برنامه صندوق نوآوری برای رشد فراوری دانش بنیان

به گزارش تور گرجستان ارزان، محمد صادق خیاطیان در تبادل نظر با خبرنگاران، درباره برنامه صندوق برای افزایش فراوری دانش بنیان با توجه به شعار سال 1402 گفت: از ابتدای حضورم در صندوق نوآوری، یکی از برنامه های محوری، برنامه ریزی برای تحقق شعار سال با برش دانش بنیانی بوده است.

برنامه صندوق نوآوری برای رشد فراوری دانش بنیان

خیاطیان ادامه داد: موضوع رشد فراوری محوری است که در حوزه دانش بنیان بسیار اهمیت دارد و صندوق نوآوری به عنوان متولی اصلی حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند نقش آفرینی جدی داشته باشد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای رشد فراوری بسیار بالا است، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به شعار مهار تورم و رشد فراوری، بسته ای را برای رشد فراوری محصولات دانش بنیان آماده نموده ایم و بر این اساس پیش بینی شده به شرط فراهم شدن زمینه ها، شاهد رشد 100 هزار میلیاردی در زمینه فروش محصولات دانش بنیان باشیم.

وی به جزئیاتی از این بسته اشاره نمود و گفت: به طور مثال هزار شرکت کوچک و میانه sme دانش بنیانی که با تزریق سرمایه در گردش می توانند رشد 2 برابر یا 3 برابری محصولات داشته باشند، شناسایی شده اند.

خیاطیان اظهار داشت: مثالی دیگر اینکه بسیاری از شرکت های دانش بنیان هستند که با افزودن ماشین آلات تازه می توانند رشد فراوری داشته باشند، چون بازار تشنه محصولات آن هاست و ظرفیت خوبی برای ارتقای آنها وجود دارد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از برنامه صندوق برای صادرات محصولات دانش بنیان در امسال اطلاع داد و افزود: در حوزه صادرات شرکت های دانش بنیان نیز بسته های خوبی برای آن دسته از شرکت هایی که می توانند صادرات داشته باشند، در نظر گرفته ایم.

وی بعلاوه سرمایه گذاری را از اولویت های دوره تازه هیأت عامل صندوق برشمرد و گفت: با ابزارهای تازه مالی به خصوص استفاده از ابزارهای بازار سرمایه می توان، حمایت های متنوعی را از شرکت های دانش بنیان و در ادامه افزایش فراوری آنها داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2549

به "برنامه صندوق نوآوری برای رشد فراوری دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه صندوق نوآوری برای رشد فراوری دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید