جشن جدایی به خوانندگی افشین یدللهی در سالروز تولدش منتشر شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، تهران (پانا) - بابک رزین در گفتگو با رادیو صبا خبر از انتشار ترانه جشن جدایی به خوانندگی افشین یدللهی داد.

جشن جدایی به خوانندگی افشین یدللهی در سالروز تولدش منتشر شد

به گزارش روابط عمومی رادیو صبا، برنامه موسیقی محور صباهنگ روز سه شنبه 21 دی ماه میزبان بابک زرین موسیقی دان، آهنگسازو تنظیم کننده موسیقی سینما و تلویزیون شد و با وی درباره موسیقی گفتگو کرد.

بابک زرین (زادهٔ 8 مرداد 1357، رشت) با نام اصلیِ علیرضا شعبانی زرین کفش، آهنگ ساز و موسیقی دان است.علیرضا شعبانی زرین کفش، با نام هنریِ بابک زرین در 8 مرداد 1357 در شهر رشت به دنیا آمد. در نوجوانی، موسیقی را در نزد آزاده پوربایرام و سهراب فلک انگیز در رشتهٔ نوازندگی پیانو و تئوری موسیقی در رشت آغاز کرد.

او دانش آموختهٔ رشتهٔ موسیقی از کنسرواتوار تهران در رشتهٔ آهنگسازی، کنترپوان، موسیقی ترانه و فیلم و آواز اپرا است.

زرین از شاگردان بابک بیات و محسن الهامیان بوده است.

در نوجوانی، موسیقی را در نوجوانی نزد آزاده پوربایرام و سهراب فلک انگیز در رشتهٔ نوازندگی پیانو و تئوری موسیقی در رشت آغاز کرد.

بابک زرین در ساخت بیش از 20 آلبوم موسیقی، به عنوان آهنگساز، با خوانندگان مشهور ایرانی همکاری داشته و موسیقی متن و تیتراژِ چندین فیلم و مجموعهٔ تلویزیونی را نیز بر عهده داشته است؛ از جمله فیلم های رحمان 1400 و مجموعه های تلویزیونی ای همچون عاشقانه، تبریز در مه، معمای شاه، متروپل، مأمور بدرقه، مهمان پذیر طوبی و….

زرین در گفتگو با رادیو صبا درباره آثارش گفت: به قول دوستانم من آهنگ سازه کوششی نیستم، بیشتر جوششی هستم اثری که از من میشنوید نتیجه نتیجه الهامات و جوشش های درونی است تا اینکه بخواهم سفارشی کاری را آماده کنم.

از این موارد می تواند به تیتراژ سریال افرا اشاره کنم که حدود یک سال بوداین کار را آماده کرده بودند ولی زمانی که سریال افرا را دیدم متوجه شدم این این اثر با محتوای این سریال کاملاً هماهنگ است ، گویا برای این سریال ساخته شده است به طوری که من بارها با سکانس های های آن احساساتی شده ام و اشک ریختم.

وی درباره اخلاق حرفه ای گفت: با هر کسی که کار می کنم با او دوست هم می شوم علاوه بر همکاران خوب امروزه دوستان خوبی نیز دارم.

بابک زرین در این برنامه درباره خوانندگی بازیگران صبت کرد و اشاره ای به آلبوم محمدرضا فروتن که با آهنگسازی وی تنظیم شده بود کرد.

بابک زرین اضافه کرد: من به تنها بازیگری که توصیه می کنم بخواند حامد بهداد است. با توجه به ظرفیتی که از وی سراغ دارم و ترانه هایی که خوانده است احساس می کنم در خوانندگی نیز پیروز است.

وی درباره استقبال مردم از آلبوم موسیقی بازیگران توضیح داد، یک ترانه و اثر هنری باید مورد پسند مخاطب قرار بگیرد برخی از هنرمندان دغدغه اولشان بازیگری است و گروهی دیگر خوانندگی و این روی خروجی کار آنها تاثیر گذار است.

البته در زمان گذشته این شرکت ها و کمپانی ها بودند که در انتشار و استقبال از یک یک آلبوم یا ترانه تاثیر بسیاری داشتن ولی امروزه این فضای مجازی است که در انتشار یک ترانه و آهنگ نقش به سزایی دارد.

زرین در سالروز تولد افشین یداللهی اشاره به خاطره کاری با این هنرمند کرد و گفت: مرحوم یدللهی آدم شوخ طبعی بود و متعهد به کار، به طوری که تنها ترانه سرایی بود که من دیده بودم سر ضبط کارهایش حاضر می شد، ترانه را از زبان خواننده میشنید و در آخرین لحظات نیز آنرا اصلاح میکرد.

وی در ادامه خبر از انتشار ترانه جشن جدایی با خوانندگی افشین یداللهی به مناسبت سالروز تولد این هنرمند داد و گفت: مرحوم افشین یداللهی از ترانه سرایانی بود که خیلی خوب نیز خوانندگی می کرد و به همین دلیل نیز ترانه های ماندگاری داشتند.

بابک زرین در سرانجام گفتگو درباره آخرین کارهایش گفت: الان مشغول آهنگ سازی برای خوانندگانی مثل پرواز همای و رضا یزدانی هستم و آهنگ سازی و تهیه کنندگی کارهای خوانندگان جوانی مثل سعید شریعت ، اشکان کیانی و امیر تسلیمی را برعهده دارم.

برنامه صباهنگ هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 18:30 به تهیه کنندگی رضا عزتی و با اجرای مهبد قناعت پیشه راهی آنتن صبا می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2304

به "جشن جدایی به خوانندگی افشین یدللهی در سالروز تولدش منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن جدایی به خوانندگی افشین یدللهی در سالروز تولدش منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید