سال نو چینی زیر سایه ویروس مرگ؛ قرنطینه 8 شهر و تعطیلی مراکز فرهنگی- هنری(

به گزارش تور گرجستان ارزان، غیر از چین در آمریکا، کره جنوبی، ژاپن، تایلند و عربستان، فیلیپین، مالزی، سنگاپور، ویتنام، استرالیا، مکزیک، برزیل، کلمبیا، انگلستان و ایتالیا نیز موارد ابتلا مشاهده شده است.

سال نو چینی زیر سایه ویروس مرگ؛ قرنطینه 8 شهر و تعطیلی مراکز فرهنگی- هنری(

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

در حالی که هنوز درمانی برای ویروس ناشناخته ووهان در چین یافت نشده و شمار قربانیان این بیماری به 25 کشته و 830 مبتلا افزایش یافته است دولت چین امروز آدینه 4 بهمن 98 مجبور شد با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، راه های ورود و خروج 8 شهر را ببندد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، کمیسیون بهداشت ملی چین گفت سفر به 8 شهر ووهان، هوانگ گانگ، ایجو، چیبی، شیان تایو، چیانگ جیانگ، جی جیانگ و لی چوان ممنوع و راه های ورود و خروج به این شهرها بسته شده است.

این شهرها همگی از توابع استان هوبی در مرکز چین هستند استانی که شهر ووهان مرکز آن کانون شیوع این ویروس اسرار آمیز است ویروسی که کارشناسان می گویند احتمالا از مار یا خفاش به انسان منتقل شده است.

در پکن پایتخت چین هم در راستای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش ویروس، از امروز فعالیت اکثر مراکز فرهنگی و هنری این شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است مراکزی مانند کتابخانه ملی پکن، شهر ممنوعه و کلیه مراکزی که قرار بوده در آنها فعالیت های مرتبط با سال نو چینی برگزار گردد تعطیل شده اند.

کمیسیون بهداشت آمار مبتلایان تا آخر وقت دیشب (پنجشنبه شب) در 29 استان و منطقه اداری چین را 830 نفر گفت که حال 177 نفر وخیم است همچنین تا کنون 9 هزار و 507 تن هم تحت شرایط قرنطینه قرار گرفته اند که یک هزار و 78 تن آنها بعد از اطمینان از سلامت ترخیص و هشت هزار و 420 تن دیگر همچنان در قرنطینه هستند.

این ویروس که از خانواده ویروس کرونا شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا بیش از یک هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند به همین دلیل همه کسانی که با بیماران مبتلا به ویروس در ارتباط بوده اند فورا قرنطینه می شوند برای مثال پس از آنکه یک سالمند 80 ساله مبتلا با خانواده و خویشاوندانش در ووهان ارتباط گرفت بیش از 75 نفر این خانواده قرنطینه شدند.

تاکنون 6 نمونه از ویروس کرونا در دنیا کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد در معمولی ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد نشانه های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

قرنطینه گسترده در چین برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ابتدا از مرکز استان آغاز شد اما حالا شمار قرنطینه شدگان به 8 شهر افزایش یافته است چین در واقع در کوشش است تا عبور و مرور و ترددها به سراسر استان را تحت نظر بگیرند.

-

بیشتر بخوانید

شیوع ویروس اسرارآمیز در چین/ 11 میلیون نفر در شهر ووهان قرنطینه شدند

برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا چکار کنیم؟

ویروس چینی کرونا به آمریکا رسید

-

ناظران می گویند که به دلیل بزرگی استان و پرجمعیت بودن و مساحت آن تنها با قوای ارتش می توان این شهرها را به طور کامل قرنطینه کرد اما چون ویروس به بیرون سرایت نموده است، چین برای پیشگیری از آن کار بسیار سختی در پیش دارد.

روزنامه هوبی دیلی متعلق به همین استان گزارش نموده که نزدیک به 647 نفر تا کنون در این استان به این ویروس مبتلا و شناسایی شده اند تمام پروازها، قطارها و کشتی ها به جهت ووهان مرکز استان به حال تعلیق درامده و از کار افتاده است.

در شهر ووهان حتی به مردم امکان داده نمی گردد که از یک تاکسی و یا خودروهای کرایه ای به صورت مشترک استفاده نمایند و فقط یک مسافر می تواند با خودرو جابجا گردد.

مقامات بهداشتی چین امروز گفتند قرار است یک بیمارستان یک هزار تختی تا یک هفته دیگر در ووهان به عنوان بیمارستان تخصصی برای درمان و نگهداری مبتلایان به این بیماری راه اندازی گردد.

ویروس تا بحال در 29 استان چین و مناطق ماکایو، تایوان و هنگ کنگ چین شناسایی شده است همچنین تا کنون غیر از چین و چند کشور دیگر مانند آمریکا، کره جنوبی، ژاپن، تایلند و عربستان که قبلا موارد ابتلا در آنها مشاهده شده بود تا دیشب در کشورهای فیلیپین، مالزی، سنگاپور، ویتنام، استرالیا، مکزیک، برزیل، کلمبیا، انگلستان و ایتالیا نیز موارد ابتلا مشاهده شده است.

وزارت دارایی چین گفت که 144 میلیون دلار برای پیشگیری از شیوع ویروس به این استان اختصاص داده است.

با وجود بسته شدن این شهرها و مرگ 25 نفر، سازمان بهداشت دنیای پس از نشست فوق العاده دوم خود در پنجشنبه شب خاطر نشان کرد هنوز نیازی به اعلام شرایط اضطراری دنیای نیست این شرایط بالاترین سطح از هشدار است که پیشتر سازمان بهداشت دنیای در خصوص گسترش آنفلوآنزا خوکی، ویروس زیکا و ایبولا اعلام نموده بود.

کمیسیون بهداشت ملی چین روز چهارشنبه هم درجه خطر این ویروس را در بین بیماریهای عفونی درجه B ذکر کرد گروهی که شامل بیماری های عفونی عمده مانند سارس، ایدز و فلج اطفال است با این حال این کمیسیون دستور داده است که این ویروس مانند بیماری های گروه A درمان گردد در حال حاضر فقط بیماری هایی مانند طاعون و وبا در این گروه قرار دارند.

علی رغم کوشش های بسیار گسترده چین مسائل بسیار فراوانی برای مردم شهرهای قرنطینه بوجود آمده است به طوری که تامین مواد غذایی به دلیل بالا رفتن قیمت ها و کمبود آن برای مردم بسیار سخت است.

تصاویر نشان می دهد فروشگاه های بزرگ از مواد غذایی و سبزیجات تخلیه شده اند و قیمت ها به شکل سرسام آوری در حال افزایش است قیمت یک بسته تره به 15 دلار و کلم چینی به 7 دلار رسیده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 921

به "سال نو چینی زیر سایه ویروس مرگ؛ قرنطینه 8 شهر و تعطیلی مراکز فرهنگی- هنری(" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال نو چینی زیر سایه ویروس مرگ؛ قرنطینه 8 شهر و تعطیلی مراکز فرهنگی- هنری("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید