جزئیات تبدیل باغ وثوق الدوله به بوستان

به گزارش تور گرجستان ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، جزئیات تبدیل باغ وثوق الدوله به بوستان مطرح شد.

جزئیات تبدیل باغ وثوق الدوله به بوستان

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

قضیه چیست؟

مجتبی یزدانی گفت: باغ وثوق الدوله با مساحت تقریبی دو هکتار در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان 10 فروردین واقع شده و متعلق به بنیاد مستضعفان بود که توسط شهرداری تهران تملک شده است. از همین رو، با توجه به کمبود سرانه فضای سبز موجود در منطقه 14 قرار شد این باغ تاریخی با حفظ درختان و بافت قدیمی و بهره گیری از سبک باغسازی ایرانی - اسلامی به بوستان عمومی تبدیل گردد که با توجه به اقدامات اجرا شده و پیشرفت کار، این بوستان تا انتها شهریور امسال به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: هدف آرمانی که در اجرای این طرح دنبال می گردد، ارتقای کمی و کیفی فضاهای واجد هویت تاریخی، فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران به منظـور تقویـت، رونـق و ارتقای جریان زندگی شهری است و همچنین اهداف کلی که در طرح تبدیل باغ وثوق الدوله به بوستان عمومی دنبال می گردد، نخست، حفظ یک بنای تاریخی ارزشمند برای تاریخ و هویت شهر تهران و در نهایت استفاده از ظرفیت های این بنا برای خدمترسانی به مردم منطقه جنوب شرقی تهران است.

بنابر اعلام سایت شهر، معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد: بازسازی و استحکام بخشی عمارت وثوق الدوله برای افزایش طول عمر این بنای میراثی در حال اجرا بوده و باز زنده سازی این بنای ارزشمند با کاربری های فرهنگی و اجتماعی برای افزایش سرانه های خدمات فرهنگی منطقه دنبال می گردد. از سوی دیگر، در محوطه بوستان هم علاوه بر حفظ باغ قدیمی و بازپیرایی مناسب فضای سبز بر اساس باغسازی ایرانی - اسلامی اجرای طرح ساخت زمین بازی، زمین ورزشی، حیاط های مراکشی، تاکستان و کبوترخانه، احیای سردر، ساخت هشت چشمه سرویس بهداشتی، بهسازی محورها، آبنماها و دیوارهای پیرامونی دنبال می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1367

به "جزئیات تبدیل باغ وثوق الدوله به بوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تبدیل باغ وثوق الدوله به بوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید