داروهای مخصوص شب ادراری

به گزارش تور گرجستان ارزان، شب اداری عبارت است از دفع غیرارادی ادرار در هنگام خواب در سنین بعد از 5 سالگی، این اختلال بین 2 تا 5 درصد در میان بچه ها دبستانی شیوع دارد و نسبت آن در بین پسرها دو تا سه برابر بیش تر از دخترهاست. یکی از مهم

داروهای مخصوص شب ادراری

نویسنده: دکتر امیرمسعود احمدی

شب ادراری چیست و چه درمان هایی دارد؟

شب اداری عبارت است از دفع غیرارادی ادرار در هنگام خواب در سنین بعد از 5 سالگی، این اختلال بین 2 تا 5 درصد در میان بچه ها دبستانی شیوع دارد و نسبت آن در بین پسرها دو تا سه برابر بیش تر از دخترهاست. یکی از مهم ترین درمان های شب ادراری درمان های غیر دارویی، به خصوص رفتار درمانی و استفاده از تشک های زنگ دار است، ولی در کنار این روش ها به دارو درمانی هم احتیاج است.

داروهایی مهمی که معمولاً برای درمان شب ادراری تجویز می شوند عبارتند از:

- ایمی پرامین (Imipramine) قرص 10 و 25 میلی گرمی

- دسموپرسین (Desmopressin) اسپری بینی

حدود 40 درصد بچه ها مبتلا به شب ادراری با ایمی پرامین درمان می شوند، ولی متأسفانه به دلیل عوارض قلبی - عروقی استفاده از آن توصیه نمی گردد. دسموپرسین بر اساس مطالعات گوناگون نتایج بهتری دارد ولی ضروری است به عوارض آن اشاره گردد.

سردرد، احتقان بینی، خون ریزی از بینی و درد معده از عوارض

شایع دسموپرسین است و به ندرت مواردی از تشنج هم دیده شده است. این مسئله به خصوص درباره بچه های که زمینه اختلال تشنج دارند از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به پزشک معالج گفته گردد.

منبع مقاله : احمدی سرتختی، امیرمسعود، (1388)؛ دارو درمانی در روان پزشکی، (آشنایی با داروهای روان پزشکی)، تهران: نشر قطره، چاپ اول.

منبع: راسخون
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2118

به "داروهای مخصوص شب ادراری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروهای مخصوص شب ادراری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید