آنالیز ارزش خرید سوبارو لگاسی 2009

به گزارش تور گرجستان ارزان، سوبارو لگاسی 2009 که به عنوان یک سدان 10 ساله ژاپنی قیمتی مشابه یک کیا سراتو مونتاژی دارد، چقدر خریدش به صلاح است؟ ژاپنی ها حدود 80 سال سابقه عمیق در صنعت خودروسازی دارند. آنها تقریبا از اوایل جنگ جهانی دوم خودروهایی مخصوص به خود را طراحی و فراوری نموده یا به مونتاژ مدل های آمریکایی می پرداختند. بعد از تمرکز روی مونتاژ خودرو، از اواخر دهه 60 و سپس اوایل دهه 70 دست به ساخت خودروهای اختصاصی تحت برندهای تویوتا، سوزوکی، مزدا، میتسوبیشی و هوندا زدند که این بین برند سوبارو رویه خاصی داشت. رویه ای که آن را تا همین امروز هم ادامه داده و به مدد موتورهای سری باکسر، سیستم چهارچرخ محرک مخصوص و البته فرم طراحی خشن، توانسته در بعضی از بازارها از جمله آمریکای شمالی به شدت پیروز ظاهر گردد. در ایران اما سوبارو در سه مقطع به کشور وارد شده و البته هر سه بار هم شکست خورده است. نخست در اواسط دهه 80 میلادی و سال های 1974 تا 1978، دومین بار در میانه دهه آخر قرن بیستم که همزمان با شروع به کار دولت دو م سازندگی واردات خودرو شروع شد و سومین بار در اواسط دهه فعلی خورشیدی که باز هم برای خودروساز ژاپنی نتیجه ای جز شکست در بر نداشت.

آنالیز ارزش خرید سوبارو لگاسی 2009

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

مدل لگاسی که سال 89 به گمرک وارد و به صورت تناوبی طی چند سال از گمرک ترخیص شد، یکی از معدود مدل های سوبارو است که در دهه اخیر به بازار کشور راه یافته . این سدان کوچک از یک موتور باکسر 2000سی سی به قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 195 نیوتن متر سود برده و به جعبه دنده پنج سرعته دستی مجهز است اما آیا با توجه به قیمت 280 میلیون تومانی این خودرو، خریدش به صلاح است؟ واقعیت را بخواهید این خودرو همانقدر که بی مرگ است، به همان میزان قدیمی و گمنام است. ولی همین محصول در بازار آمریکا بیش از محصولات رقبای خود از جمله مزدا، هیوندای، کیا و لکسوس فروش دارد.

لگاسی 2009 اگر چه در ظاهر ابعادی مانند مزدا 3 دارد اما ابعاد اتاق مستقیما با سوناتای هیوندا مقایسه می گردد و این هنر ژاپنی ها در کوچک نشان دادن ابعاد خودروها است. به لطف سیستم چهارچرخ محرک AWD و موتور باکسر اسپورت، لگاسی یک هیولای تمام عیار است که در عین سواری اسپورت و دینامیک عالی، در زمستان هم شما را از شر هر گونه لیز خوردن در جهت بارانی، لیز یا برفی راحت می نماید. این خودرو که به روایتی 25 دستگاه و به روایتی دیگر به تعداد 100 دستگاه وارد کشور شده، به نوعی یادآور پنیر توفو ژاپنی است که به جای شیر گوسفند از شیر سویا ساخته شده و با همان خواص، مزه خاصی دارد. باید پذیرفت این سلحشور ژاپنی کابین جذابی ندارد و طراحی اش به پای سراتو مونتاژی هم نمی رسد اما انصافا کیفیت ساخت بالاست و هم هندلینگ و ایمنی لگاسی هم قابل ستایش است. در نهایت اینکه اگر ظاهر قدیمی اما متناسب این سدان کوچک و عمر 10ساله آن را می پذیرید، خریدش در مقایسه با کیاسراتو مونتاژی یا نسخه های 2014 هیوندای الانترا و رنو فلوئنس چندان هم بد نیست.

منبع: دیوار
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 889

به "آنالیز ارزش خرید سوبارو لگاسی 2009" امتیاز دهید

6 کاربر به "آنالیز ارزش خرید سوبارو لگاسی 2009" امتیاز داده اند | 3.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ارزش خرید سوبارو لگاسی 2009"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید