رئیس مجلس تاجیکستان راهی روسیه شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، سخنگوی مجلس تاجیکستان از سفر هیأت مجلسی این کشور به روسیه برای شرکت در چهل و نهمین اجلاس مجمع بین مجلسی کشورهای همسود اطلاع داد.

رئیس مجلس تاجیکستان راهی روسیه شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، هیأت مجلس تاجیکستان به ریاست شکورجان ظهوراف رئیس مجلس نمایندگان این کشور به دعوت والنتینو ماتویینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه راهی سنت پترزبورگ روسیه شد.

محمدعطا سلطان اف سخنگوی مجلس تاجیکستان با اعلام این خبر گفت: نمایندگان مجلس تاجیکستان در چارچوب این سفر در چهل و نهمین اجلاس مجمع بین مجلسی کشورهای همسود که به میزبانی روسیه برگزار می گردد، شرکت می نمایند.

در جریان این اجلاس مسائل مربوط به مشارکت ناظران بین المللی مجمع بین مجلسی همسود در نظارت انتخاباتی که اخیرا در کشورهای عضو این سازمان برگزار شده، آنالیز می نماید.

در آستانه هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم نمایندگان مجلس کشورهای همسود مسائل مربوط به تجلیل از این جشن را آنالیز می نمایند.

ظهوراف در چارچوب این سفر همچنین با همتایان خود از تعدادی کشورهای عضو جامعه همسود دیدار و گفت و گو می نماید.

اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت. بیانیه تاسیس این اتحادیه در 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در آلماتی توسط رهبران آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا شد.

عضویت گرجستان دراین اتحادیه به دنبال تصمیم رسمی روسای جمهور کشورهای عضو در 3 دسامبر 1993 (12 آذر 1382) و به دنبال درخواست ادوارد شواردنادزه رئیس جمهور گرجستان در 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) صورت گرفت.

بیش از 70 درصد بودجه جامعه مشترک المنافع توسط روسیه پرداخت می گردد هزینه می گردد.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 411

به "رئیس مجلس تاجیکستان راهی روسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس تاجیکستان راهی روسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید