خیزِ هتل سازان اروپایی برای حضور در ایران

به گزارش تور گرجستان ارزان، تعداد زیادی از شرکت های هتل سازی در اروپا در کوشش هستند هرچه سریع تر وارد بازار گردشگری ایران شوند و از این جهت گوی سبقت را از شرکت های آمریکایی ربوده اند.

خیزِ هتل سازان اروپایی برای حضور در ایران

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، پایگاه معتبر مالی دو جونز در گزارشی نوشت: با برداشته شدن تحریم های مرتبط با پرونده هسته ای ایران، بسیاری از شرکت های هتل سازی بین المللی مشتاق به حضور در بازار گردشگری 80 میلیون نفری ایران هستند، اما در این میان کمپانی های آمریکایی با بلاتکلیفی قانونی در این باره روبرو هستند.

نمایندگان گروه هتل سازی آمریکایی هیلتون که به سرعت در حال رشد است و همچنین گروه هتل سازی Marriott و Choice از اظهارنظر در این باره خودداری نموده و یا اعلام کردند که در حال مطالعه ابعاد مختلف حضور در ایران هستند.

الکس کایراکیدیس، مدیر گروه هتل سازی Marriott در منطقه خاورمیانه و آفریقا در این باره گفت: ما به دقت مشغول آنالیز شرایط تحریم های آمریکا و تغییراتی که در این تحریم ها ایجاد شده و همچنین ارزیابی فرصت های بوجود آمده ناشی از این تغییرات هستیم.

در این میان دیگر کمپانی های هتل سازی زمان را هدر نمی دهند و گروه هتل های روتانا (ابوظبی)، آکور (فرانسه)، ملیا (اسپانیا) و همچنین گروه هتل سازی اشتاینگن برگر (آلمان) به سرعت در حال فعالیت برای ورود به بازار گردشگری رو به رشد ایران هستند.

گای هاچینسون، رئیس گروه هتل های روتانا اظهار کرد: همه در انتظار به ثمر رسیدن تغییرات بین المللی هستند و ما با تمام سرعت به سمت جلو می رویم. گروه هتل های روتانا که در بسیاری از شهرهای منطقه خاورمیانه فعال است، مشغول ساخت چهار هتل در ایران است که اولینِ آن که یک هتل 5 ستاره با 362 اتاق است که سال آینده در مشهد افتتاح می گردد.

رئیس این شرکت هتل سازی گفت: در ساخت هتل در ایران باید از تجارب خود در شهرهای مکه و کربلا استفاده کنیم، جایی که کار آن ها با چالش های خاصی همراه بوده است. اگر با کمپانی های آمریکایی در این باره صحبت کنید، آن ها لزوما درک مشابهی از بازارهای دست نخورده این چنینی و چالش های کار در آن ندارند.

هتل های اشتاینگن برگر فرانکفورت نیز اخیرا با ارسال نامه ای نسبت به راه اندازی 10 هتل در ایران ابراز تمایل نموده و گروه هتل سازی اسپانیایی Melia هم اکنون مشغول ساخت یک هتل 5 ستاره در سواحل دریای خزر است.

بخشی از انگیزه این شرکت های بین المللی برای ورود به بازار ایران، چشم انداز جذب 20 میلیون گردشگر تا سال 2025 میلادی در ایران است.

در گزارش دوجونر آمده است: از زمان انقلاب اسلامی در سال 1979، بخش هتل داری در ایران در غیاب مشارکت بین المللی، صنعتی داخلی بوده و بسیاری از بازدیدکنندگان خارجی از ایران از نبود هتل های طراز اول ناخشنود هستند.

بعضی از هتل ها در تهران چهار یا پنج ستاره معرفی می شوند، اما آنالیز ها نشان داده که رتبه آنها براساس استانداردهای بین المللی چنین نیست.

کریستوف لندس، رئیس هتل های آکور در ایران معتقد است ایران دارای ظرفیت فوق العاده ای در این زمینه به سبب نبود هتل از لحاظ کمّی و کیفی است.

گروه هتل های آکور که دفتر مرکزی آن در پاریس است، سال گذشته دو هتل تحت برندهای Ibis و Novotel در مجاورت فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تهران افتتاح کرد و مشغول کار در 10 پروژه دیگر در تهران و مشهد نیز است. هزینه اقامت در دو شعبه هتل آکور در ایران برای هر شب بین 100 تا 140 دلار است.

رئیس این گروه هتل سازی می گوید: ورود زودهنگام به بازار گردشگری ایران علاوه بر داشتن بعضی مزیت ها، با چالش هایی نیز همراه است و هموار کردن جهت برای سایر شرکت های خارجی بسیار سخت است. ما زمان زیادی را صرف شرح چگونگی عملکرد توسعه گردشگری کردیم.

گای هاچینسون، رئیس شرکت هتلسازی روتانا نیز معتقد است شرایط کنونی در ایران شبیه به چین پیش از تبدیل به یک قدرت بزرگ مالی است. اندکی زمان می برد تا همه درها باز گردد و حرکت شروع گردد، اما زمانی که شروع گردد حرکت سریعی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1080

به "خیزِ هتل سازان اروپایی برای حضور در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیزِ هتل سازان اروپایی برای حضور در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید