بهترین جزایر مالزی کدامها هستند؟

به گزارش تور گرجستان ارزان، مالزی سرزمینی ساحلی است که جزایر کوچک و بزرگ زیادی را در خود جای داده است.

این سواحل به واسطه ویژگی های منحصربه فردی چون صخره های مرجانی و آب های شفاف شان، جذابیت خاصی برای گردشگران دارند. علاوه بر این ها روزگارانی که بر این سرزمین رفته است ردپاهایی را از خود به جا گذاشته است که در هر گوشه از این منطقه طوری خود را نشان می دهد. در این مطلب به جزایر معروف مالزی و خلاصه ای از ویژگی های هر کدام اشاره می کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

بهترین جزایر مالزی کدامها هستند؟

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

جزیره پانگکور

جزیره پانگکور (Pulau Pangkor) به معنی جزیره زیبا چشم اندازی دیدنی را پیش چشم گردشگران قرار می دهد. اکثر توریست ها برای فضای آرام و سواحل فوق العاده ای چون شامل Niphah، خلیج Teluk Belanda، Pasir Bogak و خلیج مرجانی، به بازدید پانگکور می روند. فعالیت های اوقات فراغت اینجا مانند جت اسکی، قایق موزی، کوه پیمایی جنگل و شنا در شب در میان پلانکتون آبی درخشان فراوان می باشد.در کنار جزیره پانگکور جزیره کوچکتر پانگکور لائوت قرار گرفته است که صندلی یکی از تجملاتی ترین استراحت گاه ها در تمام مالزی است.

جزیره کاپاس

جزیره کاپاس (Pulau Kapas) در سواحل سرزمین اصلی مارانگ واقع شده است. جزیره کاپاس به معنی جزیره پنبه ای، نامی است که با توجه به سواحل سفید و نرمش، توسط مردم محلی به آن داده شده است. غواصان مختلف به دلیل آب های آرام و زیبای این جزیره، بسیار از آن بازدید می کنند.

پنانگ

این جزیره به دلیل موقعیت مهم تاریخی خود در جهت تجارت دریایی، به عنوان مروارید شرق لقب گرفته است. پنانگ یک جزیره بزرگ و رنگارنگ است که با فرهنگ های گوناگون، میراث فرهنگی و غذاهای مشهور دنیا شکل گرفته است. در اینجا قدم زدن و یا کالسکه سواری در اطراف جورج تاون تاریخی برای بازدید از ساختمان استعماری و قصرهای با شکوه آن، معابد دوست داشتنی و هتل ها قابل توجه است. بازدید کنندگان فعالیت های زیادی چون خرید، تجربه آشپزی، اسب سواری در ساحل، عکاسی از مارها در معبد مار و سواری در ماشین کابلی برای رفتن به تپه پنانگ را می توانند در این جزیره تجربه کنند.

جزیره تنگول (Pulau Tenggol)

بازدیدکنندگان در این جزیره احساس می کنند در جزیره گرجهتی خصوصی خودشان هستند. جزیره ابتدا غیر مسکونی بود، اما در حال حاضر چندین هتل در خود دارد. سواحل سفید و درخشان جزیره تنگول در کنار جنگل های استوایی سبز زمردی جزیره ساخته شده است. این جزیره کوچک مکان ارزشمندی برای ماهیگیران و غواصان محسوب می گردد.

جزیره سیپادان (Sipadan)

جزیره سیپادان در سواحل شرقی از مالزی بورنئو قرار گرفته و در میان غواصان حرفه ای، یک افسانه تمام عیار است. این منطقه پر از گونه های عجیب و غریب از جمله رنگین کمانی از لاک پشت های دریایی، ماهی صخره ای و کوسه سرچکشی است. اخیرا جزیره سیپادان تبدیل به یک منطقه حفاظت شده شده و تمامی اقامتگاه های تفریحی جزیره تعطیل شده اند. غواصی هنوز مجاز است اما غواصان در داخل و بیرون از سرزمین اصلی و در سایر جزایر از آب عبور می کنند. یک پایگاه عالی برای کشف جزیره سیپادان، جزیره مابول است که تعداد زیادی هتل سطح بالا و چندین مهمانسرا در آن واقع شده است.

جزیره مابول (Pulau Mabul)

جزیره مابول جزیره کوچکی در سواحل جنوب شرقی صباح است که شامل درختان نارگیل، شن نرم سفید و آب فیروزه ای می باشد. جزیره مابول از بهترین مقاصد تویستی دنیا برای غواصی کف دریا است. جزیره مابول همچنین یکی از ذخایر متمرکز دنیا در زندگی کوچک دریایی است که شامل انواع گونه های عقرب ماهیان، قورباغه ماهی، ماهی مرکب، گاوماهیان، سپیداج و حلزون صدف دار است. بازدیدکنندگان این جزیره به راحتی می توانند برای کشف جاذبه هایی چون روستاها و کلبه های کاهگلی، در اطراف جزیره به گردش بپردازند.

جزیره ردانگ (Redang)

جزیره ردانگ از بزرگ ترین جزایر سواحل شرقی مالزی است که به سواحل شن سفید پودری و آب های آبی رنگ روشنش معروف است. اطراف صخره های مرجانی صندلی گونه های مختلفی چون ماهی نمو، نوزاد کوسه و عروس دریایی است که جزیره ردانگ را به مقصد محبوبی برای غواصی تبدیل کرده است. گردشگران علاقه مند به غواصی و شنا در اینجا هیچ کمبودی از لحاظ تجهیزات نخواهند داشت. همچنین چندین جهت پیاده روی برای جنگل پیمایی نیز در این جزیره وجود دارد.

جزیره تیامون (Pulau Tioman)

خیلی ها جزیره تیامون را یکی از زیباترین جزایر دنیا می دانند. تیامون در سال 1958 محل فیلم برداری فیلم جنوب اقیانوس آرام بود. این جزیره با اینکه از توسعه یافته ترین جزایر مالزی است اما هنوز بسیاری از زیبایی های طبیعی و حیات وحش و تنوع خود مانند بزمجه را حفظ کرده است. از آنجایی که تیامون توسط صخره های مرجانی احاطه شده است، اما مکان محبوبی برای غواصی است. گردشگران همچنین می توانند در این جزیره جنگل نوردی، شنا در زیر آبشارها، بازدید از مزرعه لاک پشت و فرهنگ بومی روستای سنتی ساحل جوارا را نیز تجربه کنند.

جزایر پرهنتیان (Perhentian Islands)

جزایر پرهنتیان واقع در سواحل شمال شرقی مالزی چندان از مرز تایلند دور نیست. این جزایر از بهترین مکان ها برای مسافرانی است که بودجه اندکی دارند. .دو جزیره اصلی پرهنتیان بسار (پرهنتیان بزرگ) و پرهنتیان کسیل (پرهنتیان کوچک) هستند. آنها بعضی از زیبا ترین سواحل مالزی را در خود جای داده اند، محل خوبی برای غواصی است و اقامتگاه های ارزان قیمتی دارند. بازدید کنندگان همچنین می توانند به اکتشاف جنگل های استوایی که بسیاری از زمین های جزیره را پوشش می دهد بپردازند.

لنکاوی

لنکاوی شناخته شده ترین مقصد برای گذراندن تعطیلات در مالزی است. این مجمع الجزایر از 99 جزیره در نزدیکی مرز تایلند در دریای آندامان تشکیل شده است. eponymous یک جزیره مسکونی دیگر در نزیکی توباست، با جمعیت حدود 65000 نفر، بزرگ ترین جزیره محسوب می گردد. با وجود بسیاری از مناظر متنوع آن از سواحل، کوه ها، جنگل انبوه و تالاب های مانگرو، لنکاوی برای گردشگران جاذبه های گسترده ای را فراهم می آورد. فعالیت های محبوب این جزیره، سواری بر ماشین کابلی برای رفتن به Gungung Mat Chinchang و راه رفتن در سراسر پل آسمان برای دیدن مناظر باور نکردنی در سراسر تایلند است. در نزدیکی قله لنکاوی Gungung Raya واقع شده است که شامل یک هتل تفریحی، رستوران و برج مراقبت پر زرق و برق در قله می گردد. جاذبه های اینجا بسیار فراوانند و مواردی چون مزرعه برنج Laman Padi، آکواریوم های داخلی در دنیای زیر آب و روستای مشرقی را در بر می گیرد که در آن بازدید کنندگان می توانند از جلوه فرهنگی، تماشای افسونگری مار و فیل سواری لذت ببرند.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 548

به "بهترین جزایر مالزی کدامها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جزایر مالزی کدامها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید