تشخیص مسائل قلبی با ساعت های هوشمند!

به گزارش تور گرجستان ارزان، طبق اعلام توماس ماینرتز (Thomas Meinertz) از هیئت مشاوره علمی بنیاد قلب آلمان، وقتی مسئله مقدار گیری نبض به میان می آید، ساعت های هوشمند در بیش از 90 درصد موارد قابل اطمینان هستند.

تشخیص مسائل قلبی با ساعت های هوشمند!

امروزه با ظهور ساعت های هوشمند، شاید بعضی بیماران قلبی تمایل به استفاده از ساعت های هوشمند برای تشخیص مسائلشان را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری آلمان؛ ممکن است برای افرادی که دارای مسائل قلبی هستند، تکیه بر ساعت های هوشمند برای فهمیدن این که چه زمانی قلبشان به مشکل برخورده است، امری وسوسه انگیز باشد.

از این گذشته، ابزار هایی که به دست و یا دیگر بخش های بدن بسته می شوند (به مانند ساعت های هوشمند مچی) دارای ویژگی های زیادی هستند که می توانند از آن ها برای ثبت شرایط سیستم قلبی و عروقی افراد استفاده کرد؛ مانند دارا بودن سنسور هایی برای گرفتن نبض افراد و یا گرفتن یک نوار قلب ساده.

با این حال، طبق گفته بنیاد قلب آلمان این ابزارها، محدودیت های خاص خود را دارند؛ خصوصا زمانی که پای تشخیص یک بیماری جدی در میان باشد. در این موارد، همواره به یک متخصص برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و یا حتی آزمایش های بیشتر احتیاج است.

گرفتن نبض: گجت ها و وسایل دست کردنی و یا پوشیدنی معمولا از نور مادون قرمز برای تجزیه و تحلیل نبض کاربر استفاده می نمایند. این امکان سبب می گردد تا اطلاعاتی در زمینه ضربان قلب در فرد به دست آید و همین امر نیز به شناسایی و ثبت آریتمی های قلبی یاری می نماید.

طبق اعلام توماس ماینرتز (Thomas Meinertz) از هیئت مشاوره علمی بنیاد قلب آلمان، وقتی مسئله میزان گیری نبض به میان می آید، ساعت های هوشمند در بیش از 90 درصد موارد قابل اطمینان هستند.

با این حال باید توجه داشته باشید برای اطمینان از دقت میزان گیری، باید سنسور و مچ بند تمیز باشند و ساعت نیز نزدیک به پوست بدن بسته شده باشد.

الکتروکاردیوگرافی: ساعت های هوشمند تپش های الکتریکی ضربان قلب را با ایجاد یک نوار قلب تک کانالی میزان گیری می نمایند. این کار معمولا با فشار دادن یک سنسور و 30 ثانیه انتظار انجام می گردد.

باید حواستان باشد اگرچه نوار قلب تک کانالی در زمینه آریتمی قلبی اطلاعات بیشتری به ما می دهد؛ اما طبق توصیه توماس ماینرتز نباید به تنهایی بر آن متکی باشیم.

این مسئله نیز بدان علت است که اختلالات گردش خون در ماهیچه قلب از آن جایی که به راحتی قابل تشخیص نیست، پزشکان معمولا در این موارد از حداقل 10 الکترود استفاده می نمایند.

توماس ماینرتز از بنیاد قلب آلمان در این باره گفت: نه اپل واچ و نه هیچ ساعت هوشمند دیگری برای تشخیص حمله قلبی و یا آریتمی های بدخیم قلبی مناسب نیستند.

پس در سرانجام باید به شما توصیه کنیم اگر درد شدیدی را در قفسه سینه حس کردید، منتظر نمانید تا ساعت هوشمند شما وقوع یک حمله قلبی را تشخیص دهد. به جای آن، شما باید به سرعت از دیگران یاری خواسته و منتظر تشخیص متخصصان پزشکی باشید.

منبع: فرادید
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2421

به "تشخیص مسائل قلبی با ساعت های هوشمند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص مسائل قلبی با ساعت های هوشمند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید