با راهنمای زندگی در کانادا همراه باشید

به گزارش تور گرجستان ارزان، وقتی شما در خصوص کانادا فکر میکنید، احتمالاً مناظر زیبای کارت پستالی، کوه ها، جنگل های بکر و دریاچه های باشکوه آن را تصور میکنید. با این حال، آنچه که ممکن است به ذهن نرسد این است که کانادا یک جامعه چند فرهنگی مدرن، پیشرفته، باز و متساوی است که دارای 2 زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است.

با راهنمای زندگی در کانادا همراه باشید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

زندگی در کانادا در بسیاری از موارد مشابه زندگی در سایر کشورهای غربی است، اما بعضی از جنبه های زندگی روزمره ای که منحصر به ملت کانادا است، وجود دارد. این مقاله به شما یک نمای کلی از کشور کانادا و همچنین بعضی هدایت های مفید برای دانستن قبل از اینکه شما برای تحصیل به کانادا وارد شوید، را ارائه می دهد.

راهنمای پیش از عزیمت به کانادا برای دانشجویان بین المللی :

معرفی

دانشگاه های کانادا به مراتب در میان بهترین ها در دنیا قرار دارند، در حالی که کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا نیز شناخته شده است. دانشجویانی که در کانادا تحصیل می نمایند، همواره با تحصیلات عالی و همچنین با خاطراتی دلنشین از سال های تحصیل خود، به خانه بازگشتند.

کانادا یک تجربه بین فرهنگی شگفت انگیز را ارائه می دهد که می تواند به شما در توسعه زبان دوم و همچنین ایجاد یک شبکه جامع ارتباطاتی بین المللی یاری کند. کانادا دارای یک فرهنگ پر جنب و جوش و فراگیر است که از بسیاری از گروه های مهاجر که این کشور را به خانه خود تبدیل نموده اند.

کانادا نیمی از شمال قاره آمریکای شمالی را در بر گرفته است و دومین کشور عظیم دنیا پس از روسیه است. مرزهای اقیانوس آرام، اقیانوس اطلس و قطب شمال، این کشور را به به کشوری با طولانی ترین خط ساحلی بدل نموده است. کانادا بیش از دو میلیون دریاچه دارد که حدود 7.6 درصد از این کشور را پوشش می دهد. در مجموع کانادا دارای 900000 کیلومتر مربع آب شیرین است. جمعیت کانادا حدود 36.5 میلیون نفر است که تقریبا هشتاد درصد آن در شهرهای و شهرهای مرکزی متمرکز است. بسیاری از ادیان در کانادا با آزادی ترویج می شوند، در حالی که بیش از 20 درصد از کانادایی ها هیچ وابستگی مذهبی ندارند.

کانادا دارای دو زبان رسمی، انگلیسی و فرانسوی است. گویش چینی سومین زبان مادری مشترک در کانادا است که به دنبال آن پنجابی (پنجابی)، اسپانیایی، عربی و تاگالوگ پر جمعیت ترین زبانهای این کشور هستند.

قبل از عزیمت به کانادا

با دریافت ویزای تحصیلی، حال باید خود را برای عزیمت آماده کنید. از تاریخ سفر خود مطمئن شوید. توصیه میگردد، بلیطی تهیه کنید که به شما اجازه دهد تاریخ پرواز بازگشت خود را تغییر دهید. بیمه سفر اکیداً توصیه می گردد. بیمه درمانی دانشجویان در موسسه های آموزشی کانادا فقط می تواند دوره تحصیلی دانشجویان را پوشش دهد. (زمان سفر قبل و بعد از تحصیل دانشجو ممکن است پوشش داده نگردد.)

اطمینان حاصل کنید که حداقل شش ماه پس از تاریخ بازگشت خود، گذرنامه شما دارای اعتبار است.

پول نقد و یا چک مسافرتی کانادا داشته باشید علی الخصوص اگر هنوز کردیت کارت ندارید و البته پول رایج برای خرید یک میان وعده یا مجله در طول راستا به همراه داشته باشید.

محدودیت ها و ممنوعیت های حمل بعضی از کالاها را بدانید. محدودیت در الکل، تنباکو، اسلحه گرم، مواد غذایی، محصولات حیوانی و گیاهی، داروها و داروهای تجویزی وجود دارد که در کانادا تایید نشده است. مجازات های شدید برای تخلفات اعمال می گردد. همچنین، بعضی از کالاهای ظاهرا بی ضرر می توانند در یک هواپیما عامل خطرناک محسوب گردد و نباید در چمدان یا بار وجود داشته باشند. در طی پرواز به شما یک فرم داده می گردد تا اعلام کنید چه چیزهایی را به کانادا وارد می کنید.

به یاد داشته باشید که به وضوح همه چمدان خود را برچسب گذاری کنید، نام و آدرس کامل مقصد خود را در کانادا ذکر کنید.

هنگامیکه به فرودگاه کانادا می رسید، باید بدانید که مقصد شما کجا است و چگونه میتوانید به آنجا بروید. موسسه خبرنگاران شما را در پس از ورود به کانادا همراهی می نماید.

استقرار در خانه جدید:

از شوک فرهنگی خود مطمئن باشید. شوک فرهنگی یک اصطلاح است که برای توصیف اضطرابی که شما با آن در یک جامعه جدید روبرو هستید، استفاده می گردد. اغلب با ناراحتی جسمی و احساسی تعیین می گردد، شوک فرهنگی به دلیل عدم وجود علائم آشنا و نمادهای تعامل اجتماعی رخ می دهد. شما به عنوان یک گردشگر سفر نمی کنید، و همانطور که به محیط اطراف خود نزدیک می شوید، احساسات مختلفی را تجربه خواهید کرد، اعم از هیجان و نا امیدی. این کاملا طبیعی است و قابل انتظار و پیش بینی است.

پنج مرحله قابل پیش بینی برای سازگاری فرهنگی وجود دارد. گرچه مدت و شدت هر مرحله از فرد تا فرد متفاوت است.

مرحله ماه عسل

شما احساس خوشحالی، شگفتی، هیجان و ماجراجویی را دارید. شما هنوز در هویت خود از خانه هستید.

مرحله خصومت

شما احساس خصمانه، ناکافی، ناامید و بیگانه ای دارید. همانطور که نوآوری از بین می رود، شما احساس تنهایی و افسردگی می کنید. هویت جدید شما آغاز به ظهور می نماید و تفاوت های بین خانه و فرهنگ میزبان شما قابل رویت است. احساس ناراحتی می کنید و سعی می کنید از تفاوت های فرهنگی اجتناب کنید.

مرحله تنظیم

شما احساس اعتماد به نفس، استقلال و کنترل دارید.

مرحله وابستگی

احساس راحتی و پذیرش می کنید. تفاوت ها دیگر بر هویت شما غلبه نمی نمایند و شما به محیط جدید و کسانی که در اطراف شما هستند اعتماد می کنید. هدف نهایی شما دستیابی به یک هویت دوجانبه یا چند فرهنگی است. توجه داشته باشید که تعداد بسیار کمی از مردم به این مرحله دست می یابند و اگر شما هویت دوجانبه یا چند فرهنگی را توسعه ندهید نباید احساس شکست کنید.

مرحله ورود مجدد

پس از بازگشت به کشور خود، شوک دوباره وارد شده، همچنین به عنوان شوک فرهنگ معکوس شناخته می گردد. شما در خصوص تجربیاتتان هیجان زده می شوید و زمانی که هیچکس نمی فهمد، نا امید می شوید. شما متوجه خواهید شد که تغییر نموده اید.

نکاتی برای مدیریت شوک فرهنگی

1- قبل از عزیمت با فرهنگ کانادا آشنا باشید.

2- در صورت عدم اطمینان از چیزی سوال بپرسید.

3- شرکت در رویدادهای گروهی.

4- با دانشجویان بین المللی دیگر درباره تجربیات خود در کانادا صحبت کنید.

5- سعی کنید استراحت کنید و همه چیز را خیلی جدی نگیرید یا بدون احتیاج نگران باشید.

کانادا دارای یک شبکه ارتباطی جامع و مدرن با زیرساخت های مدرن است که دسترسی آسان به طیف وسیعی از تکنولوژی را فراهم می نماید. خدمات اینترنت به راحتی در همه موسسات دانشگاهی در دسترس است.

کانادا چهار فصل بسیار متفاوت دارد: بهار (مارس-می)؛ تابستان (ژوئن-اوت)؛ سقوط (سپتامبر-اکتبر)؛ و زمستان (نوامبر و فوریه).

اگر مجوز تحصیلی دارید، می توانید در دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید، در محوطه دانشگاه مشغول به کار هم باشید و هیچ مجوز کاری لازم نیست. کارفرما می تواند موسسه آموزشی، دانشکده، یک سازمان دانشجویی، یک کسب و کار خصوصی یا یک پیمانکار خصوصی باشد که خدمات را به محوطه دانشگاه ارائه می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار دانشجویی، از صفحه کار برای دانشجویان دیدن نمایید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1183

به "با راهنمای زندگی در کانادا همراه باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با راهنمای زندگی در کانادا همراه باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید