طرز تهیه کوکوی تره مجلسی؛ رازهای وا نرفتن آن

به گزارش تور گرجستان ارزان، امروز آموزش یه کوکوی خیلی ساده و خوشمزه رو براتون آماده کردیم کوکوی مقوی و پرخاصیت که تهیه اش خیلی راحته و مواد زیادی هم نمیخواد به علاوه فوق العاده خوش مزه وخوش عطر و طعم هست!

طرز تهیه کوکوی تره مجلسی؛ رازهای وا نرفتن آن

میتونید این کوکو رو به عنوان پیش غذا یا وعده اصلی میل کنید.

بسیار راحت و سریع هم آماده میگردد. در خبرنگاران بلاگ با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه کوکو تره:
سبزی تره تازه صد تا 150گرم
سیب زمینی پخته 1عدد میانه
تخم مرغ 2 عدد
آرد دو قاشق غذاخوری
پودرگشنیز 1/2 قاشق چای خوری
زردچوبه 1/4 قاشق چای خوری
فلفل سیاه 1/2 قاشق چای خوری
پودر آویشن1/4 قاشق چای خوری
پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری
نمک به میزان لازم
روغن جهت سرخ کردنبه میزان لازم

1- در ابتدا باید سیب زمینی را آب پز کنید. برای اینکار سیب زمینی را به خوبی بشوئید. در قابلمه مناسبی میزانی آب بریزید. سیب زمینی را در قابلمه قرار دهید و قابلمه را روی حرارت بگذارید تا سیب زمینی به خوبی پخته گردد. بعد از پخت اجازه دهید سیب زمینی سرد گردد.

تره ها را نیز به خوبی بشویید و تمیز کنید و بعد در دستمالی قرار دهید تا آب آن گرفته گردد. سپس تره ها را با چاقوی تیز به شکل ریز خردکنید یا در خرد کن یا غذاساز ریخته و خرد کنید.

در کاسه یا ظرف مناسب و بزرگی دو عدد تخم مرغ را بشکنید. با همزن دستی یا چنگال مخلوط کنید تا تخم مرغ ها از لختگی در بیایند.

2- سبزی های تره خرد شده را به تخم مرغ های هم زده اضافه کنید و مجدد با همزن دستی یا قاشق ویسک و مخلوط کنید.

3- سپس تمامی ادویه ها شامل: پودرگشنیز، آویشن، زردچوبه، فلفل و پودر سیر را به مخلوط تره و تخم مرغ ها اضافه کنید. نمک را نیز بیفزایید.

4- سیب زمینی پخته شده را با گوش کوب بکوبید یا با رنده پوره و له کنید. سپس به مخلوط تخم مرغ و تره اضافه کنید. در نهایت آرد را اضافه کنید.

5- همه مواد را به خوبی با هم مخلوط یا ویسک کنید. سپس در تابه نچسبی میزان مناسبی روغن سرخ کردنی بریزید. تابه را روی حرارت میانه رو به بالا قرار دهید تا روغن به خوبی داغ گردد. با قاشق از مواد کوکو بردارید و در روغن داغ شده بریزید و اجازه دهید سرخ گردد. وقتی یک طرف کوکو طلایی و سرخ شد برگردانید و سمت دیگر کوکو را سرخ کنید.

وقتی دو طرف کوکو سرخ شد از تابه خارج کنید و روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته گردد.

به همین راحتی کوکوی تره شما آماده ست! این کوکو بسیار خوش عطر و بوست. زمان سرخ کردن تمام فضای منزل پر میشه از عطر خوش این کوکو!

اگر شما هم مثل من خیلی علاقه ای به خوردن سبزی تره تو سبزی خوردن ندارید، بهتون پیشنهاد میکنم حتما این کوکوی خوشمزه رو امتحان کنید مطمئنم خوشتون میاد و تبدیل میشه به یه وعده غذایی همیشگی!

میتونید از دو عدد سیب زمینی پخته در کوکو بهره ببرید به این ترتیب مواد کوکو سفت تر میشه و میتونید با دست به کوکو شکل بدید و بعد سرخ کنید. در واقع قابلیت قالب گیری بیشتری دارد. میتونید با قالب به هر شکلی دوست دارید کوکو را سرخ کنید. ولی با همان میزان ذکر شده بسیار خوش طعم میگردد.

خواص سبزی تره:

تره سرشار از خواص بسیار زیادی است. از نظر خواص و خاصیت درمانی شبیه به سیر و پیاز است. ولی تره طعم و بوی ملایم تری نسبت به سیر و پیاز دارد.

تره فشار خون را کاهش میدهد و خوردن آن برای بسیاری از عفونت های بدن مفید است.

در برگهای سبز تره میزان زیادی ویتامین ث موجود است و بعلاوه دارای مقادیر بالایی آهن است.

برای طحال بسیار مفید است. قطع کننده ی بواسیر است و برای افرادی با این مشکل بسیار مفید است.

تره ملین، مقوی هاضمه است. علاوه بر آن از سبزی های ادرار آور است به همین علت برای افرادی که مسائل کلیه و سنگ کلیه دارند نیز بسیار مفید است.

با وجود خواص فراوان این سبزی، توجه داشته باشید که تره به خاطر وجود سلولز، نفخ آور است.

امام صادق(ع) از حضرت رسول(ص) در خصوص جایگاه این سبزی اینگونه نقل نموده اند که: نزد رسول خدا(ص) از سبزی سخن به میان آمد. پس حضرت(ص) فرمودند: تره بخورید چرا که مَثَل آن در سبزیجات مانند نان است با سایر غذاها.

پس از خواص فوق العاده این سبزی غافل نشوید و در سبد غذاییتون حتما بهره ببرید.

امیدوارم از این آشپزی بهره برده باشید و این کوکوی ساده و سریع را در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.

منبع: اُکالا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2189

به "طرز تهیه کوکوی تره مجلسی؛ رازهای وا نرفتن آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکوی تره مجلسی؛ رازهای وا نرفتن آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید