مچ بندی که جان مبتلایان به کرونا را نجات می دهد

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، دستگاهی به اندازه یک ساعت مچی می تواند عرق بدن انسان را تحلیل و نشانه های طوفان مرگباری سیتوکینی را ردیابی کند که توسط کووید 19 و عفونت های دیگر در بدن انسان به وجود می آید.

مچ بندی که جان مبتلایان به کرونا را نجات می دهد

طوفان مذکور زمانی اتفاق می افتد که نوعی مواد شیمیایی در جریان خون (به نام سیتوکین) به سرعت تکثیر و از کنترل خارج می شوند. این مواد شیمیایی کوچک طوری طراحی شده اند تا سیستم ایمنی را کنترل و محدود کنند. در نتیجه طوفان سیتوکینی ممکن است به تورم و آسیب به اعضای بدن انسان منجر شود.

در اوایل شیوع همه گیری ویروس کرونا، پزشکان متوجه شدند بیمارانی که دچار طوفان سیتوکینی می شوند، اغلب اوقات از بقیه بدحال تر هستند و احتمال مرگ آنان نیز بیشتر است. به همین دلیل محققان دانشگاه تگزاس در دالاس حسگرهایی مجهز به آنتی بادی مقاوم در برابر 7 پروتئین ایجاد کننده التهاب ساختند و آنها را روی 6 بیمار سالم و 5 بیمار مبتلا به آنفلوانزا و یک بیمار مبتلا به ویروسی دیگر آزمایش کردند.

در دو نفر از افراد بیمار سطح بالایی از سیتوکین ردیابی شد اما در کل این ماده در عرق تمام شرکت کنندگان بود.

این حسگر هشدار زودهنگامی برای پزشکان فراهم می کند تا به بیمار استروئید تزریق کنند تا به این ترتیب ریسک طوفان سیتوکینی کاهش یابد و اوضاع از کنترل خارج نشود.

شالینی پراساد مؤلف ارشد این پژوهش می گوید: با توجه به شرایط فعلی شیوع کووید 19، اگر بتوان سیتوکین ها را نظاره کرد می توان درمان بیمار را زودهنگام و حتی قبل از به وجود آمدن علائم آغاز کرد.

ردیابی زودهنگام بیماری اهمیت زیادی دارد زیرا هنگامیکه طوفان سیتوکین آغاز شود، تورم به اعضای بدن آسیب می رساند و به بیماری و مرگ منجر خواهد شد. اما اگر پزشکان بتوانند با افزایش سطح سیتوکین درمان های استروئیدی یا نوع دیگر را به کار گیرند، میزان بستری شدن بیماران و مرگ و میر کاهش می یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1894

به "مچ بندی که جان مبتلایان به کرونا را نجات می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مچ بندی که جان مبتلایان به کرونا را نجات می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید