فناوری جدید برای درمان سرطان، بدون عوارض جانبی

به گزارش تور گرجستان ارزان، یکی از راه های درمان سرطان شیمی درمانی است، اما باعث می گردد بسیاری از سلول های سالم و خوب بدن بیمار طی این مراحل از بین برود و عوارض جانبی بسیاری را به جا می گذارد.

فناوری جدید برای درمان سرطان، بدون عوارض جانبی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرنگاران، محققان مدت زیادی است که با یاری فناوری های جدید سعی دارند روش بهتری برای مقابله با سرطان پیدا نمایند و این بیماری مرگبار را از بدن افراد مبتلا پاک نمایند. به تازگی محققان در حال توسعه نوعی ویروس هستند تا آن را به جنگ سلول های سرطانی بفرستند. یکی از دلایلی که سرعت توسعه این علم کاهش پیدا نموده آن است که در هنگام تزریق ویروس های جدید به بدن برای مقابله با سرطان گلبول های سفید سعی می نمایند تا با آن ها مبارزه نمایند و این ویروس های مثبت را از بین ببرند. با این وجود اخیرا خبر های خوبی مبنی بر کشف راه جدیدی برای مقابله با سرطان به دست رسانه ها رسیده است.

بر اساس اطلاعات جدید تیم های تحقیقاتی Case Western Reverse و Emory توانسته اند با یاری هوش های مصنوعی و شبیه سازی پیاپی شرایط بدن ویروسی جدید طراحی نمایند که بسیار مخفیانه تر به جنگ سلول های سرطانی می رود. این ویروس ها به نحوی فعالیت می نمایند که گلبول های سفید بدن متوجه حضور آن ها نمی شوند و در نتیجه به آن ها آسیبی وارد نمی نمایند.

دانشمندان توانسته اند با شبیه سازی پیاپی این روش درمانی ویروس هایی را فراوری نمایند که آسیبی به سلول های سالم بدن نمی رساند و تنها به مقابله با تومورهای سرطانی می پردازد. با وجود ساخت چنین ویروس هایی و دسترسی به فناوری لازم برای پرورش آن ها این فرآیند فعلا در مرحله ابتدایی قرار گرفته است در نتیجه زمان زیادی تا پیاده سازی نهایی آن باقی مانده است. انتظار می رود فناوری مورد نظر چند سال دیگر به بیمارستان های دنیا به صورت رسمی راه پیدا کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1691

به "فناوری جدید برای درمان سرطان، بدون عوارض جانبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری جدید برای درمان سرطان، بدون عوارض جانبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید