در سفر با هواپیما چگونه رفتار کنیم؟

به گزارش تور گرجستان ارزان، آداب معاشرت در هواپیما بسیار مهم هستند. از زمان های گذشته تا به امروز چگونه معاشرت کردن افراد در موقعیت های مختلف از جمله مسافرت اهمیت زیادی داشته است. امروزه که بسیاری از مسافرت ها با هواپیما انجام می شود برای اینکه پرواز خود را تا حد ممکن هم برای خودتان و هم برای دیگران لذت بخش تر کنید بهتر است آداب و اصول معاشرت را بلد باشید. پس لطفا با همراه باشید تا بدانیم چگونه در هواپیما باید مبادی آداب باشیم؟

در سفر با هواپیما چگونه رفتار کنیم؟

برای رزرو آنلاین ارزان ترین بلیط هواپیما داخلی و خارجی روی تصویر زیر کلیک کنید:

جاسازی درست چمدان و وسایل در هواپیما

  1. وقتی که در راهرو هواپیما دنبال صندلی خود می شد، کیف خود را در جلو خود بگیرد و حمل کنید. نگه داشتن آن در کنارتان باعث می شود که کیف به بازوها و شانه ها و سر مسافرانی که نشسته اند برخورد کند. اگر کیف چرخ داشته باشد می توانید آن را بکشید.
  2. از فضای مخصوص باکس بالای ردیف صندلی خود استفاده کنید.
  3. چمدان ها را در قسمت بالای هواپیما که مخصوص شما نیست نگذارید، مگر اینکه در آن ردیف نشسته باشید.
  4. برای اینکه در انتها سفر زودتر از هواپیما خارج شوید، کیف خود را در راهرو متصل به در خروجی رها نکنید.
  5. استفاده از فضای ذخیره سازی سایر مسافران درست نیست و ممکن است آنها را به زحمت بیاندازد.
  6. به یاد داشته باشید که فضای موجود در هواپیما محدود است پس از گره ایجاد کردن مثل گذاشتن کیف و ساک خود در راهرو هواپیما خودداری کنید.
  7. همیشه هنگام قرار دادن وسایل در کمدهای بالای سر سرعت عمل داشته باشید، بخاطر اینکه افراد دیگر برای حرکت کردن و نشستن به فضای راهرو نیاز دارند.
  8. وسایلی را که مرتباً استفاده می کنید در جیب پشتی صندلی یا زیر صندلی مقابل قرار دهید.
  9. موقع بیرون آوردن چمدان خود از باکس، از محفظه هوایی مراقبت کنید. چون ممکن است به گونه ای قرار گیرد که به روی شما یا شخص دیگری بیفتد.
  10. اگر چمدان های سنگینی دارید اجازه دهید که اول مسافران دیگر هواپیما را ترک کنند و بعد چمدان خود را بردارید یا می توانید وقتی مسافران منتظر ترک هواپیما هستند از آنها کمک بگیرید.

آداب معاشرت در هواپیما | اصول درست نشستن در هواپیما

  • صندلی خود را حداقل تا زمانی که احساس نیاز به باز کردن آن نمی کنید، به حالت ایستاده نگه دارید.
  • به محض سوار شدن صندلی خود را به عقب ندهید.
  • وقتی صندلی خود را روی تخت می گذارید ، آن را به آرامی انجام دهید. در غیر این صورت ، ممکن است به سر مسافری که پشت شما نشسته است ضربه بزنید مثلا (نوشیدنی که در سینی او قرار گرفته است به سر او کوبیده می شود)
  • به یاد داشته باشید که هنگام وعده های غذایی و نوشیدنی ، صندلی را به حالت ایستاده برگردانید و در صورت امکان صبر کنید تا غذا و نوشیدنی هایتان به انتها برسد و سینی را تمیز کنید.
  • موقع نشستن در جای خود؛ پشت سر خود را بررسی کنید، که مسافر پشت سری تان قد بلندی دارد یا آیا نوزادی در آغوش خود دارد؟ که اگر اینطور باشد، در نظر داشته باشید که صندلی خود را به حالت ایستاده قرار دهید، مخصوصاً اگر این پرواز کوتاه باشد.
  • موقع دراز کشیدن، سعی کنید فاصله را با مسافر پشت سر خود رعایت کنید، هر چند که ممکن است راحت تر باشید، اما این راحتی به قیمت ناراحت کردن شخص دیگری است پس مبادی آداب باشید و از آنها سوال کنید که آیا این دراز کشیدن آنها را اذیت می کند یا خیر؟
  • اگر کسی هستید که نمی تواند بدون دراز کشیدن راحت سفر کنید، پس هنگام رزرو پرواز تمام تلاش خود را برای انتخاب یک صندلی در یک راهرو مناسب انجام دهید تا فرد پشت سر شما فضای کافی داشته باشد و اذیت نشود.
  • اگر شما یک فرد قد بلند و یا جثه درشتی دارید و یا ممکن است نوزادی در آغوش داشته باشید و می دانید که حالت خوابیده صندلی مسافر جلوی شما، باعث ناراحتی شما می شود. صندلی مخصوص یا صندلی ردیف خروجی را انتخاب کنید (مگر اینکه فرزند داشته باشید، در این صورت شما هرگز نباید صندلی ردیف خروجی را انتخاب کنید)
  • اگر با یک یا چند کودک در سفر هستید ، آنها را کاملاً تحت نظر داشته باشید. چون بچه ها تمایل دارند صندلی مقابل خود را دست کاری کنند، لگد بزنند، یا تکان دهند بدون اینکه در طول پرواز متوجه شوند، که می تواند فرد مقابل را بسیار اذیت کنند.
  • کنترل بعضی از بچه ها در یک پرواز طولانی به اندازه کافی سخت است، اما برخورد با یک مسافر عصبانی که در جلوی شما نشسته سختتر است. پس اگر کودک در پرواز مشکل دارد، برای آرامش کودک هر کاری که می توانید انجام دهید تا مزاحم مسافران دیگر نشوید. انواع کتاب، انواع بازی ، میان وعده ها و چیزهای دیگر زیادی به همراه خود داشته باشید تا کودک شما بی سر و صدا مشغول باشد. همچنین می توانید برای راحتی و سرگرمی کودک خود، به قسمت گالی (بوفه) هواپیما بروید تا حوصله اش در طول سفر سر نرود.
  • اگر مسافر دیگری آداب و معاشرت را نقض می کند، مثلاً مرتباً صندلی خود را به جلو و عقب می برد و درخواست مودبانه شما را برای انجام ندادن این کار در نظر نمی گیرد و درخواست را رد می کند، بهتر است دیگر از او درخواست نکنید و از یک مهماندار هواپیما بخواهید که مشکل را برطرف کند و اگر آنها نمی توانند یا حتی این کار را نمی کنند (چون ممکن است این اتفاق بیفتد)، با رعایت ادب اما با اصرار از سر مهماندار هواپیما بخواهید که شرایط موجود را اداره کند.
  • از دریافت پشتی صندلی مقابل خودداری کنید چون هنگام راه رفتن در راهرو یا ردیف خود دریافت صندلی عقب می تواند برای فردی که در آن نشسته است ناراحت کننده باشد.

آداب معاشرت در هواپیما | احترام به حریم شخصی دیگران در هواپیما

  • مهم نیست که چقدر دوست دارید درهواپیما دوستان جدید یا هم صحبت پیدا کنید، مهم این است که توجه داشته باشید شخصی که در کنار شماست آیا مناسب هم صحبتی هست یا خیر؟ و یا تمایل به صحبت کردن و برقراری ارتباط دارد یا نه؟
  • اگر با بچه ها در سفر هستید، سعی کنید از اجازه دادن به آنها در مورد اینکه با مسافران دیگر به عنوان همبازی استفاده کنند، جلوگیری کنید. بعضی از مسافران بر حسب ادب و محبت لبخند می زنند، اما ممکن است علاقه ای به بازی با کودک نداشته باشند.
  • اگر می خواهید از طریق مانیتور پخش خود فیلم تماشا کنید، توجه داشته باشید که صفحه نمایش شما برای مسافر پشت سر شما هم قابل مشاهده است. اگر فیلم شما شامل صحنه های نامناسب مثل خشونت وغیره باشد این صحنه ها باعث آزار دیگران می شود (به عنوان مثال ممکن است کودکی پشت سر شما نشسته باشد و فیلم شما توجه اش را جلب کند و در نهایت باعث نگرانی و آزردگی او شود. پس استفاده از دستگاه کوچکتر و دستی برای مشاهده فیلم ها ، مانند iPod Touch ، ممکن است در این شرایط کاربردی تر باشد.
  • اگر روزنامه می خوانید یا از لپ تاپ استفاده می کنید، سعی کنید آرنج های شما به فضای شخصی، شخص دیگری برخورد نکند. تمام تلاش خود را موقع استراحت کردن کنید تا حواستان باشد کنار دستیتان مخصوصا فردی که در وسط قرار گرفته و فضای کمتری دارد را ناراحت نکنید مثلا سرتان را بر روی شانه اش برای خوابیدن بگذارید بدون اینکه متوجه شده باشید.
  • از صفحه اتصال هدفون خود استفاده کنید و توجه داشته باشید که اشتباهی از صفحه مسافر بغل دستتان برای گوش کردن موسیقی استفاده نکنید .
  • وسایل خود را نزدیک خود نگه دارید. اگر کیسه ای پر از محتویات مختلف یا لباس در کنار پای خود قرار داده اید، نگذارید روی پاهای شخصی که در کنارشما نشسته بیفتد یا بریزد.
  • کتابی برای مطالعه خود تهیه کنید و سعی نکنید مطالبی را که مسافر کنار دست شما می خواند زیر چشمی مطالعه کنید، بدون شک آنها متوجه می شود و این کار بر خلاف مبادی آداب معاشرت است.
  • اگر می خواهید از پنجره به بیرون نگاه کنید و از منظره لذت ببرید بر روی شخصی که کنارشما است خم نشوید تا این کار را انجام دهید، این رفتار خوشایندی نیست و ناراحتی دیگری را به همراه خواهد داشت.
  • همیشه یک هدفون برای هر وسیله الکترونیکی قابل حمل ، به ویژه بازی ها و دستگاه های پخش، به همراه داشته باشید. شنیدن موسیقی و صداهای شخص دیگر می تواند بسیار آزار دهنده باشد.
  • بهتر است قبل از سوار شدن به هواپیما نوشیدنی الکل دارد استفاده نکنید، شاید آن نوشیدنی برای شما لذت به همراه داشته باشد، اما ممکن است همسفران شما اینطور فکر نکنند و مسئله ای پیش بیاید.

آداب معاشرت در هواپیما | نکات لازم هنگام حرکت در هواپیما

  1. هنگام خروج از هواپیما ، مراقب سایر مسافران باشید. برای اینکه زودتر خارج شوید عجله نکنید بگذارید افراد نزدیک به درب خروج ابتدا از هواپیما پیاده شوند. وقتی نوبت شما رسید ، سریعتر حرکت کنید تا افرادی که ممکن است پروازهای مرتب دارند بتوانند به موقع این کار را انجام دهند و به پرواز خود برسند.
  2. اگر می دانید که پرواز مرتب خواهید داشت ، زودتر در مورد آن فکر کنید و پرواز خود را زودتر رزرو کنید تا بتوانید جلوتر صندلی بگیرید و سریع خارج شوید.
  3. برای استفاده از دستشویی یا قدم زدن فقط در مواقع ضروری بلند شوید.
  4. اگر قرار است در طول فواصل زمانی مختلف برای برداشتن چیزی از چمدان دستی خود از جای خود بلند شوید و مدام در رفت و آمد و حرکت باشید پس بهتر است از قبل به این موضوع فکر کنید و وسایلی را که زیاد به آنها نیاز پیدا می کنید در کنار خود و دسترس قرار بدهید.
  5. زمان بلند شدن از صندلی جلوی خود کمک نگیرید چون باعث تکان خوردن می شود، از دسته های صندلی برای بلند شدن استفاده کنید.
  6. اگر می خواهید از جای خود بلند شوید اما یک یا چند مسافر بین شما و راهرو وجود دارد ، مودبانه از آنها بخواهید تا برای عبور شما بلند شوند و سعی کنید به آنها برخورد نکنید چون در صورت از دست دادن تعادل و سقوط ، ممکن است به خود و دیگران آسیب بزنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1962

به "در سفر با هواپیما چگونه رفتار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر با هواپیما چگونه رفتار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید