خبرنگاران محور سربیشه به ماهیرود چهار خطه می گردد

به گزارش تور گرجستان ارزان، بیرجند - خبرنگاران - استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق لایحه بودجه 99 مبلغ 400 میلیارد ریال به محور سربیشه -ماهیرود اختصاص یافت که این محور تا 2 سال آینده چهار خطه می گردد.

خبرنگاران محور سربیشه به ماهیرود چهار خطه می گردد

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان اضافه کرد: تمام عزم دولت و استان بر این است که با چهار خطه کردن این جهت ایمنی کامل محور ترانزیتی سربیشه - ماهیرود را تامین کند.

وی ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و آرزوی سلامتی برای حادثه دیدگان سانحه تصادف اخیر به تشریح آخرین پیگیری های استان در مورد برطرف مشکل محور سربیشه - درح - ماهیرود پرداخت و توضیح داد: رونق دریافت صادرات از بازارچه، حجم ترافیک این محور را افزایش داده اما شرایط آن گنجایش خودروهای عبوری را ندارد.

وی یادآور شد: همین 2 اصل مهم سبب شد که بهبود شرایط این محور از سال 97 به طور جدی در دستور کار استان قرار گیرد و از همان روزهای نخست حضور در استان بازدید جامعی به همراه مدیران استان از این جهت برای اصلاح شرایط موجود برنامه ریزی شد.

معتمدیان با اشاره به این که این محور در سال 97 حدود 6 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار داشت، گفت: با پیگیری هایی که صورت گرفت در سال گذشته 25 میلیارد و 500 میلیون تومان برای بهسازی این محور تخصیص یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر 22 کیلومتر از این جهت به پیمانکار واگذار شده که پیشرفت خوبی هم دارد و نیز هشت کیلومتر از این میزان آماده نصب علایم است و تا خرداد ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر کوشش استان برای افزایش اعتبارات این محور برای سرعت بخشیدن به فرایند اجرای کار از همراهی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای رسیدن به این هدف اطلاع داد.

وی یادآور شد: مطالعات مابقی محور به طول 50 کیلومتر اجرا شده که از این میزان برای 31 کیلومتر اسناد لازم آماده است و پروژه در روزهای آینده به مناقصه می رود.

معتمدیان گفت: بعد از بروز حادثه نهم اردیبهشت، برای سرعت بخشیدن به فرایند اجرای کار در این محور، تماس های متعددی با وزیر راه و شهرسازی و معاونین وزارتخانه گرفته شده که نتایج خوبی هم به همراه داشته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری هایی که صورت گرفت، وزیر راه و شهرسازی دستور به مناقصه رفتن 24 کیلومتر دیگر از این محور را که با کوشش همکاران راه و شهرسازی استان از سال گذشته مطالعاتش کامل شده بود صادر کرد.

معتمدیان ادامه داد: عملیات مطالعات 50 کیلومتر باقی مانده هم با دستور وزیر راه و شهرسازی به زودی و با قید فوریت انجام می گردد.

وی اظهار امیدواری کرد به همت دولت به زودی تمام 135 کیلومتر طول این جهت از سربیشه تا ماهیرود به زودی معین تکلیف شده و در یک برنامه زمان بندی 2 ساله کل جهت چهار خطه گردد.

وی در ادامه گفت: ارتقای سطح ایمنی این محور که در بخش عمده ای از صادرات کشور نقش دارد، از خواسته های دولت و استان است.

حادثه دلخراش برخورد تریلی با اتوبوس مسافربری در محور سربیشه به ماهیرود بار دیگر نگاه ها را متوجه راه های خراسان جنوبی کرد.

نهم اردیبهشت ماه جاری در محور درح - ماهیرود شهرستان سربیشه، برخورد تریلی حامل بار پیاز با اتوبوس خط روستایی که از دهستان لانو راهی سربیشه بود، باعث جان باختن 13 نفر و مصدومیت تعدادی از مسافران شد.

پایانه مرزی ماهیرود به سمت افغانستان در این شهرستان واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1311

به "خبرنگاران محور سربیشه به ماهیرود چهار خطه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محور سربیشه به ماهیرود چهار خطه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید