بلژیک صدها اثر تاریخی کنگو را پس می دهد

به گزارش تور گرجستان ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، بلژیک صدها اثر تاریخی کنگو را پس می دهد.

بلژیک صدها اثر تاریخی کنگو را پس می دهد

همچنان که بحث بر سر بازگرداندن آثار تاریخی و فرهنگی در سراسر اروپا شدت گرفته است، بلژیک بیان کرد مالیکت صدها اثر را که بطور غیرقانونی به مجموعه های ملی بلژیک اضافه شده اند، به کنگو باز می گرداند.

به گفته یکی از مقام های بلژیک، این آثار از مجموعه موزه سلطنتی آفریقای مرکزی واقع در ترووران بازگردانده می شوند. این موزه در اصل به نمایش و نگهداری آثار متعلق به کنگو تعلق دارد و در سال 1897 افتتاح شد تا لئوپولد دوم بتواند گنجینه ای را که در دوران استعمار بخشی از آفریقا بدست آورده بود به نمایش بگذارد.

آثاری که به کنگو بازگردانده می شوند، فقط بخشی از مجموعه آثار این موزه هستند. بلژیک تخمین زد از بین 85هزار اثر متعلق به کنگو که در این موزه نگهداری می گردد، فقط 883 اثر بطور غیرقانونی وارد این کشور شده اند. به گفته یکی از مقام های بلژیک، 58 درصد از آثار این مجموعه بطور قانونی وارد این کشور شده اند و 48 درصد دیگر نیز نیازمند تحقیقات بیشتر هستند.

آثاری که به کنگو بازگردانده خواهند شد، در فاصله سال 1885، زمانیکه لئوپولد دوم خود را به عنوان حاکم کنگو بیان کرد و سال 1960 زمانیکه جمهوری کنگو خود را به عنوان کشوری مستقل از بلژیک معرفی کرد، به بلژیک منتقل شده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2000

به "بلژیک صدها اثر تاریخی کنگو را پس می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلژیک صدها اثر تاریخی کنگو را پس می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید