خانه کتاب به داد کتاب فروشی ها برسد

به گزارش تور گرجستان ارزان، زهرا ابراهیمی بسابی، مدیر کتاب فروشی فانوس در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درباره شرایط کتاب فروشی ها در بحران کرونا اعلام کرد: شرایط تداوم و بقای کتاب فروشی ها در شرایط کرونایی حاکم بر جامعه و قرنطینه، خوب نیست و کتاب فروشان باید خود به اقداماتی جامع برای رهایی از ضرر و زیان بیشتر دست بزنند. به طورمثال؛ شرایط سفارش آنلاین و تلفنی کتاب ها را افزایش بدهند و کتاب ها را برای درخواست نمایندگان ارسال نمایند.

خانه کتاب به داد کتاب فروشی ها برسد

جهت دریافت خدمات ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وی اضافه کرد: بهترین راه برای برون رفت از آسیب های ناشی از کرونا بر صنعت نشر، درحال حاضر این است که خود کتاب فروشان اقدام به فروش آنلاین کتاب ها بکنند و این دریچه ای جدیدی برای فروش کتاب است. البته با این حال، فروش چشم گیری نسبت به شرایط قبل از کرونا نخواهند داشت.

ابراهیمی بیان نمود: فروش آنلاین کتاب، جوابگوی هزینه های کتاب فروشی نیست. درحالت عادی و زمانی هم که چنین بحران هایی در جامعه وجود ندارد، شرایط فروش کتاب، طبیعی نیست و حالا در این شرایط، مسائل دیگر قابل بیان نیستند.

مدیر کتاب فروشی فانوس درباره اصلی ترین چالش پیش رو کتاب فروشان در شرایط تعطیلی و قرنطینه گفت: تعطیلی کتاب فروشی ها مانع از پاس شدن چک ها به مراکز پخش، انتشارات و ... می گردد و به صورت زنجیره وار تمام مشاغل مرتبط با فراوری و توزیع کتاب را با اختلال روبرو می نماید.

وی با بیان اینکه پس از بحران کرونا با تعطیلی بسیاری از کتاب فروشی ها روبرو خواهیم شد، ادامه داد: کتاب فروشی های کوچک قطعا در این شرایط و بدون حمایت دولت دوام نخواهند آورد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه کتاب و دیگر نهادهای متولی باید اقدامات مناسبی برای زنده نگه داشتن کتاب فروشی ها انجام بدهند.

ابراهیمی مطرح کرد: سیستم جامع و کاملی که از کتاب فروشی ها حمایت کند، وجود ندارد. هر مدیر و مسئولی که تغییر می نماید، براساس نظر و عقیده خودش طرح های موجود و موثر را زیر سوال می برند و پول و هزینه موجود را بر اساس فکر خودش، در جای دیگری خرج می نماید.

وی با اشاره به اینکه یارانه خرید کتاب، اقدام مثبتی در راستای حمایت از کتاب فروشان و مردم برای خرید کتاب بود، گفت: کتاب در شرایط قبل از کرونا، انتهای سبد خانوار بود؛ اما حالا دیگر در سبد مردم جایی ندارد. چراکه وقت درآمدی نیست و مسائل مالی وجود دارد، مردم به دنبال اصلی ترین نیازها می فرایند و باید از خرید کتاب خود بگذرند.

مدیر کتاب فروشی فانوس ادامه داد: خانه کتاب باید پس از شرایط کرونا، کارهای حمایتی خود را به شکل سیستماتیک و پایدار ادامه بدهد و در قالب طرح های فصلی به مردم برای خرید کتاب یارانه بدهد. این یارانه به ویژه در دوران کرونا بسیار موثر است و می تواند موجب گسترش ترویج کتابخوانی بیشتر در جامعه بگردد.

ابراهیمی بیان نمود: امیدوارم خانه کتاب طرح فصلی را ادامه بدهد و با کتاب فروشی های به ویژه کتاب فروشی های کوچک مشارکت کند؛ چراکه پس از کرونا به شدت زمین گیر خواهند شد و اگر به داد کتاب فروشان نرسیم، صنعت نشر بیش از پیش ضربه خواهد خورد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1148

به "خانه کتاب به داد کتاب فروشی ها برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه کتاب به داد کتاب فروشی ها برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید