دولت تایوان خواهان آنالیز بیشتر لایحه مقابله با نفوذ چین در مجلس شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، رئیس جمهور تایوان که حامی تصویب لایحه مبارزه با نفوذ چین در مجلس است، از مخالفان درخواست کرد بحث و آنالیز بیشتری درخصوص آن انجام دهند.

دولت تایوان خواهان آنالیز بیشتر لایحه مقابله با نفوذ چین در مجلس شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سای اینگ ون رئیس جمهور تایوان روز چهارشنبه از مجلس درخواست کرد مباحثات بیشتری درخصوص لایحه مطرح شده برای مقابله با نفوذ چین در این کشور صورت گیرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سای در گفت وگوی زنده تلویزیونی مدعی شد، سایر دموکراسی های اقصی نقاط دنیا، یا قانون گذاری درخصوص جلوگیری از مداخلات چین در امور داخلی این کشورها را تصویب نموده اند یا در حال تصویب آن هستند.

وی در ادامه ادعاهایش گفت: در مقایسه با این کشورها، تایوان با تهدید و نفوذ بیشتری از سوی چین روبرو است اما بعضی در تایوان گمان می نمایند این شبکه حفاظتی دموکراتیک تحریک آمیز و چیزی شبیه حکومت نظامی است که به نظر من دیدگاهی بسیار منفی و ناخوشایند است.

سای اضافه کرد، کسانی که در قبال این قانون نگرانی هایی دارند باید جزئیات آن را به طور دقیق ارائه نمایند، نه این که تنها به زدن حرف های توخالی درباره آن بپردازند. این لایحه باید در مجلس مورد بحث بیشتری قرار گیرد.

صبح امروز (چهارشنبه)، دفتر امور تایوان در چین ضمن ابراز مخالفت علیه این لایحه گفت، حزب دموکراتیک پیشرو تایوان کوشش می نماید آشکارا دموکراسی را معکوس نموده و دشمنی را افزایش دهد.

حزب دموکراتیک پیشرو، لایحه جلوگیری از نفوذ چین را به مجلس تایوان تحویل داده تا از تأمین اقتصادی و فعالیت های نیروهای متخاصم خارجی جلوگیری کند. مجلس قرار است هفته آینده این لایحه را به رأی بگذارد اما تا کنون مخالفت های زیادی علیه آن انجام شده است.

آمریکا یکی از عوامل تحریک تایوانی ها علیه چین به شمار می رود. دولت پکن بارها هرگونه دخالت در امور داخلی تایوان را رد نموده است اما معتقد است این کشور باید به سرزمین اصلی چین بازگردد.

اصل چین واحد، سیاستی است که آمریکا از سال 1979 در قبال تایوان آن را پذیرفته است و از آن موقع به بعد، آمریکا طبق این اصل، تایوان را بخشی از چین واحد اعلام نمود اما در سال های گذشته اقدامات واشنگتن در فروش تسلیحات به تایوان و حضور نظامی در تنگه تایوان واکنش های تند پکن را به دنبال داشته و چینی ها به آمریکا درباره تبعات این اقداماتشان هشدار داده اند.

اواخر آبان ماه وِی فِنگ وزیر دفاع چین در ملاقات با مارک اسپر همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست بانکوک، به او درباره اقدامات تحریک آمیز واشنگتن در دریای چین جنوبی هشدار داد و اعلام نمود، پکن استقلال تایوان را تحمل نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 857

به "دولت تایوان خواهان آنالیز بیشتر لایحه مقابله با نفوذ چین در مجلس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت تایوان خواهان آنالیز بیشتر لایحه مقابله با نفوذ چین در مجلس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید