خبرنگاران ابراز نگرانی رئیس بیمارستان نوشهر از تداوم پذیرش بیماران کرونایی

به گزارش تور گرجستان ارزان، نوشهر - خبرنگاران - رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر با ابراز نگرانی از تداوم بستری بیماران کرونایی در این مرکز درمانی گفت که ادامه این شرایط با توجه به کمبود نیروی انسانی کارایی کادر درمانی را برای ارائه خدمات به بیماران دچار مشکل می کند.

خبرنگاران ابراز نگرانی رئیس بیمارستان نوشهر از تداوم پذیرش بیماران کرونایی

ویروس کرونا که از اواخر سال گذشته به تدریج دامن گیر تمام استان های کشور شد ، در استان گردشگرپذیر مازندران نیز تا به امروز تعداد زیادی از افراد را مبتلا کرده است.

موج دوم شیوع کرونا در مازندران از هفته دوم تیر ماه آغاز شد و این استان را در شرایط قرمز قرار داد، به دنبال این شیوع بیمارستان دولتی نوشهر به عنوان تنها مرکز پذیرش و بستری و قرنطینه بیماران کووید-19 سه شهرستان نوشهر و چالوس و کلاردشت از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مشخص شد.

دکتر محمد سلطان تویه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: در حال حاضر روزانه 50 بیمار کرونایی دراین مرکز درمانی پذیرش می شوند که پس از انجام آزمایش ها و اقدامات بالینی همچون سی تی اسکن تعدادی از آنان که شرایط حادی دارند بستری و به بقیه نیز توصیه می شود در منزل استراحت کنند.

وی با ابراز نگرانی نسبت به تداوم مراجعه بیماران کرونایی و در پی آن خستگی کادر پزشکی برای ارائه خدمات در این بیمارستان خاطر نشان کرد : هم اکنون چهار پزشک متخصص عفونی ، داخلی و بیهوشی بدون استراحت و به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمات هستند و به علت کمبود شدید نیرو از اینکه در آینده کیفیت ارائه خدمات در این حوزه کاهش یابد چنین اتفاقی دور از انتظار نیست.

وی گفت : تا پیش از شیوع موج دوم کرونا تعداد بیماران پذیرش شده روزانه به طور میانگین 20 نفر بود و از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا به امروز شمار بیماران بستری ثبت شده در این بیمارستان به تعداد هزار و 100 نفر رسیده است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر با اشاره به آنکه تعداد بیماران بستری و ترخیصی کرونایی هر روز با روزهای گذشته متفاوت است ، گفت : به عنوان مثال روز گذشته تعداد هفت بیمار بستری و حدود 14 نفر هم مرخص شدند و این آمار در دیگر روزها هم متغییر است.

این مقام مسئول به مردم این شهرستان توصیه کرد که ضمن رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنین از تردد دد فضاهای پرتجمع در این شهرستان گردشگرپذیر بپرهیزند چرا که در صورت ابتلا به این ویروس و بیمار شدن کادر درمانی این بیمارستان به علت بهره گیری بیش از حد توان آن ها قادر به ارائه خدمات نیستند.

سلطان تویه همچنین از افتتاح ساختمان جدید این بیمارستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با افتتاح ساختمان جدید 36 تختسی سی یو (CCU) و بخش قلب به همراه بزرگترین اورژانس غرب مازندران با 12 تخت خدمات سرپائی و 24تخت بستری اورژانس افتتاح خواهد شد.

به گفته ویٰ ، ازآغاز شیوع ویروس کرونا در کشور تا به امروز سه هزار و 300 بیمار با علائم کووید-19 به این مرکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و 60 نفر بستری شدند و خوشبختانه با تلاش همکاران درمانی و پرستاری میزان فوتی ها در این بیمارستان حدود هشت درصد بوده که جزو کمترین تعداد فوتی های بیمارستانهای استان بوده است.

بیمارستان نوشهر دارای بخشهای بستری داخلی - جراحی عمومی - بچه ها - نوزادان- زنان وزایمان- ارتوپدی- ارولوژی- جراحی چشم گوش حلق و بینی- زایشگاه- تالاسمی- دیالیز- اورژانس- بخشهای ویژه: آی سی یو 6 تخت و سی سی یو 6 تخت است. تعداد تخت مصوب 89 و تخت فعال 79 تخت است.

این شهرستان گردشگرپذیر از 77 خانه بهداشت و 15 باب مرکز خدمات جامع سلامت ، دستکم 25 پزشک خانواده روستایی و 20 پزشک خانواده شهری و یک بیمارستان دولتی برخوردار است.

بر اساس آمار روز گذشته 2 دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران دستکم یک هزار و 889 بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های این 2 دانشگاه بستری و تحت درمان قرار دارند.ضمن آنکه طی یک هفته گذشته تا به امروز آمار مراجعه بیماران مشکوک به ویروس کرونا به بیمارستان های این دو دانشگاه نسبت به بهبودیافتگان فرایند کاهشی به خود گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1473

به "خبرنگاران ابراز نگرانی رئیس بیمارستان نوشهر از تداوم پذیرش بیماران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابراز نگرانی رئیس بیمارستان نوشهر از تداوم پذیرش بیماران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید