عظیم ترین توربین بادی دنیا با قدرت فراوری 16 مگاوات برق در چین ساخته می گردد

به گزارش تور گرجستان ارزان، شرکت چینی MingYang Smart Energy یک توربین بادی دریایی غول پیکر، حتی عظیم تر از هیولای Haliade-X شرکت GE ساخته است.

عظیم ترین توربین بادی دنیا با قدرت فراوری 16 مگاوات برق در چین ساخته می گردد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

توربین بادی MySE 16.0-242 می تواند 16 مگاوات انرژی برق فراوری کند؛ ارتفاع آن 242 متر (794 فوت) است و انرژی 20 هزار خانه را به مدت 25 سال تامین خواهد نمود.

آمار و ارقام مربوط به این دستگاه فراورینماینده انرژی تتازهپذیر دیوانه نماینده است. هنگامی که توربین بادی تازه مینگ یانگ در سال آینده به صورت آزمایشی شروع به چرخش کند؛ سه تیغه 118 متری (387 فوتی) آن مساحتی 46 هزار متر مربعی ، برابر با 6 زمین فوتبال را جارو خواهد نمود.

انتظار می رود هر سال این توربین 80 گیگاوات ساعت برق فراوری کند؛ 45 درصد بیشتر از توربین MySE 11.0-203 از همین شرکت و تنها با افزایش 19 درصد قطر!

جای تعجب نیست که شاهد عظیم تر شدن توربین های بادی باشیم؛ چون هرچه عظیم تر می شوند؛ بهتر کار می نمایند و به نسبت هزینه نصب گران، برق بیشتری فراوری خواهند کرد که پروژه آن ها را از نظر مالی توجیه پذیر می نماید.

افت شدید هزینه های فراوری برق با توربین بادی

نتیجه کلی در این صنعت باید افت قیمت فراوری انرژی بادی دریایی باشد؛ افت شدیدی که جهان به آن احتیاج ضروری دارد. براساس هزینه های سطح بندی شده فراوری انرژی به وسیله اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، در سال 2026، فراوری انرژی برق به وسیله توربین های بادی دریایی گران ترین روش فراوری مگاوات ساعت انرژی بوده که تخمین زده می گردد 120.52 دلار باشد. زغال سنگ که شرایط فوق بحرانی در سراسر جهان دارد هزینه هر مگاوات ساعت فراوری انرژی برق از آن 72.78 دلار و انرژی خورشیدی حدود 32.78 دلار است.

بدیهی است که انرژی باد، شکاف هایی که فراوری انرژی خورشیدی نمی تواند پر کند را برطرف خواهد نمود و بخش مهمی از انرژی های تتازهپذیر ترکیبی آینده است. به همین علت، صنعت توربین های بادی دارد به سوی ساخت توربین های غول پیکر و عظیم تر می رود تا هزینه های تامین انرژی بادی کاهش پیدا کند. کارشناسان این صنعت پیش بینی می نمایند هزینه های این روش فراوری برق تا سال 2025 بین 37 تا 49 درصد کاهش پیدا نمایند.

شرکت مینگ یانگ می گوید توربین MySE 16.0-242 تنها سرشروعی برای پلتفرم تازه محصولات سری +15MW این شرکت است. این توربین ها می توانند کف دریا یا روی کشتی و شناورها نصب شوند.

نمونه اولیه در سال 2022 ساخته می گردد و تا سال 2023 به طور کامل نصب و راه اندازی خواهد شد. پیش بینی می گردد تجاری سازی آن از نیمه های سال 2024 شروع گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2066

به "عظیم ترین توربین بادی دنیا با قدرت فراوری 16 مگاوات برق در چین ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین توربین بادی دنیا با قدرت فراوری 16 مگاوات برق در چین ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید