قابلیت تبدیل شدن فسا به پایتخت کتاب

به گزارش تور گرجستان ارزان، فرماندار ویژه فسا گفت: در شهرستانی که از اندیشمندان و مولفان بزرگ کتاب برخوردار است باید فضای فرهنگی حاکم و صندلی کتاب در آن متمایز باشد.

قابلیت تبدیل شدن فسا به پایتخت کتاب

به گزارش از ، آرگیو سرپرست فرماندار ویژه شهرستان فسا در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان با اشاره به اینکه شهرستان فسا قابلیت تبدیل شدن به پایتخت کتاب را دارد، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی از جمله مولفه های مهمی هستند که در فرایند کاهش آسیب های اجتماعی نقش انکار ناپذیری دارند و در واقع اگر در جامعه ای کتابخوانی رواج پیدا کند، سلامت اجتماعی نیز به دنبال خواهد داشت.

او اضافه نمود: در شهرستانی که از اندیشمندان و مولفان بزرگ کتاب همچون روزبهان فسایی، ابوعلی نحوی فسوی، دکتر رستگار فسایی و دکتر بهشتی برخوردار است باید فضایی فرهنگی حاکم و صندلی کتاب و کتابخوانی در آن ویژه و متمایز باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان فسا ضمن اشاره به اهمیت ایجاد کتابخانه گفت: اموراتی که باعث پرورش جسم و روان انسان بویژه جوانان می گردد از جمله اقدامات ضروری و اجتناب ناپذیر است که باید متولیان امور در دستور کار خود قرار دهند.

محمدحسین فیروزی رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فسا نیز گفت: به منظور تبدیل شدن به پایتخت کتاب، سال جاری اقدامات بسیار خوبی در سطح شهرستان فسا انجام شده و برای این منظور از شاخص های لازم مانند برخورداری از 8 واحد کتابخانه و در دست ساخت بودن 6 واحد دیگر و ترویج فرهنگ کتابخوانی کوشش می کنیم به این امر مهم برسیم.

او با تشریح برنامه های هفته کتاب توضیح داد: در مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان فسا تا 2 آذر ماه بیش از 110 برنامه فرهنگی ترویجی برگزار می گردد و در کوشش هستیم 2 کتابخانه بوستان کتاب فسا و کتابخانه شهر قره بلاغ نیز در این ایام بهره برداری کنیم.

چ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 861

به "قابلیت تبدیل شدن فسا به پایتخت کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت تبدیل شدن فسا به پایتخت کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید