جای خالی لاین اضطراری در آزادراه کرج-تهران

به گزارش تور گرجستان ارزان، خبرنگاران/البرز رئیس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس البرز گفت: در جاده چالوس در زمان هایی که جهت یک طرفه می گردد خدمات رسانی خودروهای امدادی با مسائل زیادی روبرو است.

جای خالی لاین اضطراری در آزادراه کرج-تهران

مهرداد بابایی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به میانگین کشوری مدت زمان حضور اورژانس در حوادث اظهار کرد: میانگین مدت زمان رسیدن اورژانس در جاده ها 15 دقیقه و در کلانشهرها 12 دقیقه است که این آمار در جاده های البرز 17 دقیقه و در جهتهای شهری 15 دقیقه است.

وی ادامه داد: این اختلاف زمان صرفا به خاطر محدودیت امکانات و کمبود پایگاه ها و تجهیزات اورژانس البرز که شامل آمبولانس، موتور آمبولانس و ... نیست بلکه بخشی از آن به نبودن خط لاین ویژه تردد خودروهای امدادی، شرایط بد جاده ها و جهتهای درون شهری و سایر عوامل محیطی مربوط می گردد.

وی شرح داد: مهمترین جهت ترددی البرز که اتوبان تهران- کرج- قزوین است علیرغم تاکیدات فراوان به لاین اضطراری مجهز نیست و در جاده چالوس هم در زمان هایی که جهت یک طرفه می گردد خدمات رسانی خودروهای امدادی با مسائل زیادی روبرو است.

وی با اشاره به تعداد تماس هایی که روزانه با اورژانس البرز گرفته می گردد، ادامه داد: قبل از کرونا روزانه حدودا 1500 تماس با 115 البرز گرفته می شد ولی با شیوع این ویروس گاهی تعداد تماس ها به 4500 مورد هم رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه بین 10 تا 15 درصد تماس هایی که با اورژانس گرفته می گردد مزاحمت بوده یا ضروری نیست، گفت: زمانی که بعضی برای تماس غیر ضروری یا مزاحمت با 115 برقرار می نمایند وقتی است که ممکن است برای نجات جان یک انسان تلف گردد.

بابایی تاکید نمود: در حال حاضر 56 پایگاه اورژانس در البرز فعال است که باید تا سرانجام برنامه ششم توسعه 30 مورد دیگر به آنها اضافه گردد.

این مسئول اضافه نمود: در حال حاضر 9 پایگاه آماده افتتاح داریم که به زودی به بهره برداری خواهند رسید و این اقدام به کاهش مدت زمان خدمات رسانی به شهروندان یاری می نماید.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس البرز همچنین به تعداد آمبولانس های استان هم اشاره نمود و اضافه نمود: در حال حاضر 63 آمبولانس، 5 موتور آموبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد امدادی در البرز فعال است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1471

به "جای خالی لاین اضطراری در آزادراه کرج-تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای خالی لاین اضطراری در آزادراه کرج-تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید