تویوتا لندکروز J300 معرفی گردید: طراحی جدید و مناسب تر برای آفرود و طبیعت گردی

به گزارش تور گرجستان ارزان، تویوتا لندکروز جدید پس از مدت ها معرفی گردید و به زودی جایگزین لندکروز سری 200 می گردد که در سال 2008 معرفی و تا کنون در 170 کشور دنیا به فروش می رسد. لندکروز J300 در تمام بخش ها از جمله سیستم تعلیق، شاسی، موتور و طراحی داخلی تغییراتی داشته و بازطراحی و دگرگونی قابل توجهی داشته.

تویوتا لندکروز J300 معرفی گردید: طراحی جدید و مناسب تر برای آفرود و طبیعت گردی

تویوتا وعده داده است نسل جدید لندکروزهای این شرکت بتوانند در مسیرهای آفرودی قدرت و انعطاف پذیری بیشتری داشته و به راحتی مسیرهای صعب العبور را طی نمایند.

لندکروز جدید بیشتر شبیه به شاسی بلندهای غول پیکر آمریکایی شده است. چراغ های کوچک، جلو پنجره عظیم و سپر نسبتا پهن از شاخص های شاخص تویوتا لندکروز مدل 2022 هستند. این شرکت ژاپنی گفته است یک مدل ویژه از لندکروز آماده نموده است که برای طبیعت گردی مناسب تر و دارای سپرهای کوتاه با چرخ های عظیم و امکانات سری TRD است.

خداحافظی با موتور پرمصرف 5.7 لیتری

در تویوتا لندکروز اتاق 300، پیشرانه V8 تنفس طبیعی کنار گذاشته شده است و دو مدل جدید با موتورهای V6 توربو دو قلو 3.5 لیتری و V6 توربودیزل 3.3 لیتری عرضه می گردد. تویوتا می گوید کارایی این موتورها بهتر از پیشرانه V8 قدیمی است. این دو موتور به ترتیب 410 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن متر و 305 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر خواهند داشت.

سرعت و شتاب این لندکروز غول پیکر، صفر تا صد کیلومتر در 6.7 ثانیه است. گیربکس جدید این شاسی بلند تویوتا شامل یک جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک می گردد و باعث کاهش 10 درصدی مصرف سوخت سری اتاق 300 نسبت به سری اتاق 200 می گردد. تویوتا می گوید آلایندگی اتاق 300 هم کمتر شده است.

از دیگر تغییرات عظیم خودروی لندکروز جدید می توان به سیستم تعلیق جدیدی به نام سیستم تعلیق جنبشی اشاره نمود. با این سیستم تعلیق الکترونیکی، راننده می توانند برای مسیرهای مختلف، حالت های پیمایشی متفاوتی را انتخاب کند. شاهد افزوده شدن سیستم های جلوگیری از تصادف، ترمز اتوماتیک و دستیار پارکینگ هم هستیم.

سبک تر، کابین زیباتر

برای اولین بار، تویوتا لندکروز اتاق 300 براساس پلتفرم جهانی تویوتا یا TNGA ساخته شده است که استحکام بیشتر بدنه، قدرت بیشتر موتور و پویایی رانندگی را در پی دارد.

احتمالا، داخل کابین لندکروز 2022 بیشتر از بدنه بیرونی رضایت مشتری را جلب کند؛ چون واقعا یک زیبایی خاصی در آن مشاهده می گردد. نمای کلی داشبورد، ساده و فاقد خطوط مورب است. تعداد زیادی کلیدهای فیزیکی بین نمایشگر لمسی و دسته دنده جاسازی شده است. دو نمایشگر 9 و 12.3 اینچ مشاهده می کنیم و از پنل پشت فرمان دیجیتالی خبری نیست.

لندکروز J300 از نظر ابعاد مشابه نسل اتاق 200 است ولی با 200 کیلوگرم وزن کمتر. مدل استاندارد 230 میلی متر از سطح زمین فاصله دارد و می تواند شیب صعودی 32 درجه و شیب نزولی 26.5 درجه را طی کند.

اینک، لندکروز J300 پرچم دارهای خودروهای شاسی بلند آفرودی تویوتا است ولی ظاهرا این خودروساز فعلا برنامه ای برای عرضه آن در بازارهای اروپا ندارد و فقط در ژاپن، خاورمیانه، آسیا و چند کشور دیگر عرضه می گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1976

به "تویوتا لندکروز J300 معرفی گردید: طراحی جدید و مناسب تر برای آفرود و طبیعت گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا لندکروز J300 معرفی گردید: طراحی جدید و مناسب تر برای آفرود و طبیعت گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید