حقایقی درباره ارزش زمان در زندگی

به گزارش تور گرجستان ارزان، حتماً از دیگران شنیده اید که می گویند وقت طلاست. اگرچه این جمله ای درست است اما متأسفانه بیشتر مردم وقت خود را صرف چیزهایی می نمایند که واقعاً مهم نیستند یا مواردی که از اهداف و رویاهای آنها پشتیبانی نمی کند. مواردی مانند آنالیز مداوم خبرهای شبکه های اجتماعی، شایعات و علاف گشتن که ارزش زمان را نادیده می گیرند.

حقایقی درباره ارزش زمان در زندگی

این اتلاف وقت معمولاً ناخودآگاه انجام می گردد. به عبارت دیگر، مردم - شاید از جمله خود شما - حتی نمی دانند که آنها در حال اجرا رفتارهای غیرمولد هستند.

خبر خوب این است که شما می توانید روش هایی سریع و ساده را اتخاذ کنید که هم شما را در زمان و هم در زندگی استاد می نماید.

و بهترین خبر چیست؟

ما دقیقاً به شما نشان خواهیم داد که چگونه در این مقاله از این روش ها بهره مند شوید.

تلف کردن وقت، اتلاف زندگی است

در محل کار، احتمالاً متوجه شده اید که بسیاری از افراد به دلیل بی نظمی، وقت ارزشمندی را از دست می دهند.

صندوق ورودی آنها پر از ایمیل های خوانده نشده است. میز کارشان به هم ریخته از آشغال است و ارائه آنها در جلسات اغلب عجولانه و از روی آمادگی نیست.

این افراد تنبل نیستند. در حقیقت، اغلب آنها فوق العاده سخت کوش و متعهد به شغل خود هستند اما به دلیل عدم سازماندهی، وقت و انرژی خود را دور می اندازند.

در خانه، بسیاری از مردم وقت خود را صرف جستجوی بی سرانجام در وب و تماشای هیجان انگیزترین سریال های Netflix می نمایند. رسانه های اجتماعی نیز یک قاتل عظیم زمان هستند. به عنوان مثال، اگر فقط یک ساعت در روز را صرف جستجو و تعامل با شبکه های اجتماعی کنید، این برابر با 15 روز کامل از سال شما خواهد بود. در این زمان، شما می توانستید یاد بگیرید که برای تغییر در حرفه خود چگونه مدیتیشن کنید یا آغاز به آموزش مجدد کنید.

اگرچه خوب است که مدتی را در شبکه های اجتماعی و تماشای تلویزیون بگذرانید - اگر می خواهید زندگی خود را ادامه دهید - باید اطمینان حاصل کنید که بخشی از وقت منزل شما برای رژیم مناسب و ورزش مناسب و سالم باقی بماند. وقت منزل همچنین برای یادگیری چیزهای جدید به وسیله کتاب، فیلم و دوره های ایده آل است.

فقط تصور کنید که اگر شخصی یاد بگیرد که در محیط کار منظم باشد و در خانه هم نظم و خلاقیت داشته باشد، چقدر ثمربخش خواهد بود. اما در این صورت فقط بهره وری آنها افزایش نمی یابد. شاید مهمتر از آن، عزت نفس و اعتماد به نفس فرد نیز افزایش بیابد.

اگر هر یک از مثال های بالا با شما تناسب دارد، نگران نباشید زیرا اکنون می خواهیم شرح دهیم که چگونه می توانید استاد ارزش دادن به زمان شوید.

چگونه می توان زمان خود را کنترل کرد

تسلط بر وقت خود لازم است اگر می خواهید زندگی و سرنوشت خود را کنترل کنید.

خوشبختانه، درک ارزش زمان و یادگیری مدیریت زمان ساده و پیاده سازی آن آسان است.

اولین چیزی که باید درک کنید این است که چطور وظایف و مسئولیت های خود را اولویت بندی کنید.

به عنوان مثال، اولین کاری که همواره هنگام آغاز کار روزانه انجام می دهید چیست؟ آیا همه ایمیل های خود را مرور می کنید؟

اگر این کار را انجام می دهید، ممکن است متعجب شوید که چک کردن همه ایمیل های شما پربازده ترین کار برای آغاز روز کاری نیست. در عوض، باید 5 تا 10 دقیقه اول روز خود را صرف تهیه لیستی از وظایف و پروژه هایی که باید انجام دهید، کنید. هنگامی که لیست خود را پیدا کردید سپس باید بر اساس اولویت مرتب شوند. کارهای فوری در بالای لیست شما، کارهای غیر ضروری در پایین لیست شما قرار می گیرند.

وقتی این کار را روزانه انجام می دهید، متوجه چهار اتفاق مثبت می شوید که در زندگی شما رخ می دهد:

  • شما همواره به ضرب الاجل خود می رسید.
  • کارهای بیشتری انجام خواهید داد.
  • احساس کنترل خواهید کرد.
  • آرام خواهید بود و از استرس خلاص خواهید شد.

و فقط امور کاری نیستند که می توانند به این ترتیب اولویت بندی شوند. برای کارهای شخصی خود مانند تهیه وعده های غذایی، خشکشویی و پیاده روی یا بیرون بردن سگ خود نیز می توانید همین کار را انجام دهید.

شما فقط باید در ابتدای روز یا هفته خود تصمیم بگیرید که چه عواملی را باید انجام دهید، باید داشته باشید و یا برایتان خوب است.

وظایف اساسی شما مانند خرید غذا و تهیه اظهارنامه مالیاتی در دسته اول قرار گرفته است. وظایفی مانند نظافت منزل و پر کردن بنزین اتومبیل شما احتمالاً در گروه دوم قرار می گیرد. در حالی که وظایفی مانند چت با دوستان خود در گروه سوم قرار می گیرد.

همچنین توصیه می کنیم که لیست کارهای خود را بر اساس هدف زندگی خود ایجاد کنید. به این ترتیب، هر کاری که انجام می دهید در جهت دستیابی به اهداف تان قرار می گیرد. اگر برای اولویت بندی خواسته های روزانه خود به یاری احتیاج دارید تا آنها با هدف زندگی شما همسو شوند، سعی کنید از راهنماهای رایگان یاری بگیرید. با استفاده از این راهنماها، شما خواهید آموخت که چگونه باید داشته های خود را شناسایی کنید، داشته ها و خوبی های خود را داشته باشید و زندگی خود را به روش معنی دارتری برنامه ریزی کنید.

یک استراتژی دیگر برای یاری به شما در تسلط بر وقت خود و درک ارزش زمان در نظر دریافت این مقایسه بین زمان و پول است:

بیشتر مردم به جای تمرکز بر زمان، تمرکز روی پول را دارند - به طور خاص، در کوشش برای به دست آوردن هرچه بیشتر پول هستند-. با این حال، اگر لحظه ای به آن فکر کنید می دانید که پول می آید و می رود اما وقتی زمان می گذرد دیگر هرگز نمی توانید آن را پس بگیرید. به علاوه زمان کاملاً محدود است، زیرا هر یک از ما فقط باید چند دهه را در این کره خاکی سپری کنیم.

مورد دیگری که خوب است در نظر بگیرید کیفیت در مقابل کمیت است.

کیفیت زندگی شما با کیفیت زمان شما تعریف می گردد. دقایق شما ساعات شما و روزهای شما را در بر می گیرد. بنابراین نحوه گذراندن هر لحظه برای چگونگی زندگی خود بسیار مهم است.

برای یاری به تمرکز خود بر کیفیت زمان و کیفیت زندگی، اکنون این سوالات را از خود بپرسید:

  • در طول روز چقدر وقت خود را صرف عصبانیت، اضطراب یا ناراحتی می کنید؟
  • چقدر در یک روز وقت خود را صرف برقراری ارتباط با یکی از عزیزان می کنید بدون اینکه در یک اتاق با او باشید.
  • چه مدت زمان در روز را صرف انجام کارهایی می کنید که واقعاً از آنها لذت نمی برید؟
  • چه مدت زمانی را برای بهبود خود در روز، هفته، ماه یا سال اختصاص می دهید؟

اگر این سوالات نقاط ضعف نحوه استفاده از وقت شما را برجسته می نماید، لطفاً این را بپذیرید که از این بابت احساس بدی ندارید. درعوض، اقداماتی را برای رسیدگی به مسائل آغاز کنید. این شما را در مسیری که مسئولیت کیفیت وقت و زندگی خود را بر عهده دارید، قرار می دهد.

به یاد داشته باشید: زمان محدود است، بنابراین به جای هدر دادن آن، ارزش زمان را بدانید و بیشترین استفاده را از آن ببرید!

اگر در زمینه مدیریت وقت خود به یاری بیشتری احتیاج دارید، ما اکیداً توصیه می کنیم که در کلاس های رایگان مهارت برنامه ریزی ثبت نام کنید یا کتاب ها و مقاله های مربوط به این زمینه را بخوانید. آنها راهی ساده و عملی برای شکست دادن تعلل هستند که یکی از عظیمترین مشکلاتیست که تقریباً همه را آزار می دهد. خواهید فهمید که چه چیزی باعث به تعویق انداختن شما می گردد و همچنین به شما یک استراتژی برای مبارزه و شکست دادن آن داده می گردد.

شمای جدید

تسلط بر وقت خود شما را قادر می سازد تا بر زندگی خود مسلط شوید.

شما از یک فرد معمولی به یک فرد فوق العاده پیروز تبدیل خواهید شد و این هیچ کار اضافی از طرف شما نخواهد داشت فقط شما را ملزم می نماید که یک رویکرد سازمان یافته جدید را در تمام زمینه های زندگی خود اتخاذ کنید.

برای دیدن نتایج نیز لازم نیست سال ها صبر کنید. در واقع، شما فقط در طی چند روز نتایج مثبت را می بینید و همین که این نتایج را برای خود دیدید، طبیعتاً می خواهید با روش جدید مدیریت زمان خود ادامه دهید.

با تسلط بر وقت جدید، در خانه و محل کار مفیدتر خواهید بود، از نظر ذهنی و جسمی تناسب اندام بیشتری خواهید داشت و از زندگی خود همواره شادمان و راضی خواهید بود.

این تحول به معنای واقعی کلمه در شما ایجاد خواهد شد!

ارزش واقعی زمان را بدانید. هر لحظه آن را قاپیده، تصرف نموده و لذت ببرید. بدون بی کاری، بدون تنبلی، بدون تعلل: هرگز کاری که امروز می توانید انجام دهید را به فردا نیندازید. - فیلیپ استنهوپ

همانطور که نقل قول بالا بسیار قدرتمندانه بیان می نماید، اجازه ندهید زمان شما هدر برود. در عوض، همین حالا آغاز به اقدام مثبت کنید.

منبع:

lifehack

منبع: هفت گنج
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1831

به "حقایقی درباره ارزش زمان در زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی درباره ارزش زمان در زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید