قوانین نو ویزای شینگن معاف هستند و افراد زیر 18 سال موظف به پرداخت هزینه ای کمتر از هزینه مقرر هستند.

نکات مهم در زمان اخذ ویزای شینگن :

علاوه بر آشنایی کامل با قوانین نو ویزای شینگن باید با یک سری نکات مهم آشنایی داشته باشید، این نکات به فرد در زمان اخذ ویزای شینگن و بعد از آن کمک می کند و در صورت آشنا نبودن با این نکات تمام زحمت هایی که برای اخذ ویزا متحمل شده اید، بی نتیجه می ماند.در زیر سعی کرده ایم به این قوانین بپردازیم:

  • اگر قصد شما این است که به سوئد سفر کنید و پرواز شما در آلمان می نشیند باید ویزای مربوطه را برای مدت زمانی که در آلمان هستید تهیه کنید در غیر اینصورت ویزای شما باطل شده و شما باید به ایران برگردید.
  • سعی شود هر کشوری که در محدوده شینگن است و قصد دارید به آن سفر کنید را در سیستم وی آی اس به صورت دقیق ثبت کنید .این اطلاعات به صورت کامل و دقیق در اختیار مقامات مرزی داده می شود.
  • بهتر است کشوری که برای ورود به منطقه شینگن انتخاب می کنید همان کشوری باشد که ویزای آن را گرفته اید.
  • اگر شما اولین کشوری که وارد آن می شوید همان کشوری باشد که ویزای آن را گرفته اید می توانید بعد از آن تا زمان پایان مدت ویزا به راحتی به کشورهای حوزه شینگن بروید.

در بعضی از ویزاها مانند ویزای دی نیازی به رعایت قوانین فوق نیست.

مدارکی که برای اخذ ویزای شینگن نیاز است

علاوه بر قوانین نو ویزای شینگن که هر سه سال اعلام می شود مدارک زیر برای اخذ مدارک ویزای شینگن لازم و ضروری است :

  • برگه کانفرم وقت سفارت
  • اصل و ترجمه شناسنامه
  • اصل و ترجمه کارت ملی
  • پاسپورت ، در صورتی که پاسپورت قدیمی است باید از اصل تمامی صفحاتش و کپی آن را داشته باشید
  • اصل تمامی مدارک شغلی
  • سه قطعه عکس رنگی و به صورت تمام رخ در ابعاد 4*3
  • اصل سند ملکی که به نام مسافر یا همسر مسافر
  • برای ضمانت برگشت به ایران باید مبلغ 50 میلیون بپردازید
  • باید ترجمه انگلیسی از گردش حساب یک حساب که دارای سی میلیون مانده حساب است را همراه خود داشته باشید.

انواع ویزاهای شینگن

بهتر است قبل از آشنایی با قوانین نو ویزای شینگن بدانید که ویزای شینگن دارای انواع مختلفی است که در زیر به آنها اشاره کرده ایم :

    1. ویزای شینگن ترانزیت فرودگاهی (A): این ویزا فقط برای زمانی است که مقصد شما کشور دیگری است و برای رسیدن به آن باید ابتدا به این کشور سفر کنید .در صورت دارا بودن این ویزا شما نمی توانید از منطقه خارج شوید و تنها اجازه تردد در فرودگاه را دارید .
    2. ویزای شینگن ترانزیت (B) : این ویزا برای افرادی است که مقصد سفرشان کشور دیگری است اما برای رسیدن به آن باید از یک کشور دیگر عبور کنند. افراد می توانند با این ویزا از فرودگاه کشور دوم خارج شوند و از راههای زمینی به کشور مقصد خود بروند، اعتبار این ویزا معمولا کمتر از 5 روز است.
    3. ویزای شینگن نوع (C) :ویزای نوع (C) برای افرادی است که قصد سفر به حوزه شینگن دارند و به عنوان جهانگرد به این منطقه وارد می شوند.
    4. ویزای شینگن بلند مدت نوع (D) : افرادی که بازرگان هستند و یا نیاز به فعالیت در این منطقه را دارند باید ویزای شینگن بلند مدت نوع (D) تهیه کنند . اعتبار این ویزا حدود چهار سال است اما دارای محدودیت هایی می باشد مثلا اگر فرد حدود دو سال در این منطقه باشد باید تا قبل از 90 روز یک سفر به کشور خود داشته باشد.
منبع: کجارو
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2341

به "قوانین نو ویزای شینگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین نو ویزای شینگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید